Wie rijd er een Aprilia Caponord 1200?

ik heb nu twee jaar een caponord 1200 ( waarschijnlijk degene die wel eens in westpoort wordt gespot) en ben er super tevreden over, heb ik het verleden ook een 1200 gs gehad , maar de aprilia is veel speelser en geeft meer kick.
afgelopen week naar de dolomieten geweest voor 8 dagen en 4000 km gereden inclusief 25 passen.
het is een topfiets waar de importeur idd veel te weinig reclame voor maakt gezien de opmerkingen van sommige van ,,, wat is dat nou voor een ding, en vervolgens wat een mooie motor.

ik heb al heel wat motoren gehad ( gs 1200 , explorer 1200 ) maar de aprilia staat daar voor mij boven.

stel dat ik op dit moment een nieuwe motor zou willen kopen zou het weer een caponord 1200 zijn.

en liefst een witte ( nu antraciet )

kortom een zeer tevreden gebruiker
 
Helemaal mee eens funtriple 1200.
Zelf ben ik net terug van een reis naar Spanje / Portugal met m'n Italiaanse schone...

vo4k89.jpg

Ze keek d'r ogen uit!
 
CapoTom,
Leuk topic, hier zwaar geïnteresseerd in 1200 Rally, leuk je foto's en ervaringen te lezen....
Rij nu de Rally Raid 2003, maar moet het eerst over me hart zien te krijgen me Harley te verkopen of in te ruilen....
Maar de 1200 is een plaatje hoor....
Groet, AJ
 
Mooie motor maar weinig verkocht en ik vindt ze stevig aan de prijs als ik dat mag zeggen.
 
Ik vind ze goedkoper dan waardige concurrenten :?

Net terug 2 weken van naar de Spaanse Pyreneeën en in juni een week naar de Dolomieten geweest, de Caponord is een topfiets! *D
full
 
Voor 18000,- euro krijg je adaptive suspension, traction control, cruise control, handvat verwarming, valbeugels, led verstralers en koffers standaard op de Rally. Bij een GS of Multistrada is de vanaf prijs hoger en dan komen de extra opties nog.

Sinds kort ben ik achter het bestaan van de Rally gekomen en ben ik helemaal verliefd. Ik zal nog even moeten sparen maar dat er 1 komt (een gele!) staat vast.
 
Voor 18000,- euro krijg je adaptive suspension, traction control, cruise control, handvat verwarming, valbeugels, led verstralers en koffers standaard op de Rally. Bij een GS of Multistrada is de vanaf prijs hoger en dan komen de extra opties nog.

Sinds kort ben ik achter het bestaan van de Rally gekomen en ben ik helemaal verliefd. Ik zal nog even moeten sparen maar dat er 1 komt (een gele!) staat vast.

Dat bedoel ik! :)
 
Klopt wat betreft de extra's maar Aprilia is in Nederland geen verkoop topper dus m.i zouden ze dan wat meer in moeten haken op datgene wat net aangehaald is over de extra's tov van bijv een Gs of Mts 1200. Ik vindt dit nl ook een mooie motor en wslijk meer mensen maar kopen doet men toch minder snel dan die Gs en in mindere mate de Duc 1200.En dus is het aanbod in gebruikte ook nihil wat ik zo zie althans op bijv.MP. Aprilia is best een mooi merk vindt ik en deze caponord Nord sowieso.
 
Laatst bewerkt:
Het leuke is dat ik met de oude RR, nog vaak van mensen,die niet erg thuis zijn in de motorwereld te horen krijg....
"Is dat een nieuwe"....
De 1200 gaat wel steeds meer kriebelen....
Groet, AJ
 
Als er geen Tuono of RSV op de zijkant staat, zitten verkopen inderdaad in de marge. Ondanks dat Aprilia ook technisch gezien best wel betrouwbare motoren maakt. Onlangs heeft er een multitest in de Motoplus gestaan met de Caponord Rally. Conclusie was dat de automatische vering gewoon heel goed was maar de concurrenten het totaalpakket gewoon beter voor elkaar hebben.

Ben ook in de markt geweest voor een Caponord 1200 maar heb uiteindelijk voor een Honda Crosstourer gekozen.
 
Als er geen Tuono of RSV op de zijkant staat, zitten verkopen inderdaad in de marge. Ondanks dat Aprilia ook technisch gezien best wel betrouwbare motoren maakt. Onlangs heeft er een multitest in de Motoplus gestaan met de Caponord Rally. Conclusie was dat de automatische vering gewoon heel goed was maar de concurrenten het totaalpakket gewoon beter voor elkaar hebben.

Ben ook in de markt geweest voor een Caponord 1200 maar heb uiteindelijk voor een Honda Crosstourer gekozen.

De Caponord wordt het hele artikel geloofd maar krijgt dan uiteindelijk een redelijk lage score :?

De Explorer wordt dan weer redelijk afgebroken...
 
Testen/verslagen lees ik altijd onder het motto : Ik ben zelf degene die bepaalt of een motor me wel of niet aanstaat en wat anderen testen ect is voor mij totaal niet relevant. Die anderen ? Wie zijn dat ?..Wat verwachten ze van een motor ?..Iedereen is toch verschillend hoe kun je dan afgaan op een test of meerdere testen als je interesse in een bepaalde motor hebt ?
Zelf ervaren hoe het stuurt/rijdt ect is mijn mening en soms rij ik niet eens maar koop ik gewoon :Y

Aprilia..Heb een Tuono eerste serie gehad dus de rotax vlgs mij oer Tuono..15000 km mee gereden nooit problemen. De huidige generatie nooit mee gereden maar de Capo Nord zit ik wel steeds naar te loeren dus blijft in beeld...Een gs dus niet ..MTS 1200 wel maar te duur en wat ik zo lees her en der ook weer die typishe ..karakter..problemen die ik nu ook heb met de mts 1000 maar die is zeg maar 3000 euro waard dus vindt ik iets minder storend dan bij een mts 1200 vanaf zo,n 11000 euro gebruikt.

C.Nord..waar ik wat huiverig voor ben is dat elektronische spul van de vering ect..Gaat dat kapot kost het vlgs mij klauwen met geld om te repareren/vernieuwen of zie ik het nu te somber ?

gr driver
 
Laatst bewerkt:
Testen/verslagen lees ik altijd onder het motto : Ik ben zelf degene die bepaalt of een motor me wel of niet aanstaat en wat anderen testen ect is voor mij totaal niet relevant. Die anderen ? Wie zijn dat ?..Wat verwachten ze van een motor ?..Iedereen is toch verschillend hoe kun je dan afgaan op een test of meerdere testen als je interesse in een bepaalde motor hebt ?
Zelf ervaren hoe het stuurt/rijdt ect is mijn mening en soms rij ik niet eens maar koop ik gewoon :Y

Aprilia..Heb een Tuono eerste serie gehad dus de rotax vlgs mij oer Tuono..15000 km mee gereden nooit problemen. De huidige generatie nooit mee gereden maar de Capo Nord zit ik wel steeds naar te loeren dus blijft in beeld...Een gs dus niet ..MTS 1200 wel maar te duur en wat ik zo lees her en der ook weer die typishe ..karakter..problemen die ik nu ook heb met de mts 1000 maar die is zeg maar 3000 euro waard dus vindt ik iets minder storend dan bij een mts 1200 vanaf zo,n 11000 euro gebruikt.

C.Nord..waar ik wat huiverig voor ben is dat elektronische spul van de vering ect..Gaat dat kapot kost het vlgs mij klauwen met geld om te repareren/vernieuwen of zie ik het nu te somber ?

gr driver

Ik lees geen problemen op AF1 forum wat betreft de vering of andere elektronische componenten. Daar zitten wel wat mensen met grotere km-standen!
 
Al die fancy dingen maken het geheel inderdaad storingsgevoeliger maar mijn ervaring met een Aprilia Shiver is dat de huidige Aprilia's wel goed in elkaar zitten. Ik heb zelf de Aprilia hoger zitten dan een Duc of een BMW.

De Shiver was ook vroeg met Drive-by-Wire, meerdere mappings, alles geregeld door de ECU (nagenoeg geen relais), etc. Ondanks dat het de Shiver mij in 4 jaar nooit laten. Vlekkeloos was niet. Het blijft een Italiaan en als je Japans gewend bent, merk je dat een Italiaan zo af en toe wat streken heeft.

Zo is de Shiver wat gevoelig voor water. Dat betekent dat na een wasbeurt of een fikse regenbui, het mogelijk was (1 op 50 keer ongeveer) dat de motor niet in 1 keer startte maar dat ik het een paar keer moest proberen maar starten deed de Shiver wel en reed dan ook probleemloos.

Ook heb ik op een gegeven moment alle stekkerverbindingen los gehaald en schoon gemaakt. Ik liep tegen moeizaam starten aan. Na de schoonmaak waren de problemen opgelost.

Zoals gezegd betrouwbaar maar met een Italiaans tintje
 
Testen/verslagen lees ik altijd onder het motto : Ik ben zelf degene die bepaalt of een motor me wel of niet aanstaat en wat anderen testen ect is voor mij totaal niet relevant. Die anderen ? Wie zijn dat ?..Wat verwachten ze van een motor ?..Iedereen is toch verschillend hoe kun je dan afgaan op een test of meerdere testen als je interesse in een bepaalde motor hebt ?
Zelf ervaren hoe het stuurt/rijdt ect is mijn mening en soms rij ik niet eens maar koop ik gewoon :Y

Aprilia..Heb een Tuono eerste serie gehad dus de rotax vlgs mij oer Tuono..15000 km mee gereden nooit problemen. De huidige generatie nooit mee gereden maar de Capo Nord zit ik wel steeds naar te loeren dus blijft in beeld...Een gs dus niet ..MTS 1200 wel maar te duur en wat ik zo lees her en der ook weer die typishe ..karakter..problemen die ik nu ook heb met de mts 1000 maar die is zeg maar 3000 euro waard dus vindt ik iets minder storend dan bij een mts 1200 vanaf zo,n 11000 euro gebruikt.

C.Nord..waar ik wat huiverig voor ben is dat elektronische spul van de vering ect..Gaat dat kapot kost het vlgs mij klauwen met geld om te repareren/vernieuwen of zie ik het nu te somber ?

gr driver

Zit ook vaak commercieel motief achter...en de vaste waarden moeten dat ook blijven.

Zulke artikels blazen altijd wat warm en koud
 
Leuk jullie commentaren, herkenbaar....
Bedankt,92000 op de oude Italiaanse Dame, denk dat de volgende er toch een word...
Elke dag denk ik aan Haar, dus komt wel "goed"...
HaHa
Groet, AJ
 
Zit ook vaak commercieel motief achter...en de vaste waarden moeten dat ook blijven.

Zulke artikels blazen altijd wat warm en koud
Begrijp ik en ik lees ze ook uiteraard maar ga er nooit op af om iets wel of niet te kopen.
De meerderheid gaat toch voor zogenoemd..ooohhh..dit rijdt super en strak en..en ..dus kopen ze die motor want tsja..die testen bewijzen wel ffe dat die motor okay en goed is..pfff.
Ik vindt de fotoos meestal wel leuk om te zien .
Het lezen overigens ook hoor ik lees sowieso graag over motoren ongeacht welke..
 
Leuk jullie commentaren, herkenbaar....
Bedankt,92000 op de oude Italiaanse Dame, denk dat de volgende er toch een word...
Elke dag denk ik aan Haar, dus komt wel "goed"...
HaHa
Groet, AJ
Maarrehhh.. Welke oude dame praat u nu over ?
 
Deze testen zijn aardig positief over de Caponord Rally



Vooral die laatste zegt precies zoals het is, een motor die nergens in uitblinkt maar wel alles doet zoals je verwacht. Ik had ook een test gelezen waar ze de motor speoeler, sportiever en vaster op de weg vonden liggen dan een GS of multistrada. Ook de ADD vering was de beste van het moment waardoor hobbelige wegen glad worden gestreken en bij sportief rijden de motor precies te plaatsen is en weinig duikt bij hard remmen.

En daarbij komen de looks, niet zo'n lelijke snavel maar een front wat bijna 1 op 1 over is genomen van de RSV4.
 
@Driver,
De ETV1000 Rally Raid,
Me omkleden nu en weer even 70km met haar de nacht in....
Groet, AJ
 
@Driver,
De ETV1000 Rally Raid,
Me omkleden nu en weer even 70km met haar de nacht in....
Groet, AJ
Ik had het kunnen weten ..Die RR vindt ik ook wel een gave CN uitvoering overigens..
 
Dank, rijd nog perfect, en nog erg blij mee...Maarja wat jeugdiger is wel erg lekker...
Harley's inmiddels te koop gezet, mocht dat een beetje leuk lukken, ik zeker in de markt voor een mat grijze of groene 1200....
Groet, AJ
 
Voor wie nog in de race voor een nieuwe Caponord 1200 moet wellicht haast maken. In de Motoplus stond dat Aprilia zijn 2 cilinders niet geschikt gaat maken voor de Euro-4. Dat betekent dat deze volgend jaar niet meer nieuw verkocht mogen worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan