Wie koopt er nog een nieuwe?

De kredietcrisis is een heerlijk excuus om eindelijk al die onproductieve werknemers op straat te knikkeren en nieuwe meer gemotiveerde (en goedkopere) aan te nemen.

We komen uit een een tijdperk waar arbeidskrachten zeer schaars waren en dat sollicitanten extreem hoge salarissen durfde en konden vragen.

De echte crisis moet nog komen in Nederland. Pas nu zie je dat bedrijven werktijdsverkorting aanvragen. Toeleveranciers zullen dit de komende maanden sterk gaan voelen.

Ik denk dat we een vrij zwaar jaar tegemoet gaan en pas in 2010 weer leuk zaken kunnen doen.

(Ik werk ook voor een toeleverancier.)
 
Zou je denken idd, maar is dat ook zo? Ik heb ook dit jaar weer met verbazing staan kijken naar de drommen mensen in de winkels, klaar om geld uit te geven, eerst met sinterklaas en ook met kerst weer. En nu met oudjaar worden weer alle records gebroken met de uitgaven voor vuurwerk....
Niet zo verrassend, want de uitverkoop begon dit jaar al ver voor kerst ipv erna. De omzetten zullen dus wel lager zijn dan verwacht/gehoopt. En in januari zal helemaal niemand meer iets kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan