Wie raad mij een xmax 250 aan?

huskybusa

MF'er
27 dec 2009
204
17
Facebook
Hallo motor vrienden!

Ik ben van plan een nieuwe motorscooter te kopen (250-300cc) en de xmax250 spreekt mij, op basis van uiterlijk het meeste aan. Iemand die zijn/haar ervaringen met me wil delen?

Gr Joost
 
1,5 jaar gehad. Goede betrouwbare scoot die ook op de snelweg goed kan meekomen. Enige nadeel is de beperkte windbescherming op het bovenlichaam bij langdurig en/of veelvuldig snelweg rijden.

Ik denk dat Chris hier ook wel gaat reageren, is waarschijnlijk de X-max rijder met de meeste km/pj.

Deze al gelezen?
 
1,5 jaar gehad. Goede betrouwbare scoot die ook op de snelweg goed kan meekomen. Enige nadeel is de beperkte windbescherming op het bovenlichaam bij langdurig en/of veelvuldig snelweg rijden.

Ik denk dat Chris hier ook wel gaat reageren, is waarschijnlijk de X-max rijder met de meeste km/pj.


Deze al gelezen?
Daar ga ik m bijna niet voor gebruiken, en is met een vervangingsruitje wel op te lossen, toch?
Hoe is de acceleratie? Wordt ie een beetje lichtvoetig of totaal niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is je budget?

Met een X-max zul je altijd een goede motor kopen zowel looks als wegligging etc...

Ik vind dan ook dat ze maar 1 concurrent hebben en das namelijk de kymco downtown 300 en de nieuwe die eraan komt zit er nog eens heel goed uit en heeft 10-13pk meer dan de xmax en die wil je wel op zon scooter :P

Hoe dan ook zul je met een smile op je gezicht rijden :D
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een sh300 maar blijf de xmax een gruwelijk mooi aparaat vinden en zit ook ruimer, ook voor de duo.
de SH300 komt nergens te kort , de xmax zit er niet ver vandaan dus zolang je maar niet continue 120+ wil rijden komt dat wel goed.
 
Meerdere malen op die x-max gereden, het zijn fijne scooters, mooi , veel ruimte onder zadel, kwaliteits product,
alleen in de winter is de wind bescherming bij lange afstanden niet voldoende, en bij 130 km/u houd het wel een beetje op. Als je veel op 130 km/u wegen gaat rijden , beter een scooter kopen met wat meer vermogen.
Als je op 100 a 120 km wegen rijdt wel goed.
 
Ok, dus standaard windbescherming laat wat de wensen over maar het is een betrouwbare scooter.
Veel snelweg zal ik er niet mee rijden dus de top van de xmax lijkt me prima.
Hoe is t met de acceleratie? Wordt ie een beetje licht aan de voorkant of helemaal niet? (Ja ik blijf een kind af en toe ;))
Mijn budget is 6000 ongeveer trouwens
 
Ga proefrijden op een aantal scooters
Zit houding is ook belangrijk
Vermogen verschilt onderling niet zoveel
En op elke scooter kan een windscherm
 
Ja dat weet ik, maar die wil ik niet.

Leg uit.
de 250 is leuk maar als de 400 financieel haalbaar is zou ik altijd die doen.
Qua gebruik valt dat best mee als je gewoon rustig rijd, maar heb je wel iets reserve, dat zal met de 250 niet zo zijn.

Durf zelfs wel te stellen dat de 400 een volledige vervanging is voor een gewone motorfiets.
met de 300 ben ik naar oostenrijk en slovenie geweest heen en terug in 5 dagen :9~

dus vertel, waarom geen 400 ?

uit de test van de sh300 kwam dat hij niet geschikt is voor al te lange mensen en merk nu inderdaad bij (erg) lange ritten dat dit niet verzonnen is.
dus proefrijden idd.
 
Laatst bewerkt:
Leg uit.
de 250 is leuk maar als de 400 financieel haalbaar is zou ik altijd die doen.
Qua gebruik valt dat best mee als je gewoon rustig rijd, maar heb je wel iets reserve, dat zal met de 250 niet zo zijn.

Durf zelfs wel te stellen dat de 400 een volledige vervanging is voor een gewone motorfiets.
met de 300 ben ik naar oostenrijk en slovenie geweest heen en terug in 5 dagen :9~

dus vertel, waarom geen 400 ?

uit de test van de sh300 kwam dat hij niet geschikt is voor al te lange mensen en merk nu inderdaad bij (erg) lange ritten dat dit niet verzonnen is.
dus proefrijden idd.

Ja misschien is dat ook wel een idee, de 400. Maar ik heb nog lang geen keuze gemaakt.
Proefrijden gaat zeker ook gebeuren, nadat ik klaar ben met het filteren...
De Sh300i lijkt mij technisch ook een interessante keuze, alleen spreekt me het uiterlijk en de weinig opbergruimte niet aan.

Wat vinden jullie van die nieuwe kawasaki, de j300?
 
Kan ook die kawasaki 300 , mooi ding en met wat meer vermogen dacht ik.
het is maar wat je wil een compacte gooi en smijt scooter of een slagschip.
Maar op een achterwiel rijden zal met de meeste niet meevallen.
 
Kan ook die kawasaki 300 , mooi ding en met wat meer vermogen dacht ik.
het is maar wat je wil een compacte gooi en smijt scooter of een slagschip.
Maar op een achterwiel rijden zal met de meeste niet meevallen.

Ook een kandidaat voor een proefrit wat mij betreft die kwaki.
Wat je zegt, zal niet mee vallen met de meeste. Ik gok dat de sh300i zo'n beetje de enige is. Maar goed ik vind andere zaken wel belangrijker hoor. Het zou alleen leuk zijn als t kan. Deed het altijd graag. Maar ben ook geen 18 meer hè. Heb ook nog een fiets. En dan wordt het vrouwtje ook minder bezorgd haha
 
Ook een kandidaat voor een proefrit wat mij betreft die kwaki.
Wat je zegt, zal niet mee vallen met de meeste. Ik gok dat de sh300i zo'n beetje de enige is. Maar goed ik vind andere zaken wel belangrijker hoor. Het zou alleen leuk zijn als t kan. Deed het altijd graag. Maar ben ook geen 18 meer hè. Heb ook nog een fiets. En dan wordt het vrouwtje ook minder bezorgd haha

Ik heb een jaar geleden ook een 3 daagse proefrit gemaakt, op een nieuwe SH300i Een zeer fijne scooter om mee te rijden, en hij kan ook goed meekomen op de snelweg, 140km loopt ie al gauw, en de wind viel mij alleszins mee, en wil je helemaal uit de wind zitten, dan kan je er altijd nog een scherm op zetten.

Ook het onderhoud hoeft niet veel te kosten, een keer in de 10.000km een beurtje geven, en om de 24.000km klepspeling laten controleren :Y Ik zit er zelf ook over na te denken om een SH300i te kopen, of de PCX150, maar ik wacht het even af, tot dat het zeker is of ook de nieuwe Forza125 naar nederland komt, want dat vindt ik ook een hele mooie scooter. 4 december weten we of dat zo is. Heb gisteren gebeld naar goedhart motoren in Bodegraven, en die wisten mij dit te vertellen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ja die forza 125cc is zeker mooi en goeie wind bescherming zouden ze alleen de 300cc in moeten doen.

En de sh 300cc zouden ze ook er uit kunnen laten zien als het nieuwste model sh 150.
 
Laatst bewerkt:
Ja die forza 125cc is zeker mooi en goeie wind bescherming zouden ze alleen de 300cc in moeten doen.

En de sh 300cc zouden ze ook er uit kunnen laten zien als het nieuwste model sh 150.

Misschien komt dat volgend jaar, en hebben ze dan ook ledverlichting. Stilletjes aan gaat de SH300i ook al richting 6000 euro met afleverings kosten erbij, dus ook niet echt goedkoop meer, vanmiddag ga ik nog even proefrijden op een CBF125 van Honda, lijkt mij ook wel een leuk fietsje. Heb in 1991 ook nog een CB250 nighthawk gehad, en daar een hoop rij plezier mee gehad, en op de snelweg deed hij het ook goed. Maar daar kom ik niet zoveel meer. Als de CBF125 net zo goed rijdt als de CB250 nighthawk dan koop ik die misschien wel. :Y
 
Laatst bewerkt:
Windbeschering, opslagruimte zijn voor mij belangrijke voorwaarden. Met een type SH past een hoog scherm goed, dit moet je natuurlijk wel aanstaan. Het maakt het motorrijden in de winter wel een stukje aangenamer. :)

Mish
 
Ik vind de X-max ook één van de mooiste motorscooters, en overweeg steeds meer een overstap van de Pcx125 naar een Xmax 250. Ik hoef ook geen Xmax 400, als ik gewoon lekker mee kan komen met het overige verkeer op een snelwegrit vind ik het mooi zat. Ik hoef geen 150/160 te rijden, 130/140 is voor mij genoeg. Een Xmax 250 is trouwens ook een stukje lichter dan een Xmax 400, dat vind ik echt een voordeel.
Tot op heden heb ik nog een proefrit op een Xmax gemaakt, nu hoor ik over mindere windbescherming, hoe verhoudt zich dat t.o.v. een Pcx? Ik meen trouwens dat type 2014 hetzelfde (iets hogere) scherm heeft als de Xmax 400. Is dat een verbetering t.o.v. de oudere Xmaxen?
 
300cc+ is alleen leuk als je echt tourtjes naar het buitenland maakt en veel snelweg rijd anders kan je het makelijk af met minder maar een paar honderd cc 's (paar pk's)meer zitten natuurlijk nooit in de weg bij mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan