Wie kent de aansluitingen van deze stekkers?

mototinus

MF'er
13 apr 2004
78
0
Noord-Holland
Ik doe nog meer eens een poging.

Wie kan mij de aansluitingen van deze stekkers van een Cyclelok alarm aangeven.

Ik ben al gered als ik de aansluitingen van de witte 'driehoekige'stekker weet, met name de geschakelde + en massa aansluiting. De andere aansluitingen op de 6-polige stekker zijn volgens mij ontstekingsonderbreking en richtingaanwijzers?

Het is een 'Yamaha' aansluitkabel, weet alleen niet voor welk type. En er is geen ruk op internet van te vinden, ook Yamaha NL kan niets vertellen.

Ik wil de connectoren aanpassen om ze op mijn motor aan te kunnen sluiten (XJR)

Thanx
full
 
Ik doe nog meer eens een poging.

Wie kan mij de aansluitingen van deze stekkers van een Cyclelok alarm aangeven.

Ik ben al gered als ik de aansluitingen van de witte 'driehoekige'stekker weet, met name de geschakelde + en massa aansluiting. De andere aansluitingen op de 6-polige stekker zijn volgens mij ontstekingsonderbreking en richtingaanwijzers?

Het is een 'Yamaha' aansluitkabel, weet alleen niet voor welk type. En er is geen ruk op internet van te vinden, ook Yamaha NL kan niets vertellen.

Ik wil de connectoren aanpassen om ze op mijn motor aan te kunnen sluiten (XJR)

Thanx[afbeelding]

Yamaha gebruikt die witte stekker o.a. voor de TPS en de pulsgevers.
 
Dank voor je reactie, maar een alarm heeft niets met beide aansluitingen te maken.

Er moeten Yamaha's zijn die deze connector gebruiken bij de draadboom voor alarmvoorbereiding, ik weet alleen niet welke? Ik wil alleen weten wat de geschakelde + en massa (alleen de laatste is ook al goed want de permanente + weet ik) aansluiting in de standaard draadboom is. Dan kom ik wel verder.
 
Omdat ik er inmiddels wel achter ben dat op die stekker de voeding van het alarm aangesloten moet worden, dus die aansluiting gaat op een aansluiting op de standaard voorbereide alarm draadboom bij Yamaha, alleen is dat normaal gesproken een platte 3-polige stekker.
 
Omdat ik er inmiddels wel achter ben dat op die stekker de voeding van het alarm aangesloten moet worden, dus die aansluiting gaat op een aansluiting op de standaard voorbereide alarm draadboom bij Yamaha, alleen is dat normaal gesproken een platte 3-polige stekker.

De voeding van het alarm hoort een vaste gesoldeerde verbinding te zijn, mág geeneens met een stekker... dus ben je daar wel zeker van?
 
De voeding van het alarm hoort een vaste gesoldeerde verbinding te zijn, mág geeneens met een stekker... dus ben je daar wel zeker van?

Hoeft niet hoor, en dat soort eisen gelden enkel bij SCM gecertificeerde alarmsystemen, die alleen SCM erkende bedrijven mogen inbouwen. ;)

Bij een BMW wordt het alarmkastje bijvoorbeeld in een RVS behuizing geplaatst met een lipje om te voorkomen dat de stekker eruit kan worden getrokken, niet dat ie dan niet alsnog gaat loeien hoor. :+
 
Hoeft niet hoor, en dat soort eisen gelden enkel bij SCM gecertificeerde alarmsystemen, die alleen SCM erkende bedrijven mogen inbouwen. ;)

Bij een BMW wordt het alarmkastje bijvoorbeeld in een RVS behuizing geplaatst met een lipje om te voorkomen dat de stekker eruit kan worden getrokken, niet dat ie dan niet alsnog gaat loeien hoor. :+

Dit is een SCM alarm zie de oranje stikker met registratiecode.
 
Het is idd een SCM alarm alleen heeft dit alarm geen goedkeuring meer.

Maar goed, er zitten 2 stekkers op het alarm (zie foto) en op de witte stekker zit ook de zekering (en bij andere YM 500 alarmen zit een draadboom die wel een platte 3-polige stekker hebben voor de voeding) er zitten geen losse draden op die gesoldeerd moeten worden. En veel Yamaha's hebben een alarmvoorbereide draadboom met een platte 3-polige voedingstekker (zat ook zo in m'n FZS 600)
 
Terug
Bovenaan Onderaan