Wie rijd er CB1300

Status
Niet open voor verdere reacties.

NakedBeast

MF'er
23 sep 2004
67
0
Alphen aan den Rijn
Hi,

De mijne word di/wo afgeleverd. Ben vandaag nog even bij de dealer langs geweest en hij staat helemaal klaar. Zwart, geheel origineel (nog!!), en met op mijn verzoek BT014 (Achter 190) banden gemonteerd. Dus di of woensdag (afhankelijk van kenteken, het weer en het werk) ophalen. Dealer had er twee staan grijs en zwart.

Maar, to nu toe ben ik op de weg maar 1 CB1300 tegengekomen, ook zwart. Tot nu toe ook maar een handje vol dealers bekend waar hij stond.

Is dit nou zo een exclusieve fiets? Gezien zn rij eigenschappen, vermogen, looks (ook al is dat laatste subjectief) zou je denken dat je de CB1300 bij bosjes zou tegenkomen. Nee dus.

Vroeg mij af wie er hier allemaal CB1300 rijden. Misschien ook wat ervaringen?

Hoor het wel.

Gr.
 
Is dit nou zo een exclusieve fiets? Gezien zn rij eigenschappen, vermogen, looks (ook al is dat laatste subjectief) zou je denken dat je de CB1300 bij bosjes zou tegenkomen. Nee dus.
Omdat de XJR1300 en de GSX1400 in deze categorie beter scoren. :X
 
Hi,

De mijne word di/wo afgeleverd. Ben vandaag nog even bij de dealer langs geweest en hij staat helemaal klaar. Zwart, geheel origineel (nog!!), en met op mijn verzoek BT014 (Achter 190) banden gemonteerd. Dus di of woensdag (afhankelijk van kenteken, het weer en het werk) ophalen. Dealer had er twee staan grijs en zwart.

Maar, to nu toe ben ik op de weg maar 1 CB1300 tegengekomen, ook zwart. Tot nu toe ook maar een handje vol dealers bekend waar hij stond.

Is dit nou zo een exclusieve fiets? Gezien zn rij eigenschappen, vermogen, looks (ook al is dat laatste subjectief) zou je denken dat je de CB1300 bij bosjes zou tegenkomen. Nee dus.

Vroeg mij af wie er hier allemaal CB1300 rijden. Misschien ook wat ervaringen?

Hoor het wel.

Gr.
---------------------------------------------------------------------------------
Hee Naked Beast,Wees happy :9 dat je er niet veel ziet,Blijf je lekker exclusief in ieder geval.
De goede kleur heb je sowieso dus.......veel fun ermee.

Gr.Driver die voorlopig nog maar lekker blijft XJRREN,FAZEREN EN XTJEN :]
 
Hi,

Nou, kijk er in ieder geval naar uit. Ben benieuwd hoe de 190 BT014 rijd.

Torque Mon, welke kleur rijd jij? Wat zijn jou ervaringen tot nu toe? Ik vond het blok ongeloofelijk sterk trekken, en ook kon ik hem makkelijk van links naar rechts gooien en omgekeerd. Zou je niet verwachten als je er op zit en stil staat. Realiseerde mij ook dat ik steeds weer met het koppel ging 'spelen' }) elk keer weer met een enorme grijns onder mn helm.

XJR/GS14 Ja, ook heel goede fietsen. GS14 heb ik niet gereden. XJR had een grote fun factor. Maar tegen het blok van de CB kon het absoluut niet op....naar mijn gevoel/mening dan.

Maar het blijven allemaal enorme power brokers. Denk dat ik veel meer fun ga beleven dan op mijn 'race' fietsen.
 
Hi,

Nou, kijk er in ieder geval naar uit. Ben benieuwd hoe de 190 BT014 rijd.

Torque Mon, welke kleur rijd jij? Wat zijn jou ervaringen tot nu toe? Ik vond het blok ongeloofelijk sterk trekken, en ook kon ik hem makkelijk van links naar rechts gooien en omgekeerd. Zou je niet verwachten als je er op zit en stil staat. Realiseerde mij ook dat ik steeds weer met het koppel ging 'spelen' }) elk keer weer met een enorme grijns onder mn helm.

XJR/GS14 Ja, ook heel goede fietsen. GS14 heb ik niet gereden. XJR had een grote fun factor. Maar tegen het blok van de CB kon het absoluut niet op....naar mijn gevoel/mening dan.

Maar het blijven allemaal enorme power brokers. Denk dat ik veel meer fun ga beleven dan op mijn 'race' fietsen.

ik heb een zilvere.
het spelen met het koppel is inderdaad heel leuk alleen in zijn 1 staat hij wel een beetje snel op het achterwiel(snel naar zijn 2 en dan het gas erop!!
de standaard dunlops bevallen ook prima.
hij word boven de 200km per uur(7000 rpm) wel een beetje licht van voren.
benzine verbruik tijdens inrijden is nu 1 op 13 gemm.
ik vond in het begin de voorrem wel een beetje "bijterig" maar dit word steeds minder erg (of het begint te wennen)
ik heb ook getwijfelt over de xjr (wie niet?) maar om dat ik de winter door rij koos ik voor de cb1300 qua onderhoud (ik denk dat een watergekoeld blok makkelijker pekel vrij te houden is) :)

groetjes
 
Laatst bewerkt:
gave dingen. die vent (Dale) van performance bikes heeft er ook eentje met een moriwaki systeem en een PCIII, haalt er wel mooi 120pk uit bij 8200 toeren en een berg koppel meer :p

heb hier het artikel liggen maar helaas geen scanner ofzo, staan in de october 2004 uitgave. mooie fiets trouwens :}
 
Geachte CB-ers,

Ik ben zeer geinteresseerd in de CB-1300 maar mijn vraag is of ie ook geschikt is voor "langere mensen", ikzelf ben ongeveer 1.94 m en ik ben vooral benieuwd hoe het met de beenruimte is gesteld. Veel plezier met jullie CB's.

Gr,

Richard.
 
Gefeliciteerd!

Ik rij zelf een CB400SF project "big one", misschien dat ik ook met deze mini-uitvoering er toch een beetje bijhoor ;)

Ik vind de 1300 wel een vreselijk mooie motor, een echte wolf in schaapskleren. :}

Heel veel plezier ermee.
full


Wanneer komt er een foto van de jouwe in dit topic?
 
Black biker,

Zijn dat Hyperpro veren of de complete shocks? Ik heb op mijn SP-1 een complete GP-Schock gehad en de voorvork was voorzien van Hyperpro veren. OOk een Hyperpro stuurdemper erop.

Maar de SP-1 had dat allemaal wel ECHT nodig, daarna stuurde hij messcherp. Hoe zit dat met de CB1300? Hoe rijden de Originele dempers?

BVD
 
Richard,

Ben zelf 1.81 dus kan niet echt jou vraag beantwoorden. Weet wel dat de steuntjes van de CB1300 redelijk hoog/achter zitten. Maar, vanwege mijn super-bike verleden vind ik dat zelf erg pleziering....een beetje in aanvalshouding...hahahaha
 
4-Tje, Fiets krijg ik di of woensdag, maar dan is mijn zoon jarig en zal ik niet achter de PC kunnen kruipen. Pics op donderdag...maar....Hoe krijg ik die pics uploaded? Probeerde het net in een andere rubriek maar dat lukt niet.
 
4-Tje, Fiets krijg ik di of woensdag, maar dan is mijn zoon jarig en zal ik niet achter de PC kunnen kruipen. Pics op donderdag...maar....Hoe krijg ik die pics uploaded? Probeerde het net in een andere rubriek maar dat lukt niet.


Alvast gefeliciteerd!

Je vind alle antwoorden over piccies en linkies enzo bij FAQ...

Maar 't makkelijkst ( in the nut shell) is:
- zorg dat piccie kleiner dan 100 Kb is,
- zoek hem op via het bladeren knoppie dat je in beeld krijgt als je gaat posten,
- er komt in dat vak dan een pad te staan,
- zet in je tekst [_imgatt_], zònder underscore, dus alles aan elkaar haak-tekst-haak .

rechts onderin zie je de link/naam van je attachment

Tadaa! -->
full
 
Ik word een beetje moe van dat gezeur dat een perfecte motor zoals de cb1300 karakter mist. :( :(
dit zelfde gezeur begon al bij de introductie van de VFR deze motor was niet stuk te krijgen en hij deed precies wat de bedoeling was.
ook deze cb1300 is gewoon een super fiets, als je meer karakter wil moet je een harley kopen dat rijd een stuk "spannender" :)
 
Dus zooo ziet een Hornet met anabolen eruit. Een beetje Hulk-achtig maar dan niet groen. Zal ook wel dezelfde power hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan