Wie kan mij helpen.... beginnersmotor

Mijn (eerste) motor is een 400CC sport, en dat gaat voorlopig nog wel hard zat en bovendien kan je veel 1000CC motoren gewoon bijhouden (in de bochten), het is een heerlijke motor om lekker door de bochten te gaan :Y
Heb hem nu een maand of 4/5 en het gaat steeds beter en platter en dat is juist de kick :)

Hard rechtdoor kan iedereen ....
 
Echt leren rijden doe je op een lichte goedkope motor, ...waarom?


1) Je gaat gegarandeerd nog wel een keer onderuit
2) De kosten zijn een stuk lager
3) De motor gaat er minder snel met je vandoor. Een 1000 of 1100 sbk reageert wel ff wat feller dan een 600 waarbij je aan het gas moet sleuren.
4) Om te beginnen sturen en het betere gooi en smijtwerk te leren kennen neem je een lichte fiets punt.
 
Ik vind dit allemaal zo kortzichtig. De eerste dag op je eigen "beginnersmotor", zoals jullie dat uitdrukken, kon je natuurlijk gelijk tot de limiet..... :N

Mijn advies koop wat je wil. Het bespaart je geld omdat je, zoals sommigen zeggen, eerst een jaar moet leren rijden op een "beginnersmotor" en dan weer een andere kopen omdat je dan kan rijden.
Doe je met een auto toch ook niet. Ik zie me eigen al zitten in een fiat panda omdat die maar een bepaald aantal cc's heeft of vermogen.
Ik weet nog goed 9 jaar geleden toen ik net mijn autorijbewijs had. De eerste auto waar ik in reed was een opel omega mv6. En dat was puur genot, had ik vast niet gehad in pandaatje. :W
:Z
Volgens mij zit er best een groot verschil tussen een auto met spierballen en een motor. Een "snelle" Opel zou ik niet willen vergelijken met een supersport motor en de rijervaring die je nodig hebt om zo'n ding te kunnen besturen al helemaal niet.
Mijn tip is dan ook; luister naar wat de meesten hier zeggen; ga eerst maar eens rustig proefrijden op verschillende motoren en ontdek wat je het beste ligt.
 
als ik zo jouw nickname lees............ zoek je dan misschien een goede basis om een :} Streetfighter :} van te bouwen ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan