Wie kan mij meer vertellen over een Buell X1

Dario

Rookie
17 jan 2002
11
0
Amsterdam
Al geruime tijd ben ik van plan een tweede hands X1 te kopen. Ik heb al veel tests gelezen en in feite waren die allemaal positief. Ik heb ook al veel gelezen over Buell en weet dus wat van het idee en verleden achter een Buell. Alleen heb ik nog nooit op een Bueel gereden en heb ook nooit met mensen gesproken die zo\'n ding hebben.
Ik zou graag van eigenaren horen wat zij van zo\'n Buell vinden. Een andere keuze zou zijn een V-max maar daar ik het ook leuk vind om op kleine bochtige weggetjes te rijden en eigenlijk wel erg gek ben op die Harley sound lijkt een Buell voor mij een betere keus.
 
Hallo Dario,
Ik heb een X1 en in ben dik tevreden. Oorspronkelijk wilde ik Harley rijden maar toen ik een Buell S1 op de MotoRai zag, viel ik helemaal voor het merk Buell. Echter, ik had net mijn rijbewijs en een Buell leek mij te veel van het goede. Dus ging ik proefrijden op een Harley Sportster. Leuk dingetje hoor. Maar toen ik de Buell X1 demo zag staan moest ik het toch even proberen.
Wow... stuurt lekker scherp (nog steeds), accelereert als een speer (nog steeds), remt heel goed (nog steeds), ziet er appart uit en gaf mij het gevoel dat ik mezelf er niet op dood rij (leef nog steeds!). Ja, je kan er mee beesten maar de limieten zijn niet zo extreem als een supersport. Buells zijn meer lekkere stuurmotoren met lekkere power in plaats van \'heel veel\' power. En als je wel \'heel veel\' wilt, wacht dan tot de firebolt er is. Wordt wel duur maar is ook bloedsnel.

Ik koos voor een 2000 X1 omdat dat (standaard) een redelijk probleemloze motor is. Hij heeft mij in 20.000 kilometer nog nooit in de steek gelaten, inclusief een vakantie naar Spanje.
Oudere modellen hebben wel problemen maar alle problemen zijn oplosbaar. De gaafste Buell is en blijft de S1. Een motor met kuren maar iedere eigenaar houd zo veel van zijn S1 dat ie er alles aan doet om het de mooiste, best lopende machine van het land te maken.

Mog wat bevindingen:
- aftermarket uitlaten geven veel herrie, iets meer dan ik zou willen.
- verzekering is duur omdat ze als Harley te boek staan.
- zuinig met benzine
- echt Harley: boutjes trillen los door het geschud. Gewoon iedere 4000 km even de losse boutjes aandraaien
- De styling is niet af. Je moet er wat aan verbouwen. Eigenlijk is dit een voordeel.
- Onderhoudsbeurten om de 4000 km. Maar je kan ook zelf het onderhoud doen.
- Groot voordeel: Buellers (Buell rijders) zijn op zijn minst gezegd \'Bijzonder\'. Het is een samenraapsel van hele verschillende mensen (bikers, advocaten, studenten, jong en oud ...) met 1 gedeelde passie: genieten van een Buell. Het credo \'Different in every sense\', klopt. Verwacht van een Buell ook niet dat hij op een andere motor lijkt, zo werkt dat niet. Als je snel een Buell koopt dan kan je mee naar de Buell circuitdag te Croix, noord Frankrijk. Dat wordt weer fantasties.

Maak eens een proefrit bij een dealer, dan hoef ik niet zoveel uit te leggen *D

Groeten,
Sybren.
 
Sybren,

Ik kan het niet beter verwoorden :}

Dario,

Ik denk dat je het beste een stukje kunt gaan proefrijden bij een dealer. Als je de mogelijkheid hebt niet alleen op een standaard versie maar ook op een getunede. Dan kun je het verschil zelf merken. Als je kunt accepteren dat er strakkere, snellere, lichtere en 13 in een dozijn motoren zijn dan is Buellrijden fantastisch!!! Echt een fiets met karakter....
En eh, menig (super)sportrijder vergist zich flink in een Buell !!!!!
Rijdt als de Brandweer zeg maar.....

Later
 
Laatst bewerkt:
Over verzekeringen:
Ik ga overstappen naar Orion Direct (http://www.oriondirect.nl/ ) want die tellen alle schadevrije jaren mee, ook schadevrije jaren met de auto. Dus dat is in 1 klap maximale korting voor mij!
Sybren.
 
Zou je dat nu wel doen overstapen naar orion direct
Ik ben daar nu ook verzekerd en ze hebben nu na ± 4 maanden mijn geld van een schade betaald behalve dan mijn helm en handschoenen
Grootste probleem is dat je ze alleen kunt bereiken via een callcentrum en je kunt dus wel schelden maar dat heeft geen effect
 
Heb het verzekering probleem al opgelost, via een collectieve ambtenaren verzekering kost het me maar fl 300 per jaar voor brand en diefstal met 60% no claim, maakt niet uit wat van motor HD kost net zo veel
 
Terug
Bovenaan Onderaan