wie kan mij helpen ...???

ts,
volgens mij ben je niet bang voor de wind, maar ben je bang dat je gaat hyperventileren.
angst en paniekstoornissen worden behoorlijk onderschat.
iemand die nog nooit zoiets gehad heeft kan zich hier absoluut niet in verplaatsen.
het zit een beetje in je kop op zo'n moment en dat gevoel kan behoorlijk met je aan de haal gaan. je versterkt het zelf als het ware door te denken : o jee...staks ga ik weer hyperventileren.
sommige mensen kunnen hier zo'n last van hebben dat ze het idee hebben dat ze een hartaanval hebben. serieus lastig dus.
maar het beste kun je op zo'n moment bij jezelf denken; ok het is maar spanning, ik hyperventileer , ga hier niet aan dood en het gaat wel weer over.
als je jezelf er aan over geeft gaat het nl mis.
probeer stress te vermijden en ga niet rijden als je al erg gespannen bent.
neem rustig de tijd om naar de rijschool te gaan, ga vooral niet gehaast snel snel uit je werk nog ff lopen jakkeren ofzo.
ga rijden als je relaxed en uitgerust bent, zo doe je een leuke ervaring op en blijf je er zin in houden.
iedere keer met een rotgevoel van dat ding afstappen helpt je niet.
indien het niet verminderd kan je ook je huisarts eens vragen om een oxazepammetje, dit wil ook de spanningen wel wat verminderen.
verder iedere keer tegen jezelf zeggen als je hebt gereden: ok, dit ging goed, ik heb het overleefd, zo erg was het dus niet.
uiteindelijk is het een leerproces, je groeit er vanzelf in.
angst overwinnen, niet voor weg lopen.
succes verder.
 
wind hoort idd bij motorrijden, wellicht moet je even zekerheid opbouwen voor de wind bij die snelheid?

Zelf ging ik afgelopen januari voor het eerst de snelweg op met lessen en er was toen heel veel stromachtige wind en heel veel regen. Dat was niet leuk :N achteraf gezien heeft mijn vertrouwen toen een deukje opgelopen maar die is er heel langzaam weer uitgereden.
Het hielp dat het weer beter werd maar ik denk dat het ook gewoon tijd kost om te wennen. :) Ik had btw een goeie rij-instructeur die me extra veel op de snelweg liet rijden, niet leuk :N maar wel slim :Y

Misschien werkt het voor jou ook om samen met je instructeur juist veel wind op te zoeken en daardoor zekerheid op te bouwen? :P
 
draag je motorkleding van de rijschool?
probeer dan eens een kledingmaat kleiner de volgende keer. in ieder geval voor je jas.
ook je helm moet trouwens goed passen, maar die kan je beter op je eigen maat kopen. elk helmmerk is weer anders en het zou wel heel toevallig zijn als de rijschool de ideale helm voor jou heeft.

Daarnaast als je straks zelf je rijbewijs hebt koop dan geen naked, maar iets met een scherm dat scheelt echt enorm qua rijwind.
was er zelf ook nooit zo dol op, maar verder moet je gewoon goed vasthouden. al wordt het bij 120 pas echt waaien geblazen.
 
Laatst bewerkt:
Laat ze maar lekker l*llen hoor ;) T komt echt wel goed, eerste keer 120 vond ik ook geen grapje (heb ook net mijn rijbewijs). Wat je ook nog kunt doen, is een klein beetje voorover hangen, tegen de wind in. Dan zit je al een stuk zekerder. En nog een tipje, probeer je een beetje af te zetten op je stepjes, net alsof je wilt gaan staan. Blijft je motor ineens veel stabieler. En die 80 wen je zo aan hoor :) voor je t weet rij je 80 met één been en arm los omdat je knie protectie niet lekker zit :Y
 
wind scherm zal helpen, het is een kwestie van wennen gelang je vaker rijdt zul je merken dat je sterker wordt en meer vertrouwen in jezelf krijgt.
ook al heb je je rij-bewijs een aantal jaren, zul je naar verloop van tijd pas de juiste houding en zelf vertrouwen opbouwen.

ik zou het nemen het wordt beter naarmate je weggedrag vordert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan