Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag een 2007 speed triple proefgereden, doe mij m'n magna maar weer! Veel te vlakke koppel en vermogensverloop, tuurlijk best sterk blok maar geen rush. Volgende testrit wordt de streettriple 675 dat moet echt een gifkikker zijn.
 
Hej Micro. Ik zeg het nog eens voor de zekerheid.
Neem wel de orginele Honda zoals maniac zegt. Anderen lekken al vaak als je ze erin zet. Kun je weer overnieuw beginnen.
Twijfel een heel klein beetje of het echt goed is overgekomen bij jouw :P

Heb de keerringen voor 3 euro per stuk kunnen bestellen, als het niet goed is kan ik er altijd nog originele in zetten.
Moet in 3 uurtjes te doen zijn op zaterdag middag tempo.
 
Hej Micro. Ik zeg het nog eens voor de zekerheid.
Neem wel de orginele Honda zoals maniac zegt. Anderen lekken al vaak als je ze erin zet. Kun je weer overnieuw beginnen.
Twijfel een heel klein beetje of het echt goed is overgekomen bij jouw :P

Oké, soms overdrijf ik nogal :+
 
Ik wil ook een andere remschijf, ik heb nu een stalen remleiding maar ben niet tevreden. Weet iemand of er een vette remschijf en andere remklauwen te koop zijn voor de vf750c? Of dat ze van een andere Honda passen?
 
Laatst bewerkt:
150984686867


Is dat wat?
 
Ik doe ook niks met eBay, gaat het ook niet om. Is het merk remschijf goed gaat t me om, koop wel gewoon een nieuwe. Maarja die zouden ook krom kunnen trekken misschien? Ik had er nog nooit van gehoord.

Iemandervaring met Hagon achterschokbrekers?
 
Vanaaf de keerringen even vervangen en verse olie er in.
Het beetje olie wat er nog is zat was zwart en stinkte verschrikkelijk, was dus wel nodig.
Nu staat hij ook in een keer stil als je hem inveert ipv nog 3x na te dijnen.

Voorwiel zit er in en staat weer op z'n pootjes, de rest doen we morgen wel, nu tijd voor weekend !

1394377_544915525594157_1651030710_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou vandaag tussen de buien door even de remschijf aan de voorzijde vervangen en de blokken gladgeschuurd. Hopen dat nu het vage remmen weg is. (Vaag=verdeelde kracht, als ik de rem inkneep remde die wel maar de krachtopbouw was niet constant. Ene moment krachtiger dan anders waardoor de voorzijde "deinde")
 
Nou vandaag tussen de buien door even de remschijf aan de voorzijde vervangen en de blokken gladgeschuurd. Hopen dat nu het vage remmen weg is. (Vaag=verdeelde kracht, als ik de rem inkneep remde die wel maar de krachtopbouw was niet constant. Ene moment krachtiger dan anders waardoor de voorzijde "deinde")

Hmm, ik snap een beetje wat je bedoeld.
Ik denk dat je de schijf vervangen hebt omdat ie waarschijnlijk ongelijk afgesleten is?

Ik heb ook zoiets met mijn kawa, maar alleen met extreem remmen, dan begint alles te fibreren.
Dat zou volgens motoport ook kunnen liggen aan ongelijk afgesleten schijven.
 
De schijf zelf die er opzat had een golvend relief dus dat moest vervangen worden en sowieso was die op. Minder als 4 mm Als het gelijkmatig vibreren is denk ik eerder aan een minimale afwijking in de schijf
 
Ik doe ook niks met eBay, gaat het ook niet om. Is het merk remschijf goed gaat t me om, koop wel gewoon een nieuwe. Maarja die zouden ook krom kunnen trekken misschien? Ik had er nog nooit van gehoord.

Iemandervaring met Hagon achterschokbrekers?
Hagon is prima spul, net wat goedkoper dan de andere merken.

Je kunt ze ev nog naar wens laten assembleren: iets stugger voor de zwaardere medemens, of juist lichter dan standaard.

Over remschijven: een kromme remschijf kun je niet met de hand weer recht schuren. Die moet gericht worden.

En een beetje motorzaak zet een wiel op de balanceermachine, laat het wiel draaien, en kan zo zien hoe erg een ev afwijking in de schijf is.

Zelfde geldt voor een niet gelijkmatig afgesleten remschijf, hoewel dat nagenoeg nooit voorkomt....
 
Hagon is prima spul, net wat goedkoper dan de andere merken.

Je kunt ze ev nog naar wens laten assembleren: iets stugger voor de zwaardere medemens, of juist lichter dan standaard.

Over remschijven: een kromme remschijf kun je niet met de hand weer recht schuren. Die moet gericht worden.

En een beetje motorzaak zet een wiel op de balanceermachine, laat het wiel draaien, en kan zo zien hoe erg een ev afwijking in de schijf is.

Zelfde geldt voor een niet gelijkmatig afgesleten remschijf, hoewel dat nagenoeg nooit voorkomt....

Ok dan, welke merken achterschokbrekers zijn er nog meer voor de vf750c 93+? Ik kon alleen deze te koop vinden. Ze zullen vast al wat beter zijn dan origineel?
 
Ok dan, welke merken achterschokbrekers zijn er nog meer voor de vf750c 93+? Ik kon alleen deze te koop vinden. Ze zullen vast al wat beter zijn dan origineel?
Ze zijn iig beter dan de originele uit 1993 :)

OEM Honda.
Wilbers.
Hyperpro.

En vast nog wel veel meer :)


Maar; voor dergelijke oudere motoren heb je economisch gezien twee mogelijkheden; een gebruikte of Hagon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan