Wie kan mij vertellen.

Superbike/supersport is met motoren welke ook in de showroom staan(wel iets aangepast :P ), motoGp zijn pure prototypes.
 
Superbike zijn getunede straatmotorfietsen (of soms andersom en zijn ze eerst gebouwd als circuit motorfiets en dan een x aantal gebouwd als straatversie). Maar van een superbike moeten er iig een x aantal exemplaren als straatmotor verkocht zijn.
Een MotoGP is gewoon puur om te racen gebouwd en heeft niets van doen met een straatmotorfiets.
 
nou wat is het verschil?
rijden ze op andere motoren?
gelden er andere regels?
sorry maar ik ben een leek op dit gebied en heb mezelf voor genomen dit seizoen sowieso de motogp te gaan volgen maar nu zit ik voor de SBK en vraag ik me af wat het verschil is
 
Superbike zijn getunede straatmotorfietsen (of soms andersom en zijn ze eerst gebouwd als circuit motorfiets en dan een x aantal gebouwd als straatversie). Maar van een superbike moeten er iig een x aantal exemplaren als straatmotor verkocht zijn.
Een MotoGP is gewoon puur om te racen gebouwd en heeft niets van doen met een straatmotorfiets.

daar kan ik wat mee bedankt *O* :)
 
Misschien moeten sommige mensen mijn vraagstelling beter lezen en als ze geen antwoord hebben reageer dan ook niet. maar ik weet genoeg. slotje wat mij betreft
 
Als je met een nieuwe superbike wilt mee doen moet je geloof ik eerst minimaal 500 straat motoren op de markt brengen.

Een motogp fiets is net als met een F1 auto gewoon puur gemaakt om mee te racen en deze zal je dus niet op straat tegen komen.

Max cilinder inhoud superbike:

2 cilinder motoren 1200cc (Met restrector)
4 cilinder motoren 1000cc
 
Terug
Bovenaan Onderaan