Wie rijd 'r met N2O (nitrous oxide)

Niels,

Heb jij die max met keihin fcr?
Ik heb een setje 39fcr voor mn fzx, NOS moet op mn bakker gsx ;)
 
Niels,

Heb jij die max met keihin fcr?
Ik heb een setje 39fcr voor mn fzx, NOS moet op mn bakker gsx ;)
Had met fcr , is eraf want kon veel beter. Gelijk maar injectie erop.
En klik anders eens op het huisje in mn posts, dan zie je alles.
 
ligt eraan hoeveel HP extra, tis een soort chemische turbo *O*
 
Wéér een topic over NOS, moeten we wéér alles uit gaan leggen, moeten we wéér vertellen dat we er allang mee reden vóór die zeik "Fast & Furry-Arsed"-film uitkwam, moeten we wéér uit gaan leggen dat het niet slecht is voor je blok zolang je je blok onderhoudt zoals het hoort ( constant te hard rijden is ook "slecht voor je blok" ), moeten we wéér uitleggen dat het ècht in één klap véél harder gaat, moeten we wéér .....................nou ja, je snapt het wel ;)

[edit]Net ff zoekfunctie via Google gebruikt op NOS op MF, lachen: topics met dezelfde vragen vanaf zo ongeveer 2003 _O- [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Nee joh, een paar newbies motte maar gaan google'n :+
Niels heb goeie dingen gedaan, dat wil ik wel eens van dichtbij zien.
Zelf maak ik al tig jaar racemotoren voor autos, heb meer met nitromethaan gehaald dan N2O *D
 
Wéér een topic over NOS, moeten we wéér alles uit gaan leggen, moeten we wéér vertellen dat we er allang mee reden vóór die zeik "Fast & Furry-Arsed"-film uitkwam, moeten we wéér uit gaan leggen dat het niet slecht is voor je blok zolang je je blok onderhoudt zoals het hoort ( constant te hard rijden is ook "slecht voor je blok" ), moeten we wéér uitleggen dat het ècht in één klap véél harder gaat, moeten we wéér .....................nou ja, je snapt het wel ;)

[edit]Net ff zoekfunctie via Google gebruikt op NOS op MF, lachen: topics met dezelfde vragen vanaf zo ongeveer 2003 _O- [/edit]
:^

Nee joh, een paar newbies motte maar gaan google'n :+
Niels heb goeie dingen gedaan, dat wil ik wel eens van dichtbij zien.
Zelf maak ik al tig jaar racemotoren voor autos, heb meer met nitromethaan gehaald dan N2O *D
Nitromethaan is serieus spul :X

Maar goed,daar ga ik niet mee rijden op de openbare weg want is me te gek en kostbaar.
 
Nee joh, een paar newbies motte maar gaan google'n :+
Niels heb goeie dingen gedaan, dat wil ik wel eens van dichtbij zien.
Zelf maak ik al tig jaar racemotoren voor autos, heb meer met nitromethaan gehaald dan N2O *D


Zo van 95% nitro en 5 % methanol voor de ontsteking en de carterolie kun je naderhand gebruiken als olie voor de kachel

EgbertO
 
Wéér een topic over NOS, moeten we wéér alles uit gaan leggen, moeten we wéér vertellen dat we er allang mee reden vóór die zeik "Fast & Furry-Arsed"-film uitkwam, moeten we wéér uit gaan leggen dat het niet slecht is voor je blok zolang je je blok onderhoudt zoals het hoort ( constant te hard rijden is ook "slecht voor je blok" ), moeten we wéér uitleggen dat het ècht in één klap véél harder gaat, moeten we wéér .....................nou ja, je snapt het wel ;)

[edit]Net ff zoekfunctie via Google gebruikt op NOS op MF, lachen: topics met dezelfde vragen vanaf zo ongeveer 2003 _O- [/edit]


leg eens uit dan...

:+
 
Voor Max ;)

How Does Nitrous Oxide Work?

There are three points. First, nitrous oxide is comprised of 2 parts nitrogen and one part oxygen (36% oxygen by weight). When the nitrous oxide is heated to approximately 572F (on compression stroke), it breaks down and releases its load of extra oxygen, However, it is not this oxygen alone which creates additional power, but the ability of this oxygen to burn more fuel. By burning more fuel, higher cylinder pressures are created and this is where most of the additional power is realized. Secondly, as pressurized nitrous oxide is injected into the intake manifold, it changes from a liquid to a gas (boils). This boiling affect reduces the temperature of the nitrous to minus 127 Degrees F. This "cooling affect" in turn significantly reduces intake charge temperatures by approximately 60-75 Degrees F. This also helps create additional power. A general rule of thumb: For every 10 Degrees F. reduction in intake charge temperature, a 1% increase in power will be realized. Example: A 350 HP engine with an intake temperature drop of 70 Degrees F, would gain approximately 25 HP on the cooling affect alone. The third point, the nitrogen that was also released during the compression stroke performs an important role. Nitrogen acts to "buff or damper" the increased cylinder pressures leading to a controlled combustion process and better slower heat release.
 
Voor Max ;)

How Does Nitrous Oxide Work?

There are three points. First, nitrous oxide is comprised of 2 parts nitrogen and one part oxygen (36% oxygen by weight). When the nitrous oxide is heated to approximately 572F (on compression stroke), it breaks down and releases its load of extra oxygen, However, it is not this oxygen alone which creates additional power, but the ability of this oxygen to burn more fuel. By burning more fuel, higher cylinder pressures are created and this is where most of the additional power is realized. Secondly, as pressurized nitrous oxide is injected into the intake manifold, it changes from a liquid to a gas (boils). This boiling affect reduces the temperature of the nitrous to minus 127 Degrees F. This "cooling affect" in turn significantly reduces intake charge temperatures by approximately 60-75 Degrees F. This also helps create additional power. A general rule of thumb: For every 10 Degrees F. reduction in intake charge temperature, a 1% increase in power will be realized. Example: A 350 HP engine with an intake temperature drop of 70 Degrees F, would gain approximately 25 HP on the cooling affect alone. The third point, the nitrogen that was also released during the compression stroke performs an important role. Nitrogen acts to "buff or damper" the increased cylinder pressures leading to a controlled combustion process and better slower heat release.
Ja maarrrrrrrrrr...........hoe lang doe je nou met zo'n flesje :? En is het niet slecht voor je motorblok :? Hoe hard kan'ie dan topsnelheid :? Waar kun je zo'n flesje dan vullen :? Moet je ook echt van die blauwe Neon onder je motor vóór je met LachGas mag rijden :?


full
 
Tuurlijk Max, net als "hoelang doe je met een kratje bier als je dorst hebt" :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan