Wie kan mij helpen? Gek geluid + uitvallen motor

Seff

Rookie
19 jun 2018
29
1
Delft
Hoi allemaal.

Ik heb in februari een Honda cbr600f uit 2001 gekocht. Ding rijdt heerlijk en leek niks mis mee te zijn. Nu reed ik vandaag de straat in en ineens een super gek geluid uit (Ik denk) het motorblok. Het olie lampje ging branden en de motor viel uit. Het geluid is te vergelijken alsof je op een opgevoerde brommer zit. Of zonder uitlaat rijdt met je puchmaxi. Dit hele gebeuren duurde 10 seconden. Na nog een keer proberen te staren viel hij na 2 seconden weer uit. Het lampje ging niet branden tijdens het rijden eerder deze week of begin van de rit anders had ik natuurlijk niet gereden en eerst de olie bijgevuld.

Ik hoop dat jullie tips hebben want ik ben een leek wat dit betreft.
 
Ik krijg inmiddels het idee dat er echt iets van de uitlaat los is gebroken

Ik ook en zo klonk het ook. Ik ga hem vanavond proberen te starten en anders bel ik anwb morgen. Dan breng ik hem naar de garage. Mijn vriend heeft er ook nog niet zoveel verstand van en vanavond of morgen overdag komt mn vader even kijken of hij iets kan zien. Hij had het over een verstopt bougietje misschien.
 
Zo te lezen heeft je vader er net zoveel verstand van als jullie,verstopte bougie komt niet voor bij een 4 takt.
Je kan de motor beter gewoon wegbrengen naar een motorzaak.
 
Ik ook en zo klonk het ook. Ik ga hem vanavond proberen te starten en anders bel ik anwb morgen. Dan breng ik hem naar de garage. Mijn vriend heeft er ook nog niet zoveel verstand van en vanavond of morgen overdag komt mn vader even kijken of hij iets kan zien. Hij had het over een verstopt bougietje misschien.
Waar staat die nu?
 
Ook als de fiets van een particulier is overgenomen?
Denk dat je dan niet vrolijk wordt.
Ik bedoel, nu om de hoek en niet over een half jaar in italie

Particulier inderdaad. En we hebben uiteraard alles gecheckt . Ook olie.

Seff, misschien is het een idee om hem eventjes met de ringsleutel op de krukas rond te draaien. Ook jij merkt het als het aanvoelt als een koffiemolen met notedoppen er in ipv een mooie gladde rondgang...
We hebben Steffany ook een keer uit Wassenaar opgehaald omdat ze dacht dat d'r motor uitviel na dat het lampje ging branden, niks an de hand en ze rijdt er nog mee, nouja rijden.... hij doet het nog steeds
Als éénoog in het land der blinden kunnen we ook nog ff langsrijden, woon net aan de andere kant van de A13.
Het is verontustend dattie niet blijft lopen...
Mocht je hem lopend hebben kan je door de uitlaat stevig dicht te douwen kijken of die lek is.
 
Laatst bewerkt:

Zo zou je display eruit moeten zien voordat hij start. Het is normaal dat het olielampje blijft knipperen voordat de motor zelf draait.

Heb je toevallig geen gebruiksaanwijzing bij je motor gehad? Anders even zoeken op cbr 600 f4i user manual. (daar staat ook hoe je bij de bougies kan komen.

Vraag het ook eens bij het cbr600f topic in de sectie sport.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan