Wie rijd er nog met een oude nummerplaat ?

ouweman

MF veteraan
23 okt 2002
4.701
98
Roosendaal
Simpel wie rijd er nog met een oude nummerplaat??.
Ik rij dagelijks met mijn koekblik over de A9 vanaf Velsen naar Amstelveen ,en zie met grote regelmaat motoren voorbij komen met een oude nummerplaat , Ik heb gehoord dat de controle hierop streng is Kosten 57 euro??, wie heeft hier al ervaringen mee ? 8-)
 
Ik heb er volgens mij ook nog een oude op zitten. Wie kan mij daar meer over vertellen? Ik heb inderdaad daar vaag wat over gehoord!
 
Er hangt nog wel de oude nummerplaat onder. Maar rij niet met de motor in deze weersomstandigheden (ja ik weet het, ben een mietje 8-) ). Moet inderdaad wel deze week ff een nieuwe plaat gaan halen.
 
Ik heb er volgens mij ook nog een oude op zitten. Wie kan mij daar meer over vertellen? Ik heb inderdaad daar vaag wat over gehoord!

het verschil tussen een oud en een nieuw bord is frei einfag:

de nieuwe zijn kleiner, hebben een zwarte rand om het bord heen, en hebben links boven in de hoek een blauw vlak zitten, (net als de motor-forum stikker) met NL en de europeesche sterretjes erop.
verder staan de eerste twee tekens van je plaat boven, en de volgende vier beneden.

de oude plaat is lomp vergeleken met deze, en als ze je hiermee pakken kost het je geld, er is namelijk geen 'wen' periode!

hier een fototje van een nieuw bord:

bord.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er volgens mij ook nog een oude op zitten. Wie kan mij daar meer over vertellen? Ik heb inderdaad daar vaag wat over gehoord!

D'r moet per 1 februari 2003 een nieuwe onderzitten. Is pas een jaar of twee bekend geloof ik :P
 
Op woensdag 05 februari 2003 11:15 schreef ZX6RD het volgende:de oude plaat is lomp vergeleken met deze, en als ze je hiermee pakken kost het je geld, er is namelijk geen 'wen' periode!

Ik wist niet dat het voor de motor ook verplicht was om een nieuwe plaat te hebben met zo'n blauw vlakje. Vanaf wanneer moe(s)t dat dan.

Deze week maar ff een nieuwe halen.

Hoe zit dat met klassiekkers die een officiele blauwe plaat hebben?
 
het is verplicht vanaf 1 feb, das dus vanaf afgelopen zaterdag, en zoals ralfie ook al zei is dat al een jaar of twee geleden aangekondigd...

klassiekers met zo'n mooi blauw bordje vallen buiten deze regeling!
 
thanx voor de info. Dus gewoon even langs de dealer en een nieuwe laten maken. Wordt dit gelijk gedaan of moet hij besteld worden of iets dergelijks. Wat is het handigste.
 
thanx voor de info. Dus gewoon even langs de dealer en een nieuwe laten maken. Wordt dit gelijk gedaan of moet hij besteld worden of iets dergelijks. Wat is het handigste.

ik weet niet zeker of je die dingen bij je dealer kan halen. ik haalde ze twee jaar terug bij mascotte automaterialen.
moest papieren laten zien, en toen werd ie besteld. drie dagen later had ik hem
 
Volgens mij kan je hem gewoon bij je dealer halen, heb ik wel gedaan. Anders kan je op de site van de RDW de fabrikanten vinden, daar kan je ze ook halen.
 
Op woensdag 05 februari 2003 11:15 schreef ZX6RD het volgende:de oude plaat is lomp vergeleken met deze, en als ze je hiermee pakken kost het je geld, er is namelijk geen 'wen' periode!

Een periode van drie jaar noem ik toch een aardige 'wen' periode.
 
Zou je die boete niet vanzelf krijgen :? Het afgeven van de platen wordt nu geregistreerd, als je em kwijt raakt krijg je ook weer een hoop gezeik etc. Dus vergelijken ze nu in de database van de RDW de gegevens van alle motoren niet gewoon met die van de afgegeven nieuwe platen, en als deze niet blijkt te kloppen: priep priep zoem zoem en uw boete staat op papier...
 
Zou je die boete niet vanzelf krijgen :? Het afgeven van de platen wordt nu geregistreerd, als je em kwijt raakt krijg je ook weer een hoop gezeik etc. Dus vergelijken ze nu in de database van de RDW de gegevens van alle motoren niet gewoon met die van de afgegeven nieuwe platen, en als deze niet blijkt te kloppen: priep priep zoem zoem en uw boete staat op papier...

Nee, kan niet. Want wie zegt dat je ook rijdt met die motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan