Wie rijd er een Aprilia Caponord 1200?

Dat is de meest voor de hand liggende keuze.
De melding van de service interval kan waarschijnlijk zelf weghalen. Hoe? Kan ik je niet zeggen. Bij oudere modellen kon het via een cijfer combinatie
 
Ervaringen met goede Aprilia dealers? Hoeft voor mij niet de meest dichtbijzijnde te zijn, als ik google vind ik er meerdere maar wil het liefst eentje die dit soort zeldzamere motorfietsen goed kent.
 
Ondanks dat de Caponord niet veel verkocht is, deelt het toch meer techniek met overige modellen dan je denkt. Daarom denk ik dat je geen specifieke dealer nodig bent. Wellicht dat een dealer die al een tijd dealer is (jaar of 20) je beter kan helpen dan een dealer die nog maar een paar jaar dealer is.

Motoport Rockanje of Goedhart motoren zijn volgens mij al een hele tijd dealer. Ook al in de tijd dat de Caponord 1200 nog gewoon in de prijslijst stond.
 
Mijn Capo gaat nog steeds naar ROKE in Mijdrecht, wel geen dealer meer maar kan nog steeds alles servicen en de specialist werkt daar dan ook nog steeds.

Oh en je hebt wel degelijk een erkende dealer nodig met toegang tot het Aprilia service netwerk mocht er b.v. software updates ofzo nodig zijn.
 
Beste Capofans, ben sinds begin 2019 eigenaar van een witte Caponord 1200 TravelPack en ik ben er nog steeds erg blij mee! Heerlijke motor met geweldige vering een verslavend V twin geluid en karakter.
Wat betreft meldingen: ergens gelezen dat je dat kunt doen met Tuneecu? In combinatie met een OBD2 kabel/stekker en de juiste adapter voor de Capo. Schijnt te kunnen met een laptop of een Android telefoon, zelf heb ik hier nog geen ervaring mee.
Even een vraagje; wie van jullie heeft ook kleine scheurtjes in het plexiglas van het dashboard? Toen ik hem 4 jaar geleden kocht zaten er twee kleine scheurtjes in maar inmiddels zijn het er meer.
Gelezen dat het ook bij KTM voorkomt en te maken heeft met spanningen in het plexiglas die tijdens het productieproces ontstaan in combinatie met te snelle afkoeling.

Hoor het wel.
Vriendelijke groeten,
Futuristic
20201031_110858.jpeg
 
Nice! Nog altijd tevreden over de motor dus? Ik zie dat jij ook een navigatiesysteem heb boven het dashboard, hoe heb je dat gemaakt als ik vragen mag?

Zoiets was ik ook van plan maar dan met een massief rond alu. Aan de uiteindes draad tappen en dan monteren met twee boutjes.

Woensdag ga ik de motor halen en dan meteen eind augustus een weekendje Luxemburg 🥳🍻
Ik heb er ook zelf een gemaakt van een strip rvs 1,5 mm dik. Deze links en rechts gebogen zodat ie tussen de bovenste windscherm bevestigingen past.
En een rvs vierkand plaatje voor de in dit geval de tomtom houder op vast te zetten. En ff netjes zwart laten poeder coaten
 

Bijlagen

  • IMG_1453.jpeg
    IMG_1453.jpeg
    201 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1451.jpeg
    IMG_1451.jpeg
    209,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_1452.jpeg
    IMG_1452.jpeg
    101,9 KB · Weergaven: 0
De Capo is vandaag opgehaald. Er zit nu al een TomTom Rider gemonteerd die geschakeld is. Motor aan, TomTom aan. Motor uit, TomTom uit. Super fijn natuurlijk maar de Rider is al wat ouder en ik heb zelf een TomTom 550. Zit er iets van een accessoire aansluiting op de Capo? Ik heb namelijk de kabel gevolgd, alleen zie ik niet meer achter het dashboard waar de kabel naar toe loopt. Weet iemand dat toevallig?
Ja er zit een voorbereiding achter het afdek kapje van de teller unit.
Standaard aansluiting voor garmin dacht ik.
Ff stekkertje tomtom dr op aansluiten
 
Als ik het zo lees is de caponord een fijne motor. Jammer dat ie uit productie is. Is onderhoud overal te doen of moet je naar een Aprilia zaak?
 
Ik heb er ook zelf een gemaakt van een strip rvs 1,5 mm dik. Deze links en rechts gebogen zodat ie tussen de bovenste windscherm bevestigingen past.
En een rvs vierkand plaatje voor de in dit geval de tomtom houder op vast te zetten. En ff netjes zwart laten poeder coaten
Gaat het op die manier niet ontzettend trillen aangezien die ruit wel wat ruimte heeft op de vaste beugel?
 
Als ik het zo lees is de caponord een fijne motor. Jammer dat ie uit productie is. Is onderhoud overal te doen of moet je naar een Aprilia zaak?
Meeste zaken kunnen de basis zeker voor je doen, maar voor zaken als afstellen van de uitlaatklep enzo zal je naar een echte dealer moeten, kleppen enzo is ook een beste klus en zou ik altijd door een dealer laten doen, ervaring scheelt enorm veel tijd, ik heb het vorig jaar laten doen bij ROKE en die hebben er heel wat gedaan inmiddels en als je ziet dat het merendeel van de rekening uit arbeidsloon.

 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring met Aprilia is dat het zeker betrouwbare motoren zijn, die je in principe bij iedere fatsoenlijke motorzaak goed kan laten onderhouden.
De motor zal je niet ergens in de middle of nowhere laten staan maar je kan soms wel iets raars meemaken. Het blijven toch Italiaanse producten.
Na de Aprilia een Honda gekocht. Dan merk je toch het verschil tussen Italiaans betrouwbaar en Japans betrouwbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan