wie o wie

:Z :Z

Nog iemand die van mening is dat zijn eigen visie op anderen geprojecteerd kan worden....
Sluit me hier helemaal op aan.
Je word doodziek van het feit dat sommige hier alleen zijn om te zeiken en om negatief te zijn.

Dan heb ik het bijvoorbeeld over die eerste opmerking van Rambabbel!!
Wat heeft ts nou aan dit soort opmerkingen, heel leuk dat jij honderden euro's wilt uitgeven aan een helm.
Maar geef eens een normale of positieve reaktie, volgens mij heb je daar erg veel moeite mee!!!
 
Belangrijkste is een goed passende helm. Liever eentje van 100 euro die overal goed aansluit dan eentje van 400 euro waar teveel ruimte in zit.
Voor de rest zit veel van de prijs van dure helmen in geluidsreductie, ventilatie en het logo.

(Een Arai sticker kost je zo 150 euro extra ;))
 
Voor de rest zit veel van de prijs van dure helmen in geluidsreductie, ventilatie en het logo.

Ik rij nu een tijdje met een Schubert S1 met daarbij ook nog oordopjes in.

Ik zat laatst weer eens in een auto. En echt, het viel me op hoeveel windgeruis je in een auto hebt op hoge snelheden! Dan zit ik liever op de motor met een goede helm.

Tot zover deze relatief nutteloze bijdrage :P
 
Op zn NL uitzoeken bij Motozoom ok, maar verander het bestelnummer van motozoom (1200xxxx) in het volgende bij louis: 1000xxxx en je hebt het minstens een paar tientjes goedkoper ;)

Sja, ik pas mijn kleding liever. Als het om onderdelen etc gaat heb je inderdaad gelijk, maargoed, ik shop altijd bij Gericke in duitsland. Da's en passen en goedkoop :+
 
Goed..... TS: wat jij wilt gaat nauwelijks samen, kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs. Dat hoeft natuurlijk niet de hoofdprijs te zijn.

Goedkopere pakken zijn nu eenmaal wat minder van kwaliteit.
Voor een paar ritten per jaar is dat minder erg, als het pak maar veilig is. Belangrijk voor de veiligheid: schuurvaste stof, dubbele trekvaste naden en goede beschermpads. Koop je een pak van een bekend merk, dan zal de veiligheid wel in orde zijn. Ik heb op de markt in Beverwijk wel eens motorjacks zien hangen, waar je je ergste vijand nog niet in zou laten rijden....
Ga je vaker rijden, dan zul je al snel merken dat goedkopere pakken sneller slijten, vaak niet helemaal waterdicht zijn, een minder goede pasvorm hebben etc.
Weet je zeker dat je alleen met droog weer gaat rijden, dan kun je een meer voor de zomer geschikt pak kopen, met een regenpak voor de dagen dat je toch verrast wordt....

Voor helmen geldt ook dat alle waar naar zijn geld is.
Goedkopere helmen gaan sneller ruimte vertonen, de ventilatie is vaak minder goed en de duurzaamheid/afwerking is minder. Maar in principe moet elke goedgekeurde helm op zich veilig genoeg zijn. En zoals gezegd: beter een goedkope helm die écht goed past, dan een dure helm die te ruim zit.

Oh ja.... begin nooit aan een 2e hands helm, je weet nooit wat er mee is gebeurd. Dan liever een nieuwe goedkopere helm.
 
Mensen hartelijk bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik er nu zowel een beetje uitkom anders horen jullie het wel van me.


oowjaah ene duimen voor me, want moet binnenkort afrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan