Wie kent/heeft er een leuk model?

rdehaas

Die hard MF'er
24 sep 2006
663
2
Amsterdam
Hallo,

Na een jaar motorloos geweest te zijn, wil ik weer een motor gaan kopen. Ik heb een Yamaha TRX 850, Kawasaki ZX7-R Ninja en een Honda CBR 954 RR Fireblade (2004) gehad.

Nu ben ik er net over uit, dat ik weer voor een viercilinder 1000cc wil gaan. (ik wil koppel onderin, maar geen twee-cilinder omdat ik het geluid en het opzwepende van een vier-cilinder fijner vind).

Ik wil geen 'die-hard' racer meer, maar ook geen naked/tour-buffel. Ik vind de Aprilia Tunono heel leuk, maar dat is een twin. Dan vind ik de Kawasaki Z1000 leuk (viercilinder), maar die heeft geen enkele vorm van een kuipje / windbescherming (wat ik ook wel belangrijk vind ivm buitenland-vakanties).

Weet iemand leuke modellen die in die categorie horen? : +/- 1000cc Half-Naked (klein kuipje), Wendbaar, Sportief, budget tot €4000,-.

Alvast bedankt voor je suggestie!

Gr. Robert
 
Fazer 1000? Eigenlijk alles wat je zoekt als ik je verhaal zo lees?
Bandit 1250? Hornet weet ik hoe veel? Naked met topkuip, lekker voor touren :Y met alle gewenste koppel en power! :)
 
Waarom is een kuip/windbescherming nodig voor buitenlandvakanties?

Alsof het hier in Nederland nooit waait...
 
Dan vind ik de Kawasaki Z1000 leuk (viercilinder), maar die heeft geen enkele vorm van een kuipje / windbescherming (wat ik ook wel belangrijk vind ivm buitenland-vakanties).
edit: nog wel een paar jaar wachten voordat deze binnen je budget valt

Speciaal voor jou heeft Kawasaki de Z1000SX op de markt gebracht
Motorshopper: Test: Motortest: 2011 Kawasaki Z1000SX
2_ka_z1000sx_rac_hi.jpg

Z1000SX.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Na een jaar motorloos geweest te zijn, wil ik weer een motor gaan kopen. Ik heb een Yamaha TRX 850, Kawasaki ZX7-R Ninja en een Honda CBR 954 RR Fireblade (2004) gehad.

Nu ben ik er net over uit, dat ik weer voor een viercilinder 1000cc wil gaan. (ik wil koppel onderin, maar geen twee-cilinder omdat ik het geluid en het opzwepende van een vier-cilinder fijner vind).

Ik wil geen 'die-hard' racer meer, maar ook geen naked/tour-buffel. Ik vind de Aprilia Tunono heel leuk, maar dat is een twin. Dan vind ik de Kawasaki Z1000 leuk (viercilinder), maar die heeft geen enkele vorm van een kuipje / windbescherming (wat ik ook wel belangrijk vind ivm buitenland-vakanties).

Weet iemand leuke modellen die in die categorie horen? : +/- 1000cc Half-Naked (klein kuipje), Wendbaar, Sportief, budget tot €4000,-.

Alvast bedankt voor je suggestie!

Gr. Robert
hoe denk je over tour-sport modellen zoals CBR1100XX, ZZR1100/1200 of GSXR1300?:
meer comfort dan de die-hard racers die je gewent bent, en zeker geen tekort aan koppel/vermogen.
en nog steeds een volle kuip voor windbescherming
Wendbaar en sportief zijn ze zeker, waarschijnlijk meer dan je verwacht, maar je zult waarschijnlijk wel iets harder werken dan op een SS of naked
 
Heb je wel 's op een Tuono gereden? Wat mij betreft echt een stuk opzwepender dan een 4 cilinder toerbuffel. Voor een V-twin zijn de rotax blokken van alle rsv's best hoogtoerig. Een viercilinder huil is natuurlijk met geen mogelijkheid uit de Tuono te halen. Maar een goede harde v-twin roffel is in het dagelijks verkeer gewoon een kwestie van een draai aan het gashendel, terwijl je op elke 1000 cc vier in lijn heel snel illegale snelheden bereikt als je wilt genieten van een mooie hoogtoerige in-lijn huil.

Maar goed, ik probeer m'n Tuono dan ook te verkopen, dus niks dan goeds over deze machine ;) hij staat op MF. Klik!
 
Honda VFR? Of een FJR? Ik vind het voor mezelf niets, maar als tour/sport motor schijnen het erg fijne dingen te zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan