Wie komt er kracht tekort bij het sturen?

Het rijden kost geen kracht...

Maar met mijn 1,89 en 75 kg, heb ik serieuze moeite om mijn ruim 300 kilo zware fiets, achteruit door de poort te rijden en in de tuin te parkeren...
De tuin loopt iets af en krijg em dan ook met geen mogelijkheid meer op de bok. Heb ik trouwens ook behoorlijk wat moeite mee op een vlakke ondergrond. Moet maar eens een langere hevel aan die bok lassen denk ik..
 
Vooral bij tankslappers heb ik er last van, maar ook bij het snel nemen van rotondes of andere plaatsen waar je de motor snel van de ene op de andere kant moet leggen.
 
Ik moet zeggen dat je op sommige motoren wel veel moet werken dan op de ander. Maar of dat nou meteen aan je lengte/gewicht moet liggen?


CAT
 
Ik vind wel mijn stuur irritant smal. Maar met stampen op de steppies en knie tegen de tank douwen lukt het soms om een bocht goed te nemen. (meestal niet hoor) Ik neem mini rotondes op de motor meestal rechtdoor.
 
ik kom met mijn 1.62 eerder been lengte te kort.

met dat probleem zit ik dus ok
wanneer het iets op/ af loopt, is het moeilijker om de motor te duwen wanneer je er op zit.
043.gif

maar tot nu toe altijd nog voor elkaar gekregen .

(mischien toch maar hogen haken onder de schoenen, lijken je benen toch weer langer!!
1028.gif
hahahahahahaha)

groetjes jon.
 
Op woensdag 03 september 2003 19:08 schreef DerRudy het volgende:Eet je wel genoeg jongen? :P

[me]DerRudy is zelf ook 1,92, maar is ruim 50% zwaarder.
[/me]
Als ie op mij lijkt eet ie (veel) meer als de zwaarderen onder ons, die juist vaak ietsje rustig aan doen met eten.

[me]rdz is 1,91 en maar 2 kg zwaarder[/me]


Trouwens geen moeite met sturen, ook niet op ruim 230kg fiets. Op de bok enzo gaat ook prima maar da's puur op techniek, want de armspieren (enzo) mochten wel eens wat krachttraining gebruiken eigenlijk. ;)
 
met dat probleem zit ik dus ok
wanneer het iets op/ af loopt, is het moeilijker om de motor te duwen wanneer je er op zit.(Afbeelding)
maar tot nu toe altijd nog voor elkaar gekregen .

(mischien toch maar hogen haken onder de schoenen, lijken je benen toch weer langer!! (Afbeelding)hahahahahahaha)

groetjes jon.

de drempelt in de schuur is ook echt super vervelend.
Ik moet namelijk de motor achter uit de schuur uit rijden en genoeg kracht zetten om over de drempel te komen. het lukt me ook alleen als ik een aanloop je neem (al zittend) al moet ik het soms wel 3 keer proberen.
verhogingen zijn ook zo leuk. probeer meestal wel zo uit te komen dat ik niet hoef te steken.
 
Ik kom zeker kracht tekort ind e bochten. PK's dat is. Als ik een bocht in ga die vrij wijd eindigt en ik wil uitacceleren kom ik gewoon power tekort om hem lekker schuin te houden, ik red de bocht gewoon te makkelijk.





Maar dat bedoel je niet. lichamelijke kracht kom ik niet te kort op een 145 kg krot. En heeft er idd niets mee te maken. Je komt pas kracht te kort als ie op de grond ligt.
 
In pricipe heb je maar heel weinig spiekracht nodig om een motor te sturen.

Maar, dat hangt ook af van de stuurtechniek die je gebruikt. Ben je een iemand die sportief rijd en veel van het "countersteering"-principe gebruik maakt, dan heb je wel veel kracht nodig. Hoe meer kracht, hoe sneller je de motor kan laten insturen.

Maar 95% van de motorrijders maakt niet bewust gebruik van deze techniek, en zal dus ook nooit veel kracht nodig hebben.
 
Op donderdag 04 september 2003 17:45 schreef Yzf1kr het volgende:
..."countersteering"-principe...

Sportief rijden zonder deze techniek (ik neem aan dat je hiermee het "de andere kant op" sturen bedoeld) lukt me niet op de Valkyrie, maar het lijkt me dat juist die techniek, kracht overbodig maakt. Zo ervaar ik dat tenminste en dat had ik ook op de thunderace. Heerlijk lichtvoetig wordt ie dan :9
 
Sportief rijden zonder deze techniek (ik neem aan dat je hiermee het "de andere kant op" sturen bedoeld) lukt me niet op de Valkyrie, maar het lijkt me dat juist die techniek, kracht overbodig maakt. Zo ervaar ik dat tenminste en dat had ik ook op de thunderace. Heerlijk lichtvoetig wordt ie dan :9

Hmmmmmmmm. Raar onderschrift als je die lompe stoomboot lichtvoetig vindt.
 
Dan ben ik maar de enige die dat heeft tussen al die sterke stoere motorrijders; :?
bij lange stukken met snelheden van 180km/u tot 230km/u heb ik toch echt soms alle armspieren die nog aanwezig zijn ook wel nodig. ;)
Al is het maar bij het in de ankers moeten als een pedaalemmer weer
plotseling naar links vliegt...... :X
O ja, die snelheden worden dus over de duitse grens gereden O-)
 
Ga nou niet de betweter spelen,... en hem een beetje uitgapen, als jezelf niet eens precies weet hoe het zit,...

anyway,.. ik heb wel eens last van mijn triceps als ik lange ritten maakt op hoghe snelheid,. maar dat heb niks met de zwaarte van de motor te maken,.. meer het gemis van een ruitje,...

Doe maar ff rustig grappemaker.
Het zag er in mijn ogen nogal betweterig uit en daar reageerde ik even op...
En ik ga nu niet alles uitleggen, staat ook op internet, en het is niet ff in 5 zinnetjes uitgelegd. En daar komt bij dat ik ook heus geen fabrieks-technicus ben, DUS!
 
Doe maar ff rustig grappemaker.
Het zag er in mijn ogen nogal betweterig uit en daar reageerde ik even op...
En ik ga nu niet alles uitleggen, staat ook op internet, en het is niet ff in 5 zinnetjes uitgelegd. En daar komt bij dat ik ook heus geen fabrieks-technicus ben, DUS!
't Zag er in jouw ogen betweterig uit, dus dacht jij maar ff een nietszeggende opmerking erbij te moeten plaatsen. Als je niet de moeite wilt nemen eea uit te leggen hoe het volgens jou zit of ook maar ff te linken naar jouw bronnen, neem dan ook niet de moeite om zo'n loze kreet te plaatsen. Daar staan er al genoeg van op internet ...... :Z
 
Hmmmmmmmm. Raar onderschrift als je die lompe stoomboot lichtvoetig vindt.

Haha, lompe stoomboot }) , dat valt dus best wel mee hoor. Zelfs met iemand achterop en veel bagage (totaal meer dan 500kg) bleef het in de Vogezen gooien en smijten met deze motor. Echt waar, deze motor blijft je keer op keer daarmee verrassen.
 
[Offtopic]
Valkyrie:

Kijk eens:
full


Is wat betere kwaliteit dan je huidige :)
[/offtopic]
 
Terug
Bovenaan Onderaan