Wie kent deze sportuitlaat?

Rutgert

MF veteraan
11 nov 2006
1.624
0
Ik heb een mooie CBR600F op het oog. :] Ben twee weken geleden wezen kijken bij de dealer. Toen zat onderstaande sportuitlaat eronder. Dit is nml (een deel van) de foto zoals deze op de internetadvertentie stond.

uitlaat.jpg


Nu was ik er vandaag weer om ff een afspraak te maken voor een proefrit voor a.s. zaterdag, is ineens de sportuitlaat vervangen door een 'normale blikken' uitlaat. B| :(

Mocht ik tot aanschaf van deze motor overgaan, dan laat ik dit natuurlijk niet op mij zitten. Ik wil in ieder geval een vergelijkbare uitlaat terug, zonder dat dit invloed heeft op de vraagprijs.

Ik kan alleen niet bepalen wat voor merk uitlaat het was, omdat het niet goed te lezen is op de foto en ik er gewoon geen verstand van heb. :?

Iemand een idee? Zoja, kan je me wat vertellen over de kwaliteit/prijs? Evt. vergelijkbare merken?
En wat maakt een sportuitlaat eigenlijk een sportuitlaat?
 
Laatst bewerkt:
Laser heb ik weleens van gehoord, nu haal ik het er ook wel uit.. ik kon er zelf niet meer van maken dan 'LARED', maarja dat bracht in google niet echt iets nuttigs. :+

Ik weet nu iig dat het een Laser Oval van carbon is. Dankje

Iemand ervaring met dit type?
(Ja, ik ga ook nog ff googelen naar info :) )
 
Laatst bewerkt:

Dat heb ik al gedaan. Maar ik vroeg om ervaringen. Ben benieuwd of dit type nu goed is onder de sportuitlaten. En wat zo'n ding gemiddeld kost. (€ 300,- ?)

Dat haal ik niet uit de website. Deze bevat (natuurlijk) alleen maar commerciele praat en wat eigenschapjes van de uitlaat...
En google geeft ook weinig ervaringen weer
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik al gedaan. Maar ik vroeg om ervaringen. Ben benieuwd of dit type nu goed is onder de sportuitlaten. En wat zo'n ding gemiddeld kost. (€ 300,- ?)

Dat haal ik niet uit de website. Deze bevat (natuurlijk) alleen maar commerciele praat en wat eigenschapjes van de uitlaat...
En google geeft ook weinig ervaringen weer

Laser heeft goede uitlaten hoor.
Volgens een test in de moto73 van een paar jaar terug zorgt ie zeker voor redelijke vermogenswinst, ook t.o.v. de grote uitlaatconcurrenten.

Prijs zal idd tussen de 325 en de 450 euri zitten, gewoon ff navragen bij de lokale motorzaak.
 
ik ken hem,
dat is jaap en het is nogal een luidruchtig type.

vooral als er flink (benzine) gedronken wordt.
 
Ik heb hem zelf, staat ook te koop (wel bolt-on). Maar is inderdaad een herrie bak die een erg mooi geluid maakt.
Winst is 2,5 pk. Dyno-run aanwezig.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een mooie CBR600F op het oog. :] Ben twee weken geleden wezen kijken bij de dealer. Toen zat onderstaande sportuitlaat eronder. Dit is nml (een deel van) de foto zoals deze op de internetadvertentie stond.

[afbeelding]

Nu was ik er vandaag weer om ff een afspraak te maken voor een proefrit voor a.s. zaterdag, is ineens de sportuitlaat vervangen door een 'normale blikken' uitlaat. B| :(

Mocht ik tot aanschaf van deze motor overgaan, dan laat ik dit natuurlijk niet op mij zitten. Ik wil in ieder geval een vergelijkbare uitlaat terug, zonder dat dit invloed heeft op de vraagprijs.

Ik kan alleen niet bepalen wat voor merk uitlaat het was, omdat het niet goed te lezen is op de foto en ik er gewoon geen verstand van heb. :?

Iemand een idee? Zoja, kan je me wat vertellen over de kwaliteit/prijs? Evt. vergelijkbare merken?
En wat maakt een sportuitlaat eigenlijk een sportuitlaat?

Uitlaat is dus een laser Oval, zover was je zelf ook al :P Is gewoon een prima sportdemper die inderdaad ook nog wat extra vermogen levert. Wel is de demper flink luid en dat is waarschijnlijk de reden waarom de dealer de uitlaat gedemonteerd heeft. De Bovag heeft recentelijk medegedeeld dat er bij de dealer gecontroleerd gaat worden in de showrooms op motorfietsen met dempers zonder e-keur. Deze demper heeft ook geen e-keur. Als ik jou was zou ik bij de dealer gewoon een andere demper bedingen met een e-keur......bijv. een Laser Duo-Tech of HotCam. Die hebben e-keur en functioneren ook goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan