Wie kan mij helpen?

1995

Rookie
14 mrt 2016
21
0
Hoi,

In april wil ik gaan beginnen met het halen van mijn motor rijbewijs (A2), omdat ik dit vrij snel wil halen en daarna gelijk wil rijden ben ik alvast aan het kijken voor een geschikte motor. Het liefst een sport/tour. Nu ben ik zelf maar 1.62 m en ben ik al bij verschillende garages geweest wat voor motor mogelijk zou zijn (niet te hoog & niet te zwaar)
Het liefst wil ik een tweedehandse motor kopen om ervaring op te doen. Ook doet het dan niet zoon pijn als ik een schuiver zou maken. Bij de ene garage zeggen ze dat het veel gunstiger is om een (bijna) nieuwe motor te kopen die origineel 35 KW is. Dit omdat deze beter in zijn waarde blijft en je dan zeker geen gezeik krijgt met de verzekering, politie enz. Bij de andere garage zeggen ze weer dat je meer motor hebt aan een motor die begrenst is. Is een oude motor het geld wel waard om hem te laten begrenzen? heb me laten vertellen dat dit zomaar 400 euro kan kosten wil je dit legaal doen en op kenteken.

Wat is nu wijsheid? een nieuwe motor kopen en hopen dat ik geen schade maak, of geld investeren in een oude om hem te laten begrenzen...? als ik een oudere motor zou kiezen welke zouden jullie mij dan aanraden?

Groetjes!
 
Met jouw lengte pas je goed op een Kawasaki Z250SL(super light). Nieuw nu al te krijgen onder de 4500 euro.
Een Honda CBR250 pas je ook op. Die zijn tweedehands goed verkrijgbaar

Nieuw of tweedehands is een persoonlijke keuze.
 
GS500 is een allermansvriend, als je iets tourachtigs en goedkoop wil is een BMW F650(NIET GS,want deze heeft net iets teveel KW) ook een optie, De motor keuze is ook gewoon weer smaak haha.

Persoonlijk zou ik onbegrensd gaan(dus motor die standaard binnen a2 valt), scheelt je al het gedoe met terug zetten op kenteken e.d. en het rijdt naar mijn mening gewoon beter, maargoed dat is echt persoonlijk.

Net als Gerdien zegt, nieuw of 2e hands is ook persoonlijk en of het buget het toe laat.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben toevallig in het bezit van een BMW F650 ''Funduro'' welke hierboven wordt aangeraden en ik moet zeggen zeker een motor om te overwegen!
Goede techniek, zeker geen hoge prijs en super licht waardoor het heel gemakkelijk rijdt.
Van plan veel op snelwegen te gaan rijden en plat door de bochten te gaan dan raad ik het je af maar wil je een fijne makkelijke motor om mee te beginnen raad ik hem zeker aan.
 
Ik ga vrijdag een gs500f ophalen, bedankt voor jullie tips! Ze hebben zeker geholpen
 
Terug
Bovenaan Onderaan