wie rijd er op conti road attack???

Ja vertel! Ik ga begin augustus 2 weken met de motor weg (Z-Frankrijk en Alpen) en dat ga ik niet redden met mijn huidige bandjes. Ik zit te twijfelen tussen de Pirelli Diablo (lekker sportief, maar zal wat meer slijten) en de Conti Road Attack.

Laatstgenoemde werd mij door de Molen banden geadviseerd gezien prijs/kwaliteit, levensduur en voorgenomen gebruik. Maar ook ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van mede-MF'ers voor wat betreft grip (nat/droog) en levensduur.

Een reactie van een bandenboer die er veel verkoopt.

Contiroadattack, weer een attack of toch goed?

De vorige twee introducties waren flops.
Helaas kunnen we niet anders zeggen.
Er werd veel beloofd door de mannen uit Hannover maar niet geleverd.
Nu hebben ze de zaken grondiger aangepakt, 1.500.000 kilometer werd er gereden om te testen.
Alleen hopen wij van S&G motorbanden dat er nu ook op de openbare weg getest is.
Wij zijn natuurlijk sceptisch en terrecht,
maar laten we voorzichtig afwachten wat de diverse Conti-liefhebbers zullen zeggen
als ze er een jaartje mee gereden hebben.

De Roadattack vervangt eigenlijk alle banden in een handomdraai (kan dat?) dus zowel tour als sportief.
Het is een speciaal compound gecombineerd met een groot lateraal vlak,
en daarmee zou het wonder moeten gebeuren.
Detail is dat alleen de achterband in Duitsland gemaakt,
de voorband komt uit Korea.
De Roadattack is leverbaar in de volgende maten 120 60 zr17 en 120 70 zr17.
Achterbanden zijn er in de maten 150 70zr17 , 160/60zr17, 170/60zr17, 180/55zr17 en 190/50zr17.
Aan jullie de keus, nog een attack of toch een kans geven?

Een reactie van een bandenboer die er veel verkoopt.

Contiroadattack, weer een attack of toch goed?

De vorige twee introducties waren flops.
Helaas kunnen we niet anders zeggen.
Er werd veel beloofd door de mannen uit Hannover maar niet geleverd.
Nu hebben ze de zaken grondiger aangepakt, 1.500.000 kilometer werd er gereden om te testen.
Alleen hopen wij van S&G motorbanden dat er nu ook op de openbare weg getest is.
Wij zijn natuurlijk sceptisch en terrecht,
maar laten we voorzichtig afwachten wat de diverse Conti-liefhebbers zullen zeggen
als ze er een jaartje mee gereden hebben.

De Roadattack vervangt eigenlijk alle banden in een handomdraai (kan dat?) dus zowel tour als sportief.
Het is een speciaal compound gecombineerd met een groot lateraal vlak,
en daarmee zou het wonder moeten gebeuren.
Detail is dat alleen de achterband in Duitsland gemaakt,
de voorband komt uit Korea.
De Roadattack is leverbaar in de volgende maten 120 60 zr17 en 120 70 zr17.
Achterbanden zijn er in de maten 150 70zr17 , 160/60zr17, 170/60zr17, 180/55zr17 en 190/50zr17.
Aan jullie de keus, nog een attack of toch een kans geven?

Thanx! Toevallig heb ik net vanavond een nieuwe Pirelli Diablo voorband laten monteren. Die past mooi bij mijn Diablo Corsa achterband.Ik waag de gok toch maar niet want ik lees nog nergens ervaringen van gebruikers en ik heb geen zin om voor proefkonijn te spelen met mijn aankomende vakantie. Misschien dat er over een jaartje inderdaad wat meer ervaringen bekend zijn.

Proefkonijntjes mogen hier natuurlijk altijd hun ervaringen posten; is de topicstarter ook weer blij! :)

Waarom en hoe sturen ze bij ruwe omgang???
Conti Road Attack prima bandje maar je moet ze wel goed warm rijden.
Maar als je op een fiets met veel vermogen rijd zou ik toch voor iets anders gaan.
Ik rij zelf op een ouwe zxr van 1990 en bespaar mezelf een hoop geld aan bandjes met de Conti's.
Prijs kwaliteit is voor mijn fiets precies goed, maar ik ben dan ook een mooi weer rijder en probeer altijd zo'n 3 jaar met m'n bandjes te doen.
Het aantal kilometertjes maakt niet zoveel uit, maar na zo'n drie jaar zijn de bandjes aan vervanging toe wegens uitdrogen.

Dus het is denk ik een keus die je moet overwegen

:W :W :W

ps. Ik ben d'r zo een die echt plat gaat, met warme bandjes en als het zonnetje schijnt dus boven de 15 graden.

Heb ze onder een fzr600r liggen en bevallen mij erg goed.

Circuit doen ze ook goed, kneedown, steppie aan de grond ging goed. Vind ze op de openbare weg ook vlot warm, beetje optrekken en remmen en ze zijn tegelijk warm met je motor zelf.
Slijten niet heel erg hard, alleen achterband werd wat plat bij lange tijd 160km/h

kortom, volgende keer gaan ze er weer op *D

ik heb de achterband moeten vervangen in tsjechie
daar een ContiRoadAttack laten monteren
je moet hem wel goed warm rijden
dan kleefd hij wel goed
maar het is geen circuit band vind ik
hij zit op mijn thunderace met 145 pk :]

full

Wij hebben ze vorig jaar op Zandvoort getest met MSL en het zijn gewoon prima banden. Hebben echt geen lange opwarmtijd nodig om voldoende grip te bieden, zijn redelijk slijtvast, maar zijn geen echte circuitbanden. Voor op straat zijn het uitstekende sportieve banden, maar op een circuit beginnen ze na een rondje of 6 toch wel te smeren (zoals iedere straatband).

Als je nog geen toptijden rijdt op een circuit kun je er wel behoorlijk mee rondgaan. Ter vergelijk op Zandvoort kun je er een 2:04 mee rijden, maar dan houdt het wel op.

Kortom, een band die in het rijtje van BT014 en Pilot Powers past.

Wij hebben ze vorig jaar op Zandvoort getest met MSL en het zijn gewoon prima banden. Hebben echt geen lange opwarmtijd nodig om voldoende grip te bieden, zijn redelijk slijtvast, maar zijn geen echte circuitbanden. Voor op straat zijn het uitstekende sportieve banden, maar op een circuit beginnen ze na een rondje of 6 toch wel te smeren (zoals iedere straatband).

Als je nog geen toptijden rijdt op een circuit kun je er wel behoorlijk mee rondgaan. Ter vergelijk op Zandvoort kun je er een 2:04 mee rijden, maar dan houdt het wel op.

Kortom, een band die in het rijtje van BT014 en Pilot Powers past.

Bedoel je de road of sport?

Terug
Bovenaan Onderaan