wie o wie heeft er tips voor me remproef?

Eindelijk is het zover het afrijden komt eraan. Alles gaat feilloos behalve de remproef :( Maakt niet uit wat ik doe, iedere keer blokkeerd me achterwiel. ( om gek van te worden) Nou zegt me instructeur wel dat ik meer op me voorrem moet remmen en minder op me achterrem, maar voor mijn gevoel doe ik dat al. Hebben jullie hier soms foefjes voor? Ik heb namelijk geen zin dat ik dalijk ga zakken op me remproef.
 
Laatst bewerkt:
Waarom gebruik je gewoon niet heel licht je achterrem? Ik bedoel je drukt hem wel in, maar spant hem niet echt aan zeg maar? Kan de examinator toch niet zien en je motor duikt toch altijd voorover bij de remproef. En sowieso rem je toch meer af met je voorrem! VOILA! :)
 
gewoon voor doorremmen en geen (heel minimaal,eigenlijk gewoon je voet erop zetten) 8terrem gebruiken

[edit] gewoon op je voorrem focussen en de en je voet zonder druk op de rem zetten [edit]
 
Met je rechtervoet minder druk uitoefenen op dat rechterpedaaltje...


Klinkt flauw maar anders zou ik niet weten......laat gewoon je voet erop rusten maar meer ook niet. Meer is ook niet nodig.


Remproef...Heb jij je A rijbewijs nog niet dan??


Edit:...Hahaha....inlogfoutje dus...laatste vraagje kan dus vervallen.
Antwoord blijft zelfde ;)
 
Inderdaad, gewoon bijna niet remmen met de achterrem. Ik had het ook met afrijden, toen blokkeerde ook mijn achterrem. Mocht hem gelukkig wel overdoen, toen heb ik bijna helemaal niet met de achterrem geremd.
Succes
 
Met je rechtervoet minder druk uitoefenen op dat rechterpedaaltje...


Klinkt flauw maar anders zou ik niet weten......laat gewoon je voet erop rusten maar meer ook niet. Meer is ook niet nodig.


Remproef...Heb jij je A rijbewijs nog niet dan??
lezen!!! Ik was vergeten om fer uit te loggen en mezelf in te loggen |( |(
 
lezen!!! Ik was vergeten om fer uit te loggen en mezelf in te loggen |( |(
Jaja...rustig maar :( kwas al aan het typen voordat jij die verwisseling ontdekte....kwist niet dat je kwaad werd...is niet mijn schuld dat ik je (oh nee, Fer ;) ) snel antwoord wilde geven ;)

Of modjes dat kunnen wijzigen weet ik niet, kun je niet onder inlog van Fer die post "leeg" maken en in "jouw" reply knippen/plakken???
 
Die achter rem gebruikte ik niet meer om het achter liggie ff te laten fikke, voor de rest deed en doe ik alles met de voor rem :)

B.t.w. die achter rem is alleen bedoeld om de boel in het gareel te houden ;)
 
Op zaterdag 10 januari 2004 20:57 schreef Baksteen het volgende:Jaja...rustig maar :( kwas al aan het typen voordat jij die verwisseling ontdekte....kwist niet dat je kwaad werd...

Of modjes dat kunnen wijzigen weet ik niet, kun je niet onder inlog van Fer die post "leeg" maken en in "jouw" reply knippen/plakken???
kan ik wel doen ja! Blijft alleen fer zijn naam staan bij de topic lijst, maar ach.
 
Gewoon laten zien doormiddel van deze foto, dat de MotoGP rijders ook dwars voor een bocht aanremmen!

243735.jpg
 
Verkeerd verhaaltje! Lees post hieronder!

Goed verhaaltje ;) alleen verkeerde account :P :+

ontopic: Zet geen kracht op de achterrem, leg 'm alleen maar aan, de voorrem doet de rest... enne... het is geen noodstop die je moet maken, maar een precisie-stop (wat zoeveel wil zeggen als: vlot en krachtig tot stilstand komen; daarom mag het achterwiel ook niet blokkeren)
 
heej wat leuk, ik lees net dat ik een remprobleem heb :P . ff teruglezen hoe dat zo bij mij gekomen is :)
 
Of je wacht ff tot April.
Hoezo April?
Dan word het examen aangepast.
eerste deel alleen BV-tjes , andere deel gewoon rijden.
Wat ik gelezen heb is dat bij het nieuwe examen alles mag blokkeren als je maar de motor in bedwang houd.
In het echt is dat toch ook zo?
Maakt niet uit hoe je remt als je maar stil staat.
Als jij te hard remt met de achterrem verlies je toch de controle , gaat het goed en hou jij hem onder controle is er toch niks aan de hand?
Ik dacht dit gelezen te hebben op de CBR pagina onder vernieuwde examen
 
volgens mij hangt die jongen aan het gas en remt die helemaal niet :+ Zowel zijn voetje als zijn hand, kijk maar goed })



en voor de Lady, probeer gewoon te remmen zonder de achterrem, als dat lekker gaat pak je het voetje erbij.

Weleens van een achterrem gehoord? Kan zijn, dat hij zijn duimrem gebruikt! 2 mogelijkheden dus! :)
 
Of je wacht ff tot April.
Hoezo April?
Dan word het examen aangepast.
eerste deel alleen BV-tjes , andere deel gewoon rijden.
Wat ik gelezen heb is dat bij het nieuwe examen alles mag blokkeren als je maar de motor in bedwang houd.
In het echt is dat toch ook zo?
Maakt niet uit hoe je remt als je maar stil staat.
Als jij te hard remt met de achterrem verlies je toch de controle , gaat het goed en hou jij hem onder controle is er toch niks aan de hand?
Ik dacht dit gelezen te hebben op de CBR pagina onder vernieuwde examen

inderdaad, als je maar stilstaat. Als je achterwiel niet blokkeerd dan sta je sneller stil. En als je hem niet onder controle hebt onder zulke kunstmatige omstandigheden, hoe gaat het dan in een noodsituatie?

TS: Volgens mij moet je gewoon meer oefenen. Vraag je instructeur of je die oefening wat vaker mag doen, als hij zegt dat het genoeg is zeg je dat je nog wat meer wilt oefenen totdat je hem lekker hebt, jij betaalt toch? Bij mij ging ie ook k*t, en opeens heb je het :P dan lukt ie in een keer. Gewoon wat meer oefenen imho.
 
precies, gewoon net het dingetje aanraken, gewoon niet op drukken, verschil is niet te merken.
Bij mij op mijn examen blokkeerde het achterwiel wel trouwens, maar dat kwam omdat we op een terreintje waren waar vrachtwagens hadden gestaan, en net na de pionnetjes een blub smeerolie lag :(
 
precies, gewoon net het dingetje aanraken, gewoon niet op drukken, verschil is niet te merken.
Maar da's dus eigenlijk een extra handeling; je moet – naast het gebruik vande achterrem – er ook nog bij nadenken dat je 'm niet té veel intrapt, enkel even op drukt dus.
Indertijd stelde mijn instructeur de achterrem gewoon wat losser. Dan remt ie amper. En, logisch, geeft het dus minder problemen als je de rem nét wat harder intrapt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan