Wie kan mij helpen remmen?

davyxavy

Rookie
22 mei 2004
12
0
Haarlem
Ben vandaag lekker bezig geweest met mijn remmen alles schoongemaakt, enz. Nu ben ik bezig met het ontluchten van mijn linker remmenblok draai ik dat .*@! ontluchtingsventiel door. Of te wel mijn schroefdraad is dol. Wie kan mij helpen dit op te lossen? Weet iemand een adres met tweedehands onderdelen? of andere suggesties laat het me dan weten. Het gaat om het linkerremmenblok en het ontluchtingsventiel van een kawasaki zx-6r uit 2001.
Alvast bedankt, groetjes davyxavy ;(
 
Gaat het om het draad van de nippel of van de klauw zelf?
Een nieuw nippeltje kost geen moer, maar normaliter zal het de klauwe zelf zijn :X
Wel vreemd op een jonge motor, gebeurt niet zo snel.

Nieuwe draad tappen is moeilijk, het moet vloeistofdicht blijven.
Als je voor een redelijke prijs een andere gebruikte klauw kan krijgen zou ik dat maar doen....
 
Gaat het om het draad van de nippel of van de klauw zelf?
Een nieuw nippeltje kost geen moer, maar normaliter zal het de klauwe zelf zijn :X
Wel vreemd op een jonge motor, gebeurt niet zo snel.

Nieuwe draad tappen is moeilijk, het moet vloeistofdicht blijven.
Als je voor een redelijke prijs een andere gebruikte klauw kan krijgen zou ik dat maar doen....


De nippel dicht niet door de schroefdraad maar door een conische zitting op het einde (dat klein pinnetje).
 
De nippel dicht niet door de schroefdraad maar door een conische zitting op het einde (dat klein pinnetje).

Klopt, schroefdraad is van zichzelf al nooit luchtdicht.
Maar als jij wil proberen een grotere nippel te vinden, de draad uit te boren, groter te tappen en die zitting heel te houden...
Nou ja, succes! 8-)
 
Klopt, schroefdraad is van zichzelf al nooit luchtdicht.
Maar als jij wil proberen een grotere nippel te vinden, de draad uit te boren, groter te tappen en die zitting heel te houden...
Nou ja, succes! 8-)


Geen grotere nippel, maar uitboeren en nieuw busje erin, kan je gewoon dezelfde maat gebruiken....

idd wel oppassen voor de zitting,..
 
Bedankt voor jullie adviezen. Ik ben gister bij mijn dealer geweest en liet hem zien hoe mijn klauw eraan toe is. Argwanend keek hij ernaar en vertelde me dat het misschien met een helicol zou kunnen. Maar hij meende nog een zelfde losse klauw ergens te hebben liggen en zou even kijken. In der loop de week belt hij me op met hoe of wat. Kan ik eindelijk weer rijden.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/98168/c8e1c38931fafc7c89e93ed0e610dfa4 (Kawasaki and the lady.jpg)​
 
bij postma ben ik nog wel geweest met mijn triumph.
hij kan mooie verhalen vertellen maar ik vind het een bluffer en tamelijk prijzig.
hij kan echter wel veel maar ik zou er wel bij blijven staan om te kijken hoe hij het doet, ik weet dat ze bij een vriend van me een tap hebben gebroken om draad te snijden in de uitlaatpoort van zijn bonneville, dan heb je het wel over een tap van 30, jawel DERTIG!! MM, dus naar mijn idee zijn ze daar wat lomp.
even bijblijven voor het beste resultaat.
ik zou persoonlijk gaan naar ottenhof in amsterdam, die trapt je alleen de tent uit als je met japans komt.
of naar mijn persoonlijke motorboer Dirk Hoogland in kwadijk
 
met haar nippels wil ik hem ook wel ff helpen :+

jouw remklauw is zeker ook ineen kapot? :P

maar ik heb ook echte info voor de topicstarter!
ik had pasgeleden hetzelfde. ik heb bij motoport een soort van helicoil gehaald, met daar een nippel in. gat opboren, draad tappen en t buitenste gedeelte met loctit erin schroven zodat het vloestofdicht is. nippel past in helicoil, klaar :)
 
bij postma ben ik nog wel geweest met mijn triumph.
hij kan mooie verhalen vertellen maar ik vind het een bluffer en tamelijk prijzig.
hij kan echter wel veel maar ik zou er wel bij blijven staan om te kijken hoe hij het doet, ik weet dat ze bij een vriend van me een tap hebben gebroken om draad te snijden in de uitlaatpoort van zijn bonneville, dan heb je het wel over een tap van 30, jawel DERTIG!! MM, dus naar mijn idee zijn ze daar wat lomp.
even bijblijven voor het beste resultaat.
ik zou persoonlijk gaan naar ottenhof in amsterdam, die trapt je alleen de tent uit als je met japans komt.
of naar mijn persoonlijke motorboer Dirk Hoogland in kwadijk

Meneer Postma is al een jaar of 3 overleden en de engelsman die daar toen werkte is ergens anders voor zichzelf begonnen. De huidige eigenaar Ruud Neervens is zeer bekwaam.
 
Terug
Bovenaan Onderaan