Wie o wie stapt er morgenvroeg op de motor?

Wie o wie?

  • Zeker weten wel.

    Stemmen: 40 23,7%
  • Geen denken aan!

    Stemmen: 81 47,9%
  • Ik laat me door niets tegenhouden.

    Stemmen: 19 11,2%
  • Wel als de sneeuw weg is.

    Stemmen: 20 11,8%
  • Nu rijden is spelen met je leven.

    Stemmen: 9 5,3%

  • Totaal aantal stemmers
    169
Dat zo'n ding weg staat te roesten, vind ik op zich nog niet zo'n probleem, het is tenslotte maar een auto. Dat zo'n ding aan wegenbelasting en verzekering meer kost dan 7 motorfietsen, dat vind ik een iets groter probleem!

Dat vond ik dus ook, vandaar dat ik hem 5 jaar geleden de deur uit heb gedaan. Eigenlijk nog steeds niet gemist. Ik heb uiteindelijk wel een tweede motor gekocht, maar dat is voor de afwisseling :+
 
nou, ben net thuis. vandaag dus op de motor naar het werk en terug!

was het te doen? ja, zeker! was het glad? JA, ZEKER!!! vooral in de 30km zones, waar er sowieso minder auto's rijden, bleef de sneeuw liggen. daar deed ik extra rustig aan. voor de rest, allemaal ok! dit was rond 1 uur, want ik moest om 1 beginnen vandaag...

op de weg terug aan de adere kant, was het veel erger. geen sneeuw meer op de weg, het leek droog maar sjezus, het was extreem glad! mijn achterwiel gleed in bijna alle bochten en ik reed wat? 20, 30km/h?

laat maar staan dat ik slechte banden heb (contiforce), best wel weinig profiel achter (tja, het is een v-twin :+) en ik weet niet of de spanning goed was...
 
Vandaag toch ook maar gewoon met de brommert naar t werk, was best te doen...veel natte zooi en kleine hoopjes sneeuw her en der, terug was idd gladder het wegdek spiegelde ook veel meer, morgenochtend maar opnieuw bekijken...en toch ook eens zo'n digitaal weerstationnetje kopen met een draadloze buitentemp/vochtigheid voeler....
 
Ik ga gewoon met de bike, heb weinig keus.
Ze zijn in Zutphen bezig een oude stalen brug te vervangen door een betonnen exemplaar.
Ik heb dus geen zin om met de auto over de A1 te gaan...
Het laatste stukkie moet ik over het fietspad en door de modder crossen.
Op zich gaat het goed, aleen de motor start nu moeilijker en ik heb last van een beslagen vizier en bril...
 
Vanochtend was het een stuk linker dan gisteren... flinke stukken echte ijsbaan op de weg.

Was een betere reden geweest voor een spitsalarm.
 
Vandaag maar met de auto. De weg die ik neem is alleen maar 80, 100 en 120 km/u. Dus maar even rustig aan en met de auto.
 
Ik was vanochtend al op weg naar de garage, maar halverwege maar omgedraaid. Ik vond 't onverantwoord om te gaan rijden. Gelukkig kan ik prima met het OV naar m'n werk.
 
Vanochtend geen last gehad van gladheid, eigenlijk, alleen het eerste stukje tot aan de doorgaande weg. Wel last gehad van koekblikpiloten die niet meer door durven te rijden, niet meer rekenen op motorrijders in de file, en van koude vingers en tenen.

Owja, en van een of andere klootzak die me er niet door wou laten, en expres helemaal rechts op de linker baan ging rijden.

Gisteravond was het veel gladder, ook op de doorgaande wegen in Arnhem. Gelukkig kwam ik daar achter toen ik rustig weg wilde rijden bij een stoplicht, en het achterwiel wild ging spinnen. De grip bij het remmen viel me reuze mee.
 
Laatst bewerkt:
Het was gisteravond om een uur of 10 best koud op het stukje A12 tussen Zoetermeer en Den Haag. Zodat ik maar besloot om niet te tanken, ook al moest ik over op reserve. Had geen zin mijn handschoenen uit te doen :+

Verder weer het aparte fenomeen dat het in Zoetermeer vroor terwijl het in Den Haag een paar graden boven nul was en regende. Ik vind het altijd opvallend hoeveel verschil die 15km kan maken.

En vanochtend hier gewoon best een lekkere temperatuur. En gelukkig niet vergeten te tanken....
 
vandaag ook weer gereden op de motor, het ging de hele ritje van arnhem naar wageningen goed, tot ik de bedrijventerrein opreed.. ik voelde onmiddelijk mijn achterkant wegslippen...

vervolgens extreem langzaam door de bochten gereden :S:S:S:S

moest ook wel... de hele bedrijventerrein was 1 groot schaatsbaan!

gelukkig niet op mijn bek gegaan! *O*
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen op Teletext in het rood IJZEL gezien en besloten met de auto te gaan.
Achteraf viel het beste mee, alleen het bedrijfsterrein was glad.
De auto ergens neer gezet en het laatse stuk gelopen.
Rond de oude gesloopte brug is het een blubber bende, dus ik ga voorlopig maar met de auto.
 
nou, ben net thuis. vandaag dus op de motor naar het werk en terug!

was het te doen? ja, zeker! was het glad? JA, ZEKER!!! vooral in de 30km zones, waar er sowieso minder auto's rijden, bleef de sneeuw liggen. daar deed ik extra rustig aan. voor de rest, allemaal ok! dit was rond 1 uur, want ik moest om 1 beginnen vandaag...

op de weg terug aan de adere kant, was het veel erger. geen sneeuw meer op de weg, het leek droog maar sjezus, het was extreem glad! mijn achterwiel gleed in bijna alle bochten en ik reed wat? 20, 30km/h?

laat maar staan dat ik slechte banden heb (contiforce), best wel weinig profiel achter (tja, het is een v-twin :+) en ik weet niet of de spanning goed was...

met zulke banden vraag je er gewoon om :')
 
Lekker naar het werk (nachtdienst) op mijn motortje.. Morgenochtend weer lekker naar huis toe met mijn neus in de wind.. Heerlijk die winterlucht :)

Beetje motregen gehad maar meer ook niet. Volgende week onderhoud uitvoeren dus ik geniet er nu nog maar even van.. En wie weet hebben we volgende week een pak sneeuw voor de deur liggen.. :) Je weet het nooit...
 
Vanmiddag lekker een sneeuwbuitje op de A4 te pakken gehad op de Transalp. Gelukkig had ik mijn Gerbing vest aangetrokken en had ik het niet koud. Verder gewoon een kwestie van rustig aan doen. De enige concessie die ik heb gedaan is niet tussen de file doorrijden omdat de sneeuw toch redelijk tussen de rijstroken bleef liggen.

Ik zag er wel uit als de verschrikkelijke sneeuwman toen ik thuiskwam :+
 
Vanmiddag lekker een sneeuwbuitje op de A4 te pakken gehad op de Transalp. Gelukkig had ik mijn Gerbing vest aangetrokken en had ik het niet koud. Verder gewoon een kwestie van rustig aan doen. De enige concessie die ik heb gedaan is niet tussen de file doorrijden omdat de sneeuw toch redelijk tussen de rijstroken bleef liggen.

Ik zag er wel uit als de verschrikkelijke sneeuwman toen ik thuiskwam :+

Inderdaad vandaag ook nog zo'n slordige 150km moeten rijden. Was best wel koud en glad, lang leve de handvat verwarming!! Maar het was inderdaad wel oppassen geblazen!

Marc
 
Vanmiddag lekker een sneeuwbuitje op de A4 te pakken gehad op de Transalp. Gelukkig had ik mijn Gerbing vest aangetrokken en had ik het niet koud. Verder gewoon een kwestie van rustig aan doen. De enige concessie die ik heb gedaan is niet tussen de file doorrijden omdat de sneeuw toch redelijk tussen de rijstroken bleef liggen.

Ik zag er wel uit als de verschrikkelijke sneeuwman toen ik thuiskwam :+

Zijn dan ook onverwoestbare brommertjes die bijna alles kunnen, maar nergens in uitblinken.

Al eens Metzeler Tourance banden geprobeerd?
Geven toch ff wat meer grip dan BT 45's in koude omstandigheden.

Arjan Brouwer heeft een actie, setje Tourances voor 199 Euro.

Zou deze band zelf niet kopen, Enduro 3 heeft mijn voorkeur als volgende band.
Maar ben niet ontevreden over de vrij verse Metzeler Tourance die nu achterop ligt.

Wellicht laat ik na een setje Enduro 3 banden toch weer de Tourance monteren :+

Eerst proberen wat de Enduro 3 banden in de dirt presteren })
 
Andere banden jeukt wel (betere offroad eigenschappen), maar om nog goede banden weg te gooien is ook weer zoiets.

Om weer on-topic te komen.
Metzeler Tourance banden voldoen in de winter op asfalt.
 
Laatst bewerkt:
Zekers! Morgen weer! Alleen is het t*ringkoud en was ik zo verstandig geweest om mn zomerhandschoenen aan te trekken :(. Heel de rit mn vingers tussen het punt dat het steekt en daarna dat je dr niks meer aan voelt...
 
Dat wil ik ook nog wel een keertje... verwarmde kleding is een uitkomst voor deze koukleum.

Zeker. Gisteren had ik het idee dat het warmer was en hem niet aangetrokken. Vandaag wel. Het voordeel is eigenlijk dat je het EN warmer hebt EN niet als zo'n gestopte worst rondrijdt, want je kunt die dikke trui uitlaten. Die ik overigens dan wel bij me heb, mocht de Gerbing uitvallen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan