Wie rijd er een Aprilia Caponord 1200?

CapoTom

Rookie
29 dec 2015
12
0
Noordkaap
Zijn er mensen op het forum die net als ik een Aprilia Caponord 1200 rijden? Op dit forum is er weinig van te vinden. Inmiddels is dit model een paar jaar op de markt en moeten er inmiddels ook wat ervaringsdeskundigen zijn. Wat zijn jullie ervaringen met deze volbloed Italiaanse?
2rf8r2o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi Capotom , ik niet :) Heb wel vorig jaar poefritje gemaakt en vond het een super fiets!

Helaas blijven ze tweedehands nog wat boven mijn budget ;)
 
Zeker een zeer fijne motorfiets Mario. Hiervoor heb ik 6 jaar gereden op de ETV1000 Caponord. De fijnste motorfiets die ik ooit had. Voor het eerst van mijn leven kon ik een nieuwe motorfiets kopen en was de keus snel gemaakt. Tot nu toe heel tevreden, al vind ik het eerder een sportieve toermotor dan een allroad.

Hier nog een plaatje tijdens onze eerste grote reis ergens in Denemarken, juli 2015.


2zdrdjm.jpg


Het is jammer dat de importeur en dealers niet wat actiever zijn met het promoten van deze superfiets. Zodoende ben ik bang dat het dezelfde kant op gaat als met de ETV1000: daar kwam de waardering voor de fiets ook later pas!
 
Ook ik geen ervaring, maar vind m geweldig!

Die domme snavel laat je motor alleen maar op een eend lijken.
Stond bij de Dr Big wel leuk, maar moderne motoren slaan de plank mis.
Lachen we om over een paar jaar.

En de lijn vind ik zeer mooi!. Gave kleur ook trouwens

Gr
Arjan
 
Wat kan het leven toch mooi zijn hè…..! Tien uur zondagmorgen, droog weer, een klein zonnetje, vijf graden boven nul en op stap met het mooiste meisje van de klas…

11auxih.jpg
 
Leuke fiets hoor! Feli *O*
Ruim een jaar geleden schat ik bij NIWA in NH een hele korte proefrit gemaakt op de gewone versie. Mocht niet te ver vanwege het aantal kilometers dat zij beperkt wilden houden op de fiets. Wat ik me herinner was dat hij een goede zit had, ontzettend breed stuur, lekker bokkig in de lage toeren en een super geluid uit de standaard uitlaat!
Destijds niet gekocht omdat hij toen nog te duur was en ik zou leeglopen qua afschrijving gezien het aantal kilometers wat ik toen nog reed (ruim 25k per jaar alleen al woon-werk).
Heel af en toe zie ik er één rijden in Amsterdam Westpoort.

Geniet van je fiets!
 
Heb je bewust voor de Rally gekozen vanwege rijkwaliteiten. Deze zou beter rijden dan de gewone.

Heb de Caponord 1200 hoog op mijn lijstje staan. De Rally (in het groen) heeft dan de voorkeur. Alleen de koffers van de gewone vind ik dan weer fraaier weggewerkt op de motor.
 
Mooi ding hoor :Y

Wil er toch een keertje op gaan proefrijden....maar dan wel op de standaardversie met 17" wielen voor en achter
 
Ik heb vorig jaar ook eerst proefgereden op de gewone uitvoering en was toen verrast door de handelbaarheid van deze motor. Ook het standaard geluid vind ik mooi, niets meer aan doen! M’n vergelijkingsmateriaal was de “oude” Caponord. Daar heb ik 6 jaar met veel plezier op gereden, maar de nieuwe is lichter, stuurt vlotter en weer helemaal van deze tijd. Toch overtuigde dat toen niet helemaal en wilde ik graag proefrijden op de Rally. Dit onder andere vanwege het grotere voorwiel, de elektronica, de betere motor loop en “de looks.”

Het was alleen jammer dat er in heel Nederland geen enkele demo beschikbaar was bij de dealers en de importeur!? Dit ondanks toezeggingen van diverse dealers dat er 1 zou komen. Mij verbaasd het niet dat er zo weinig van rondrijden in Nederland. Ik ben dus uitgeweken naar het buitenland, daar proefgereden op een (groene) Rally en was direct overtuigd dat de Rally het duurdere prijskaartje waard was.

Begin Juni de gele uitvoering besteld(ongezien) en 2 weken later kon ik hem ophalen bij de dealer. Nog 2 weken later gekeurd en kenteken binnen. Rijden dus! Uiteindelijk zelfs nog iets goedkoper dan in Nederland, maar je moet het zien zitten om het allemaal zelf te regelen.

De kofferset van de Travel Pack zijn inderdaad mooier geïntegreerd, maar deze koffers zijn mooi vierkant en passen goed bij de Rally. Ik vind ze zelfs bij een “oud” type Caponord mooi staan, kwam ik ergens tegen op marktplaats.

Proerijden? Zeker doen! En als je de kans hebt en de importeur is wakker geworden, dan zeker ook op de Rally!
 
Is een geweldige motor !
Ik denk als de service en dealer/importeur- inzet zoals het nu al jaren gaat niet verbeterd men maar een kleine schare Aprilia fanaten behoud.Blijft het wel lekker exclusief natuurlijk !
Grt. Een Etv1000 rijder.
 
Hoi Tom

Ik zit nu ook te kijken naar de Capo 1200 Rally, maar er zitten wel weinig in NL. Ook de prijs in NL valt tegen, waar ik in DL maklik een voor een betere prijs kunnen krijgen. Ik heb zojuist een Passat uit DL geimporteer en het bespaarde mij heel veel!
Dus ben ik nu op zoek naar de juiste Capo Rally occassion met lage km-stand over de grens!

Zelf vind ik de koffers van de Rally VEEL mooier dan die van de TP. Ik vind ze beter pasten bij een allroad.
 
Bij www.aprilia-riders.nl kan je je aanmelden. Daar rijden er een paar rond.
Verder kan je hier kijken http://www.apriliaforum.com/forums/forum.php.

Aprilia Riders is een erg actieve club, met het hemelvaartweekend reed er nog een groene capo rally mee.

Zelf heb ik ook al geïnformeerd voor een proefrit, maar overal bot gevangen. Er is in Nederland geen demo beschikbaar...

Voorheen altijd Aprilia gereden, ben ook nog steeds aktief binnen de club. Maar voor op straat rijdt ik inmiddels alweer drie jaar een GSA.
 
Laatst bewerkt:
Zelf woon ik in de buurt van Middelburg en heb ik proefgereden bij een Aprilia dealer in de buurt van Gent. Voor mij een uurtje rijden. Ik heb hem zodoende ook daar aangeschaft.

Hij heeft momenteel ook weer een demo Rally staan die beschikbaar is voor een proefrit. Het is geen grote dealer, maar een eenmanszaak en de man is een echte Aprilia liefhebber!

Zoals eerder al gezegd, als je het papierwerk niet schuwt ben je ook nog goedkoper uit wanneer je hem daar aanschaft. Wanneer je meer info wilt, stuur me dan een PB.
 
Een nieuwe groene rally bij Niwa motoren in Zwaag (NH) met €1000 voorraad korting.
Heb proefgereden alhier op het "normale" model, wat aan de zware kant.
De nieuwe was daardoor een twijfel geval maar uiteindelijk gaf de prijs de doorslag.....helaas tocht ondanks de korting ff te gortig.
 
Een nieuwe groene rally bij Niwa motoren in Zwaag (NH) met €1000 voorraad korting.
Heb proefgereden alhier op het "normale" model, wat aan de zware kant.
De nieuwe was daardoor een twijfel geval maar uiteindelijk gaf de prijs de doorslag.....helaas toch ondanks de korting ff te gortig.
 
Afgelopen zaterdag de dorso ingeruild voor een echte Caponord Travel Pack! *O* *O*

Zaterdag inrijden in de Dolomieten, ben benieuwd! :]

full
 
Zelf woon ik in de buurt van Middelburg en heb ik proefgereden bij een Aprilia dealer in de buurt van Gent. Voor mij een uurtje rijden. Ik heb hem zodoende ook daar aangeschaft.

Hij heeft momenteel ook weer een demo Rally staan die beschikbaar is voor een proefrit. Het is geen grote dealer, maar een eenmanszaak en de man is een echte Aprilia liefhebber!

Zoals eerder al gezegd, als je het papierwerk niet schuwt ben je ook nog goedkoper uit wanneer je hem daar aanschaft. Wanneer je meer info wilt, stuur me dan een PB.

Beetje te ver rijden vanuit Friesland, maar bedankt voor de tip!
 
De Caponord is toch best een mooie machine. Vond het in het begin helemaal niets. Het moest gewoon even rijpen.
Ben ook op zoek geweest naar een andere motor. Caponord 1200 stond ook op het lijstje. Rijdt erg leuk en veel herkenning met de Shiver. Het is 'm niet geworden. Heb de Aprilia Shiver ingeruild voor een Honda Crosstourer.
De zitpositie voor de passagier heeft uiteindelijk de doorslag gegeven.
 
Afgelopen zaterdag de dorso ingeruild voor een echte Caponord Travel Pack! *O* *O*

Zaterdag inrijden in de Dolomieten, ben benieuwd! :]

Nou Dennis, veel plezier met je nieuwe aanwinst. We horen graag of de Capo zich ook thuis voelt in de Dolomieten.

Zelf zijn we in voorbereiding op een reis naar Portugal. Veel zin in!
 
Rijden jullie er nou echt offroad mee? Komt zo lomp over om echt lekker flexibel te zijn (no offense uiteraard)
 
Als je kan rijden en de juiste banden, kom je met de Rally nog wel een eindje. De Rally is geen African Twin. Die doet het nog beter.
Het is vooral voor de looks. Een echte off-road heeft 21" wiel en een pure wegmachine een 17" (net als de standaard Caponord 1200). 19" is gewoon een compromis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan