Wie rijd er allemaal op een Yamaha XV950

Aspencade

MF veteraan
2 apr 2003
2.834
1
suffolk , virginia
Na vele jaren een sport motor hebben gereden, heb ik een keer besloten op iets rustiger aan te doen en sinds een paar maanden rij ik op een 2015 Yamaha XV950 C Spec.

De motor is Custom gespoten en Air brushed Decals.
Two Brothers Racing outlaat en Air intake .



 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: bonko

Stevenstunt

MF'er
26 feb 2013
240
1
36
Brecht (België)
Na vele jaren een sport motor hebben gereden, heb ik een keer besloten op iets rustiger aan te doen en sinds een paar maanden rij ik op een 2015 Yamaha XV950 C Spec.

De motor is Custom gespoten en Air brushed Decals.
Two Brothers Racing outlaat en Air intake .



Knappe motor, heb je gem nog? Wat is je ervaring.
Ik denk er ook aan een aan te schaffen.
En ooit al met passagier gereden?
 

Stevenstunt

MF'er
26 feb 2013
240
1
36
Brecht (België)
Mooie motor, en als hij net zo betrouwbaar is als alle vorige XV,s dan ook een probleemloze motor.👍👍
Enig idee of dit motors zijn die gevoelig zijn aan aanpassingen zoals nieuwe luchtfilter en uitlaat?
Ik heb 2 dezelfde XVS950 c-specs op het oog. Maar de ene is volledig origineel en de andere een beetje aangepast. Deze laatste is wel iets mooier.
Als ik een testrit ga doen, is er iets waar ik op moet letten bij deze aanpassingen?
 

Knutselsmurf2

MF veteraan
13 jun 2008
1.361
65
63
Midden van het Land
photos.google.com
Ik denk dat je zelf niets hoeft aan te passen, dat regelt de ECU zelf. Dat is dan weer het voordeel van de moderne injectie systemen. Er zitten diverse luchtstroom sensoren op. Ik heb bij een 1900, zelfde systeem, een andere luchtinlaat gemonteerd. Met een paar verschillende toerentallen proefrijden en de computer past zelf de brandstoftoevoer aan. Bij onze Wildstars moeten we zelf gaan experimenteten met pilot, hoofdsproeiers en naalden, carburateur blokken.
 
  • Like
Waarderingen: Stevenstunt

Stevenstunt

MF'er
26 feb 2013
240
1
36
Brecht (België)
Ik denk dat je zelf niets hoeft aan te passen, dat regelt de ECU zelf. Dat is dan weer het voordeel van de moderne injectie systemen. Er zitten diverse luchtstroom sensoren op. Ik heb bij een 1900, zelfde systeem, een andere luchtinlaat gemonteerd. Met een paar verschillende toerentallen proefrijden en de computer past zelf de brandstoftoevoer aan. Bij onze Wildstars moeten we zelf gaan experimenteten met pilot, hoofdsproeiers en naalden, carburateur blokken.
Sounds great! :)
Dus als je wat normaal doet met aanpassingen, is het ook niet nadeliger voot het motorblok?
 

Stevenstunt

MF'er
26 feb 2013
240
1
36
Brecht (België)
@Knutselsmurf2, jij lijkt hier vr8j actief te zijn en heel veel ervaring te hebben.

De yamaha die ik mss wil kopen heeft volgens de advertentie een supercharger luchtfilter en cobra-uitlaat. Zou dat een verschil geven? Oo vlak van geluid waarschijnlijk wel maar prestaties? Duurzaamheid?...