Wie omgeving amersfoort heeft CBR 600F 99/2000

FlybySteve

Die hard MF'er
24 apr 2005
791
0
Provincie Utrecht
HEt volgende is het geval: Mijn CBR uit 99 vonkt namelijk niet..
Na heel veel gepuzzel en doormeten kunnen het nog maar 2 dingen zijn:
Draadbreuk in de kabelboom of de CDI unit. (zie eerdere pogingen in het topic CBR600 vonkt niet)

Graag zou ik dus afspreken z.s.m. ;-) (want ik kan niet oefenen met stuntrijden..) met iemand die een zelfde cbr als mij heeft.

Ik neem dan mijn CDI unit mee. En kan dan testen of mijn CDI unit kapot is.
(Dit is absoluut niet gevaarlijk voor je motor!!)

Het is alleen voor mij om te kijken of mijn CDI unit kapot is.

Dit is ook geen extreme verbouwing! CDI unit zit alleen vast met een stekker.


Dus om een heeeeel lang verhaal kort te maken wie heeft er op zeer korte termijn even tijd +- half uurtje om mij even heel erg te helpen *D

MEt vriendelijke groeteN!!!


(SVPowerrrrrrr)

:] ALVAST ENORM BEDANKT!! :]
 
Laatst bewerkt:
Het hoeft niet percee dicht bij leusden te zijn. Wil er best een eindje voor rijden het zou alleen makkelijk zijn :Y

Voor wie dit allemaal leest.. Jullie zouden mij hier heeeel erg mee helpen.
Ik wil namelijk heeeel graag kunnen rijden.. Heb deze motor met schade gekocht en heb er nog geen meter op kunnen rijden '(

By the way optie 2 uit de poll vervalt dus ook ;)
 
Dude Hiss heeft niks te maken met je CDI.. Heeft te maken met je sleutel.. Als je geen sleutel met de juiste chip hebt dan start ie niet.
Het Hiss gedeelte is het hele kleine kastje voorop je contactslot :Y

Dus nogmaals het is niet gevaarlijk voor je motor.. ;)

Onruststoker!! :+
 
Ga morgen even een motorzaak bellen. Hopen dat die er 10 min. voor vrij kunnen maken.. (en dat het niet zo'n puur commercieele *#&zaak is :X )


Het is gelukkig een hele toffe zaak. De heer in kwestie leek zelfs een beetje verbaast dat ik het vroeg.. :} :}

Das dus een motorzaak om te onthouden! :Y
Ga er morgen eind van de middag langs om even te kijken of mijn CDI dus nog goed is.
Als ik morgenavond nog steeds zo'n goede ervaring heb zal ik zeker even de naam van de motorzaak posten.
 
Oh logisch natuurlijk, als ze een boterham willen verdienen met hun zaak, (commercieel zijn dus), dan is het ineens een kutzaak? _O-


Nee ik heb het over motorzaken die alleen nog maar bezig zijn met geld verdienen.
En die dus geen tijd vrij willen maken voor iemand die een simpele vraag heeft of iemand die je heel erg helpt door even 10 minuten gratis naar iets te kijken.
Ofwel niet meer als logisch als je een motorzaak hebt.

Helaas zijn er motorzaken waar dit wel het geval is. Waar je bijvoorbeeld vraagt wat een splinternieuwe GSXR1000 voorvork kost. En vervolgens te horen krijgt dat je hem dan wel moet kopen want anders gaan ze geen tijd stoppen in het uitzoeken ervan.
Nee ik vraag het omdat ik het zo verdomde boeiend vind om iedereen te kunnen vertellen wat een nieuwe gsxr1000 voorvork kost.
Bij deze motorzaak is de meneer dus niet alleen puur op het geld nee hij is ook nog eens lui..

Dat als je een technische vraag stelt er niemand beschikbaar is en vervolgens wordt je ook nooit meer teruggebeld..

En zo kan ik er nog wel wat voorbeelden noemen van de desbetreffende motorzaak waar ik helemaal klaar mee ben. :Y

Dus nu weet je wat ik bedoel met een commercieele *&^zaak.


Dat zijn ondernemers die puur en alleen maar aan geld denken moeite hebben met sociaal zijn als je geen geld meebrengt en waarschijnlijk alleen motorrijden omdat ze anders zo raar aangekeken worden door de klant..


Lucht best op zeg :Y
 
Laatst bewerkt:
Die zullen er best zijn inderdaad, maar ik ken het vooral vanaf de andere kant van de balie/telefoon.
Na het 25 ste telefoontje op een dag met bijvoorbeeld de vraag of je even op wil zoeken wat alle kuipdelen en stickers kosten van een bepaalde motor.
Nadat je met veel moeite uit de klant hebt kunnen trekken welk type, bouwjaar en kleur hij heeft, en een half uur hebt lopen zoeken om alle benodigde onderdeelnummers en prijzen op een rijtje te zetten voor hem, zeggen ze dan okee dan zoek ik nog even verder.
Of dat iemand een mailtje stuurt met een waslijst van schadedelen en verwacht dat je gratis een schadetaxatie via de mail voor hen gaat maken, het liefst nog dezelfde dag.
Nee inderdaad, als je daaraan niet meewerkt ben je een kutzaak.
Vraag eens bij een beetje motorzaak of je een dagje mee mag lopen, en kijk eens wat de huidige klant verwacht van de onderdelen afdeling, receptie en werkplaats?
Ik blijf het een geweldig vak vinden hoor, maar tegenwoordig is een dealer vaak alleen nog maar goed genoeg voor gratis informatie, waarna de onderdelen en banden etc. via internet gekocht worden.
Onderhoud en reparatie doen veel mensen zelf, en weten de dealer pas te vindne in uiterste nood. En dan verwachten ze "service". (lees gratis even kijken wat er aan de hand is, om hem vervolgens weer mee te nemen en zelf te repareren).
Er gaat niet voor niets iedere week wel een zaak op de fles.
Zo, dat lucht ook op.........
_O-
 
Heb zelf ook bij een motorzaak gewerkt, dus weet echt wel waar je het over hebt. :Y

Maar dan nog denk ik dat je een klant altijd netjes moet blijven helpen. Als je van de 10 mensen die je netjes hebt geholpen er 1 houdt als klant dan heb je het toch niet voor niks gedaan.

Je weet nooit van te voren of een klant iets wel of niet koopt. Helaas zou het inderdaad vaker niet als wel zijn, maar dan nog is het nuttig om een klant goed te helpen.

Dit zorgt voor goede mond op mond reklame en wie zegt dat dezelfde klant niet voor een anders iets wel bij jullie wat komt halen?

Kijk als er 1 persoon altijd maar op jullie gratis service meelift en nooit wat koopt dan kan ik het me voorstellen.

Voor de rest is de klant koning en dien je elk telefoontje of iemand die binnenloopt te behandelen als een potentiele klant. (zit zelf ook in de sales en ervaring in motorzaken dus ik weet waar ik het over heb).

Desondanks snap ik ook jou frustratie wel. Maar als je mijn verhaal nog een keer leest snap je denk ik echt wel over wat voor een motorzaken ik het heb.

Zo niet: Wees blij dat je alleen maar goede ervaringen hebt :Y ;)


En dan nog iets... Zoals de man als die mij morgen goed helpt en het feit dat ik even zijn motorfiets mag "misbruiken" dan krijgt die man morgen gewoon €10,- euro van mij voor de goede service.

Mensen die goed helpen worden door mij echt wel beloond.. :Y
En is het niet in geld dan laat je zo iemand weten dat als hij of zij zelf een keer iets heeft dat je er ook voor hun bent..

Zo heb ik laatst iemand die ik amper ken geholpen met verhuizen, omdat hij samen met zijn bus mijn motor op heeft gehaald..

Is niet meer als normaal vind ik... :)
 
Laatst bewerkt:
Dat is alleen de antenne... CDI heeft er alles mee te maken
:X

Oke ik ga mij schamen.. Moet je toch gelijk geven.
Niemand kon mij precies vertellen hoe het zat dus toen maar even met Ten Kate gebeld.

Bij honda's met een Hiss systeem is dus blijkbaar toch elke CDI in combinatie met het HISS systeem dus antenne en sleutels uniek.

Dit betekend bij een nieuwe CDI komt er ook een bijbehorend Hiss systeem bij.. Kosten +- 1000,- euro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geen gevaar bij wisselen CDI Units alleen je hebt er geen drol aan want geen enkele andere motor zou functioneren met mijn CDI kastje.. Ofwel toch maar even mijn kabelboom demonteren en compleet doormeten.

Er is echter wel een andere oplossing voor een eventueel of defecte CDI unit:
!!!SPAMMODUS!!!! www.carmo.nl !!!SPAMMODUS!!!
Dit bedrijf kan je cdi doormeten en eventueel repareren. Gelukkig zit dit bedrijf voor mij weer lekker om de hoek... |(
 
Bij Carmo hebben ze er inderdaad veel verstand van, dat mag ook gerust een keer gezegd worden. (zitten hier ook wel eens op het forum trouwens)
Ik neem aan dat je simpele dingen zelf al wel gecontroleerd hebt? (zodra je het contact aan zet heb je dan bijvoorbeeld ook geen spanning op je bobines?)
 
Heb op alle zwarte draden bij de bobine stekkers 12 volt. Echter alle andere draden (2de draad op stekker bij bobine) meet ik helemaal niks ook niet tijdens starten.

Maar als je er verstand van hebt?? Ik had ook al in een ander topic de vraag gepost of iemand zin had om even samen met mij naar de motor te kijken of ik misschien iets heel erg doms doe? En 2 weten altijd meer als 1 toch ;)

weet niet waar je woont maar op dit moment is hulp zeeeeer welkom. Wil namelijk heel graag weer kunnen rijden en oefenen met stuntrijden. '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan