Wie koopt er nog een nieuwe?

Kreditcrises mijn reet... valt best mee volgens mij.
De overheid heeft gewoon wat verzonnen.
Zei Wouter Bos zelf althans geloof ik.

Je helpt een bank uit de brand, verzint er een kreditcrisis bij zorgt er voor dat een aantal dingen weer goedkomen voila je bent weer populair.

:^

Ik heb een vaste baan, m'n salaris wordt er niet minder op, waarom zou ik geen nieuwe kopen?
(nou ja, heb net 2 maanden een nieuwe, maar goed, zou het zo weer doen)
 
Wat punt 2. betreft. Dan houd je je werkpaard toch gewoon. Het leuke aan motoren is dat het bezitten ervan je niet zo heel veel kost, zeker als het om een oudje gaat dat je niet allrisk verzekert.

Niks leukers dan 's morgens te "ienemienemutten" met welke brommer je vandaag op pad gaat.

:^

Edit; heb de oplossing voo deze lastige kwestie bijna gevonden. Een oldskool Enduro bijkopen en ik heb een vaste motor voor iedere (werk)dag van de week :+
 
Laatst bewerkt:
Wat een gelul, geld moet rollen. Me nieuwe staat 4 maart klaar, nu maar hopen dat de pekel weg is tegen die tijd (hij is wit *D )

Jap
 
Kredietcrisis? Waar?
Je bedoeld de overspannen huizenmarkt die nu tot stilstand komt onder de noemer kredietcrisis? Of doel je op het zwaar verouderde verkoopmodel van autofabrikanten wat nu doordat leasemaatschappijen net ietsje meer onderhandelen en de consument ff 2 maanden wacht onderuit gaat?
Of de keukenbranche, die met hun torenhoge prijzen en 50% kortingen ook niet meer wegkomen?
Heeft dit iets te maken met een kredietcrisis of is dit gewoon een normale reflectie van overspannen markten?
Koop gewoon de fiets de je wil en kunt betalen.

Helemaal mee eens. De crisis komt kennelijk sommige mensen érg goed uit en de oerdomme media papegaaien alles na, als je het maar "nieuws" kunt noemen......

Verdienen we minder dan zeg een half jaar geleden? Nee, zeker niet. Eerder meer omdat de brandstofprijzen enorm gedaald zijn. De inflatie is nog steeds laag, de prijzen zijn niet of nauwelijks gestegen.

Ja, de banken en de pensioenfondsen zijn er achter gekomen dat je ook té hebberig kunt zijn. Ze zien liever dat de consument hun schade even ophoest. Die dikke bonussen moeten immers érgens vandaan komen....
Maar verder is er niet zo veel aan de hand, behalve dat we op het punt staan ons in een massahysterie te storten......
 
Nu de credietcresis hard om zr heen slaatwie durf er nu nog nu een niewe moter te kopen? of tweede hans
Wie heb ter neog werk volgend jaar en wie moet werkloos door die leven strakies.
Alle maal op potten of lekke spenden bij de dealer, ik ben verzichtig.
Ik rij me ouwe fjr helemaal op, want de cresis je weet maar nooit ja toch niet dan.D3e media zegt dat ik niet moet uit geven want van wege de krisis en de politie k zeggen dat ik juist moet spullen kopen voor de cresis.Zelf ben ik tegen die cresis!
Ik weet niet meer, ik stem overig. -O-


edith: spelfout.
Normaal gesproken heb ik er een hekel aan als mensen anderen gaan corrigeren op een paar kleine spelfouten... B|
Maar t*ring kerel, dit is wel héél erg! _O-
 
Laatst bewerkt:
......voordat ik zo typ moet ik wel minstens een hele verdomde fles wodka ophebben...zo niet meer. Dus of hij kan d'r niks aan doen, of hij heeft twee flessen wodka achter de knopen. _O-
 
Ik laat me niet beïnvloeden door wat er om mij heen geroepen wordt. Als ik het geld heb en ik wil iets kopen dat ik weloverwogen heb, dat gebeurt dat. :P :)
 
Helemaal mee eens. De crisis komt kennelijk sommige mensen érg goed uit en de oerdomme media papegaaien alles na, als je het maar "nieuws" kunt noemen......

Verdienen we minder dan zeg een half jaar geleden? Nee, zeker niet. Eerder meer omdat de brandstofprijzen enorm gedaald zijn. De inflatie is nog steeds laag, de prijzen zijn niet of nauwelijks gestegen.

Ja, de banken en de pensioenfondsen zijn er achter gekomen dat je ook té hebberig kunt zijn. Ze zien liever dat de consument hun schade even ophoest. Die dikke bonussen moeten immers érgens vandaan komen....
Maar verder is er niet zo veel aan de hand, behalve dat we op het punt staan ons in een massahysterie te storten......

:^

Ook onroerend goed prijzen liggen (heel veel) hoger dan ze zouden moeten, dus ook de huren zijn te hoog, en dat komt allemaal door de "graai/hebzucht" van de mensen die er het meeste baat bij hebben.
Kijk maar 's hoe het nu met de pond sterling in Engeland gaat, onroerend goed is ook daar véél te veel over de top gehesen, dit crëeert een fictieve rijkdom die uiteindelijk op niks gebaseerd lijkt te zijn, maarja, nu is het al wat laat daarvoor........, de mensen zijn zo "slim" geweest om de overwaarde op te consumeren, en vaak tóch de prijzen voor dit onroerend goed te betalen, waardoor hun huis nu ineens minder waard wordt dan de hypotheek die ze daarvoor afgesloten hadden.
Maarja, onze vastgoedhandelaren en alles wat er nog meer aan plakt heeft de zakken nu goed met salarissen en bonussen gevuld, en hun bedrijfje wat nu op de kant ligt wordt via een omweg door ons betaald waarvoor de gulle Wouter Bos graag zorgt.
Was hij niet de politicus van dit jaar :?
 
De media kan de tering krijgen!

Tegen de huidige rente ga ik niet sparen!
Ik koop genoeg. Ik gooi het geld niet over de balk, maar ik ga toch zeker niet in een hoekje liggen in foetus houding met al mijn geld onder mijn kussen, wachtend tot de 'crisis' overwaait.

Nee, ik blijf bij het principe van 'geld moet rollen'. De genen die deze kredietcrisis kunnen bezweren zijn de genen die het op gang geholpen hebben: De hebzuchtigen die de huizenprijzen opgedreven hebben. Die hebben nu geld, als die dat geld dan ook gewoon uitgeven, dan is de wereld er zo weer bovenop.

Tot die tijd kan Bos lekker in het zonnetje staan als 'de redder in de tijd van financiele malheur'. Ik zeg: Go Wouter! Je staat in de geschiedenisboeken! Ga nu maar weer gewoon weg!
 
Laatst bewerkt:
krediet crisis my ass.... als je afgelopen half jaar de krant niet gelezen hebt en het nieuws niet gezien hebt en je komt een keer op straat en in een winkel merk je er geen ene fuck van... ik heb geen behoefte aan een nieuwe motor, heb voorlopig nog genoeg aan mijn hornet... maar geld moet wel enigszins blijven rollen, daarom zijn er nu 2 stucadoors hier aan de gang... kom jongens, rennen voor je zakgeld!!!
 
Net nieuwe motor besteld. Nieuwe keuken gaat er van het voorjaar komen, en verder blijf ik de kas spekken van de bouwmarkten ivm allerlei klussen en verbouwinkjes :)

Ook ik ben minder gaan verdienen vanwege veel minder uitbetaalde overuren (+/- €300 bruto per maand minder te besteden). Ik ga mijn geld niet oppotten zoals iedereen om me heen lijkt te doen. Wat ik nodig heb of wat ik nodig denk te hebben (zoals een nieuwe motor :P) blijft lekker komen.
 


ja veel werkende vrienden die hogere functies hebben merken het ook dat opdrachten minder worden en bedrijven minder investeren.

probleem van een kredietcrisis is dat je een na-ijl effect hebt.
nu worden idd veel banken en pensioenbedrijven getroffen die een slecht beleid hadden maar kijk eens naar diverse autofabrikanten en daar toeleveranciers van.

we krijgen een domino effect en daar kan best steeds een paar maanden tussen zitten voordat weer een nieuwe sector het haasje is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier merk ik nog maar weinig van de crisis. Net op tijd huis gekocht en meer geld van de baas. Waren toch al rijkelijk overpland qua opdrachten dus ook daar zal het meevallen. Maar als het om ons heen gaat tegenvallen krijgen we de klap ook vast nog wel.

Kortom: ik koop dit voorjaar nog een nieuwe...2ehandse
 
'(

ja de kreditcrisis stelt niks voor |( is propaganda van wouter bos.

nou, ik hoop dat je gelijk hebt, echt waar!
maar ik vrees dat het de komende 2 jaar nog wel eens heel zuur kan gaan worden

Dat creëren ze zelf.
De fabrikanten komen met smoesjes om prijzen te verhogen en bijna door deze voorraad heen.
En dit word schaars.

Oeh kreditcrisis!!!!

Ik denk dat het meevalt.
Dat wij er onder gaan lijden... vast en zeker, ze moeten toch ergens het geld vandaan halen.... dus dan draaien ze ons maar een poot uit. :r
 
Een nieuwe kopen.... zonde van het geld, ik bedoel dan de afschrijving.

Ik kan me om dit moment toch geen luxe veroorloven met 2 studerende kinderen die klauwen met geld kosten.

Trouwens, ik bewaar mijn geld voor moeilijker tijden; dus hier de knip erop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan