Wie o wie kan mij helpen met mijn rs125 naar 160cc

yazzz

Rookie
24 dec 2004
20
0
amsterdam
Hallo allemaal, ik heb echt maanden naar een motorzaak gezocht die mijn 125cc kan "opvoeren" naar een 160cc zonder resultaat.

Ik ben zelf onhandig in dit soort dingen, dus als iemand het voor mij kan of zou willen doen (in omgeving van A'dam) tegen een redelijke prijs (dus geen winkelprijs :9 ) zou ik die gene heel erg dankbaar zijn.

groetjes
 
Heb je zelf al het spul al gekocht?
Je weet dat je dan niet meer verzekerd ben he ;) , ik zou het geld sparen voor je volgende bike.
 
ja ik heb al een 160cc cilinder met kop alleen het zuigertje ontbreekt.
weet jij misschien wat dat ding kost?
Ik ben eigenlijk van plan om mijn "motor" *D naar het buitenland te brengen en daar invoeren.
 
Voor prijzen moet je gewoon ff een aprilia dealer bellen lijkt mij, maareh dat verhaal van uitvoeren invoeren etc zou ik niet aan beginnen. Gewoon die 160cc kit verkopen, lekker gaan rijden en einde v/h seizoen (of 25kw) lekkere andere fiets kopen als je wil...
 
Ik heb mijn rijbewijs maar net 2mndn en meteen dat ding gekocht met het budget wat ik had.
Eigenlijk wil ik er nog ff van genieten. :]
 
onzin met goed onderhoud is het goed te doen.
ja ik rijdt ook met een polini 160 set (rotax 123), wel moet erbij gezegt worden dat de nicasil laag standaard niet als te best maar de poorten zijn netjes afgewerkt.
 
:N

Zelfs Rob van Vliet van 125cc world zei dat het allemaal neppe-rotzooi was en dat het niet verstandig is om te doen omdat je anders elke week bij em zat voor vastlopers
 
tja het zijn uiteraard gevoelige aparaatjes.
die verhalen heb ik al eens gelezen maar ik zie nooit met welke brandstof er is gereden, welke squish de cilinder heeft, olie afstelling veranderd?, carb goed afgesteld? cilinder wel met goede nm aangedraaid? goede hittegraad bougie? ect ect.

Het is nou eenmaal niet eropschroeven en gaan met die banaan ik denk persoonlijk als iedereen er tijd voor genomen had en de kennis ervoor had er een stuk minder polini's gesneuveld waren.
 
tja het zijn uiteraard gevoelige aparaatjes.
die verhalen heb ik al eens gelezen maar ik zie nooit met welke brandstof er is gereden, welke squish de cilinder heeft, olie afstelling veranderd?, carb goed afgesteld? cilinder wel met goede nm aangedraaid? goede hittegraad bougie? ect ect.

Het is nou eenmaal niet eropschroeven en gaan met die banaan ik denk persoonlijk als iedereen er tijd voor genomen had en de kennis ervoor had er een stuk minder polini's gesneuveld waren.

Helemaal mee eens. Het goed afstellen van een 160 kitje kost eenmaal veel tijd en moeite. De meesten hebben geen zin, tijd of geld om dit te doen en dan loopt hij idd snel vast. Kan me voorstellen dat 125cc.nl er geen goed woord voor over heeft want als hij al die 160cc kitjes goed moet gaan afstellen komt er behalve de kosten van de polini kit nog een behoorlijk rekening overheen voor het afstellen van de fiets. De meeste beginnende motorrijders zitten hier niet op te wachten dus laten het er maar bij zitten. Resultaat....... vastlopers...

Moet wel zeggen dat mijn rs125 met 160cc kit veel gevoeliger werd voor weersinvloeden. Als je geen verstand van 2takt en / of sleutelen hebt zou ik er zelf niet aan beginnen.
 
raar dat ik er 2400km zonder problemen mee rondrij dan.

2400 al???? :o :o :o

Dat neemt al mijn twijfles weg... ik ga morgen direct een 160cc polini kopen! *O*



Mijn zxr heeft ruim 110000km gereden zonder groot onderhoud als kleppen stellen ed, alleen af en toe nieuwe olie, en gebruik hem verder niet op een erg lieve manier... Damn 2400, dat is wat ik vorige zomer een keertje in 4 dagen gereden heb!

@TS, je weet dat je motor daarna veel te veel vermogen heeft (zeker bij dat gewicht) om nog onder de 25kw regel te vallen he?
 
jongens dus als ik het goed begrijp heeft het totaal geen zin om zo'n 160cc kit eronder te gooien.

Maar toch wil ik het wel alleen jah niemand die ik ken die er handig mee is, en een dealer is mij veel te duur.
 
2400 al???? :o :o :o

Dat neemt al mijn twijfles weg... ik ga morgen direct een 160cc polini kopen! *O*



Mijn zxr heeft ruim 110000km gereden zonder groot onderhoud als kleppen stellen ed, alleen af en toe nieuwe olie, en gebruik hem verder niet op een erg lieve manier... Damn 2400, dat is wat ik vorige zomer een keertje in 4 dagen gereden heb!

@TS, je weet dat je motor daarna veel te veel vermogen heeft (zeker bij dat gewicht) om nog onder de 25kw regel te vallen he?

Ja z'n reactie had ik wel verwacht :+ .
2 takt die 12 k aan toeren draaid (1 cilinder) is natuurlijk perfect te vergelijken met een 4takt 4 cilinder :Z .
Ik neem aan als je 160cc rijdt dat je weet waar je mee bezig bent. en ik moet je gelijk geven, praktisch is het niet handig maar als het nou eenmaal je hobby is dan moet je er wat voor overhebben.
Ik wou alleen ff de onzin uit de wereld helpen dat een 160cc alleen maar vastnaaid.

jongens dus als ik het goed begrijp heeft het totaal geen zin om zo'n 160cc kit eronder te gooien.

Maar toch wil ik het wel alleen jah niemand die ik ken die er handig mee is, en een dealer is mij veel te duur.

of het handig is is voor iedereen verschillend.
Als je een betrouwbare motor wilt met weinig onderhoud heb je een verkeerde keus gemaakt.
Als je het leuk vindt kan je altijd leren sleutelen en een beetje 2 takt techniek (tuning) leren en je onderhoud zelf doen, zo blijft het nog betaalbaar want elke keer je motor uit elkaar laten halen door een dealer wordt een duur geintje.
 
Nee iedereen mag van mij zijn mening hebben.
Ik snap alleen niet dat mensen zich niet realiseren dat het wel ff een ander segment is.
Continu vergelijkingen met 4takt wat helemaal niet van toepassing is.
Ik heb aan race scooters/brommers gewerkt en met die toerentallen is het helemaal niet ongebruikelijk dat je om de 500km een nieuwe zuiger moet nemen of met een afstellingsfoutje je cilinder verneukt (en meer).
Z'n polini 160 is kwa techniek gewoon hetzelfde dus de eigenschappen zullen ook nagenoeg hetzelfde is.

Ik irriteer me gewoon aan mensen die nog nooit met z'n cilinder gewerkt hebben hun mening gebaseerd hebben op verhalen van mensen die misschien te hoge verwachtingen hebben en/of niet de kennis om z'n cilinder te onderhouden.
 
En dat wou je doen door te zeggen dat jij al 2400 hele kilometers zonder vastloper zit? :+

:^

Maar ik snap best dat het heel iets anders is hoor. Ikzelf snap alleen niet de lol van constand maar cylinder vervangen om eem beetje pk's te hebben. Dan ben je alleen nog maar bezig met het tunen en niet het rijden! zeker omdat je voor niet veel meer geld een 4tact met veeel vermogen hebt.

Trouwens, mijn 400cc 4t heeft cylindertjes van 100cc en draaid 14500 toeren. slijtage is verwaarloosbaar. waarom is dat nou zo'n ramp met een 2t?
 
omdat er poorten inzitten en als je zuiger(veren) 13 000 keer per minuut over die(hooge/brede) poorten heengaan dan slijt dat gewoon.
 
Terug
Bovenaan Onderaan