Wie koopt er nog een nieuwe?

Augustus 2008 hebben we het budget 2009 opgemaakt.
Automotive: autoproductie in Europa zakt in met -15 tot -20% tov 2008
- sommige modellen vallen zelfs met 50% terug
- alleen een beperkt aantal nieuwe modellen blijft goed draaien: Fiesta, A4 e.d.
Vrachtwagen: -25 tot -35% productie tov 2008.
-In 2005, 2006 en 2007 was deze markt booming. Dealers kochten grote partijen (nog onverkochte) vrachtwagens in om een snelle levertijd als verkoopargument in te zetten.
Helaas staan er nu in Europa tienduizenden onverkochte vrachtwagens bij de dealers.
Practisch alle grote automotive toeleveranciers in NL hebben,
mits ze nieuw werk hebben binnengehaald, in 2009 overcapaciteit.
Hier in de regio bouwen ze allemaal af. Uitzendkrachten eruit, minder ploegen etc....

Is de crisis merkbaar?
Ja, voor de operator met een tijdelijk/uitzendcontract wel. Daar staan er sinds november velen van op straat.
Nee, voor de ex ABN directeur. Die vecht met succes een ontslagvergoeding van 2,5mln aan waarna de rechter (lees overheid) ABN verplicht tot uitkering van een ontslagvergoeding van ruim 8 mln Euro.

Oftewel:
De operator staat bij de motordealer voor het raam te kwijlen terwijl de abn directeur naar buiten loopt met een nieuwe fatboy. ;)
 
Laatst bewerkt:
die kreditcrisis moet niet de reden zijn om meteen naar de fles te grijpen ;)
het beste zou zijn dat mensen gewoon geld blijven uitgeven en juist niet gaat oppotten.
als mensen niks meer uitgeven gaan bedrijven failliet, worden mensen werkloos en verdwijnt hun geld extreem snel.

ik ga iig mijn motor opknappen, geld voor een nieuwe heb ik niet '(

_O- _O- _O-
 
't Is wachten tot de eerste teams zich terug trekken uit de MotoGP, dan hebben we er allemaal last van :/
 
Leer eerst is nederlands.

Het moet zijn, leer eerst eens nederlands.....Wellicht kunnen jullie samen op cursus, is misschien nog voordeliger ook, dit in het kader van de kredietcrisis :+

@TS, hopelijk ben je voldoende hersteld van je kater om oudjaar nog te kunnen vieren :P
 
Het moet zijn, leer eerst eens nederlands.....Wellicht kunnen jullie samen op cursus, is misschien nog voordeliger ook, dit in het kader van de kredietcrisis :+

@TS, hopelijk ben je voldoende hersteld van je kater om oudjaar nog te kunnen vieren :P
En Nederlands met een hooftletter?
 
maruh wie koopdt ur noch un nieje??

nu dan maar even serieus. Kredietcrisis, het zal allemaal best, ook bij mijn werkgever zien we daar wel de gevolgen van, bonussen ingekort/helemaal weg, loonstijgingen nihil etc maar zolang je niet ontslagen wordt, of je baas niet failliet gaat valt het toch allemaal wel mee en is het business as usual lijkt mij :?
 
*:) *:)


Eerst verzieken de banken het, dan krijgen ze hulp van WB en nu houden ze het geld vast ipv het uit te lenen.


De rijken zorgen wel voor elkaar.

:j :j
 
nu dan maar even serieus. Kredietcrisis, het zal allemaal best, ook bij mijn werkgever zien we daar wel de gevolgen van, bonussen ingekort/helemaal weg, loonstijgingen nihil etc maar zolang je niet ontslagen wordt, of je baas niet failliet gaat valt het toch allemaal wel mee en is het business as usual lijkt mij :?
Klopt.
Maar de kans om ontslagen te worden is plots een stuk groter (of dat lijkt iig zo). Dus gaan nu meer mensen geld opzij zetten, voor het geval dat. Dat geld geven ze dus niet meer uit.
 
Klopt.
Maar de kans om ontslagen te worden is plots een stuk groter (of dat lijkt iig zo). Dus gaan nu meer mensen geld opzij zetten, voor het geval dat. Dat geld geven ze dus niet meer uit.

Zou je denken idd, maar is dat ook zo? Ik heb ook dit jaar weer met verbazing staan kijken naar de drommen mensen in de winkels, klaar om geld uit te geven, eerst met sinterklaas en ook met kerst weer. En nu met oudjaar worden weer alle records gebroken met de uitgaven voor vuurwerk....
 
Sinds ik ontslagen ben geef ik veel meer uit (kantonrechtersformule :P ) *O*
Kredietcrisis werk ik niet aan mee _O-
Mijn "nieuwe" motor is intussen ook alweer wat ouder })
Nieuwe koop ik sowieso nooit omdat deze binnen 1 dag alweer uitziet alsof deze 2 jaar oud is.
Motto, gewoon blijven doen, het kan altijd nog slechter.
 
Zou je denken idd, maar is dat ook zo? Ik heb ook dit jaar weer met verbazing staan kijken naar de drommen mensen in de winkels, klaar om geld uit te geven, eerst met sinterklaas en ook met kerst weer. En nu met oudjaar worden weer alle records gebroken met de uitgaven voor vuurwerk....
xx
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan