Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Boevie heeft gelijk, je bent veel te lang blijven doorrijden, eerst oplossen dat probleem. Is al eerder gezegd hier: slang van de benzinekraan afhalen en kijken of hij goed loopt. Als hij druppelt of een pisstraaltje geeft heb je het probleem al te pakken.

Volgende stap is de vacuumklep overbruggen, slang direct tussen de kraan en de carbs.

Het feit dat hij alleen stationair wilde lopen met de choke helemaal open zegt dat je onvoldoende brandstoftoevoer hebt.

Als dat 100% in orde is gaat zo'n motor als een raket.
 
Hoe weet je dit zo zeker boevie? De motor hoort gewoon te werken toch met dit systeem ? Mits alles dicht is. Afdoppen lijkt me wel weer een mega project. Zeker als de carburateurs dan afgesteld moeten worden. Als het niet anders kan dan moet het maar.

Niet zo handig zo te gaan rijden achteraf. Ik dacht dat het kwam door het verliezen van kvs, en dat de motor nu dus goed was. Maar er was dus meer aan de hand.
 
Hoe weet je dit zo zeker boevie? De motor hoort gewoon te werken toch met dit systeem ? Mits alles dicht is. Afdoppen lijkt me wel weer een mega project. Zeker als de carburateurs dan afgesteld moeten worden. Als het niet anders kan dan moet het maar.

Niet zo handig zo te gaan rijden achteraf. Ik dacht dat het kwam door het verliezen van kvs, en dat de motor nu dus goed was. Maar er was dus meer aan de hand.
Iedereen met een California model loopt hier tegenaan na 30 jaar.
Poreuze slangen, lekke klepjes.

Vraag het maar even na op het Amerikaanse Supermagnaforum.

Delphi Forums Login

Dé expert daar is Superbaer.
 
Haha oke , dan gaat die zooi er met een noodgang af. :Y

Ik zal ook de compressie meten om te kijken of de cilinders/zuigers nog oke zijn. Ik hoop dat er niks kapot is door het arme lopen. Als dat zo is wordt het wel een lastig verhaal vrees ik.
 
Laatst bewerkt:
Nja, je dénkt dat de motor goed loopt.

Als je alles doet wat hier de laatste tijd gezegt is, + de carbs schoonmaken, dan gaat er een nieuwe wereld voor jouw open.

Ik zou nog even de carbs ultrasoon reinigen, klepspeling controleren, carbs synchroniseren en die shit California spaghetti verwijderen.
En dan trek je de klinkers eruit.
 
Hoe weet je dit zo zeker boevie? De motor hoort gewoon te werken toch met dit systeem ? Mits alles dicht is. Afdoppen lijkt me wel weer een mega project. Zeker als de carburateurs dan afgesteld moeten worden. Als het niet anders kan dan moet het maar.

Niet zo handig zo te gaan rijden achteraf. Ik dacht dat het kwam door het verliezen van kvs, en dat de motor nu dus goed was. Maar er was dus meer aan de hand.

De motor hoeft na het verwijderen van de spaghetti niet perse helemaal opnieuw afgesteld te worden.
Meestal is afdoppen en de Co-schroeven iets verder uitdraaien voldoende.

Het California model heeft wel de kleinste maat sproeiers in de carbs, van alle bouwjaren (Dit is een Milieu dingetje, de staat Californië is héél streng).
Dus waarschijnlijk loopt het al maximaal arm bij een goeie afstelling en onderhoud.
Bij jarenlang geen onderhoud en daarbij nog de leeftijd van 30+ kan het voorkomen dat het extreem arm gaat lopen, en kapoeto gaat.
Meestal gaan de kleppen er als eerste aan door te warm.
 
1393080
1393081
 
O top , de originele sproeiermaten. Ik denk dat ik er gewoon de 49 state sproeiers er inzet. Zo heeft Honda het eigenlijk bedoeld volgens mij.

Laten we hopen dat alles intern nog oké is.

Ik denk dat een compressietest dit wel goed aan kan tonen toch? Dan weet je dat de kleppen, cilinders en zuigerveren in orde zijn.
 
O top , de originele sproeiermaten. Ik denk dat ik er gewoon de 49 state sproeiers er inzet. Zo heeft Honda het eigenlijk bedoeld volgens mij.

Laten we hopen dat alles intern nog oké is.

Ik denk dat een compressietest dit wel goed aan kan tonen toch? Dan weet je dat de kleppen, cilinders en zuigerveren in orde zijn.
Volgens mij doen ze om het goed te doen, 2 keer een compressietest.

1 keer zo als dat hij er staat en de 2de keer word er wat olie in de bougiegaten gekieperd.

Zo kun je heel mooi het verschil zien, en ook kun je gelijk zien of de compressiedruk weggaat via de kleppen, of via de zuigerveren.
Als je begrijpt wat ik bedoel?
 
DIie truc heb ik weleens gehoord , ik weet niet of dit werkt met een liggende cilinder. Bij automotoren staat de cilinder vaak verticaal. Dan verdeeld de olie mooi rond de zuiger denk ik.
 
Iets meer olie in een cilinder en de krukas een aantal keren goed ronddraaien?
Denk dat je gewoon moet starten zonder ontsteking, sop sop sopperdesop.
 
Hoi allen.

Ben even bezig geweest met een Magna Vf700c die een tik heeft. Volgende is gecontroleerd.

Klepspeling
Nokkenas intake achter vervangen
Klepstoters
Timing

Niets te zien verder aan oneffenheden een de nokken en de stoters

De tik blijft. Iemand anders nog een suggestie?

 
Bougies zitten ook vast btw. Zit echt in de achterste kop en dan rechtsvoor. Intake rear. Schroevendraaier er tegenaan en luisteren.
 
Alle V65's die ik gehad heb hadden dat ook af en toe. Zoeken en nix vinden en inenen was het ook weer weg.
Soms was het er en dan weer tijden niet. Geen idee wat het was en heb er verder ook niets meer mee gedaan.
Vreemd is/was het wel.
 
Vreemd is het wel. Kan hem totaal niet plaatsen. Eerstvolgende optie is de hele kop eraf maar daar begin ik niet aan. Ben eigenlijk dus nog op zoek naar een tussenliggende oplossing.
 
Misschien eens laten draaien zonder achterste kleppendeksel? Die van mij tikt ook wel een beetje, maar dit gaat wel erg hard.
 
Ik had nog niet geluisterd maar dit klinkt als een tuimelaar/kleppenverhaal.
Heb je de kleppen gesteld met 2 voelermaatjes tegelijk?
 
Bougies zitten ook vast btw. Zit echt in de achterste kop en dan rechtsvoor. Intake rear. Schroevendraaier er tegenaan en luisteren.
De achterste koppen aan de rechterkant, daar is het zaakje vaak als eerste kapot, als er problemen zijn.

Hoofdoorzaak, stationair laten draaien op de zijstandaard.
Er gaat meer olie naar links. En achter zit het opgesloten tussen tank en zadel.
 
Hoi allen.

Ben even bezig geweest met een Magna Vf700c die een tik heeft. Volgende is gecontroleerd.

Klepspeling
Nokkenas intake achter vervangen
Klepstoters
Timing

Niets te zien verder aan oneffenheden een de nokken en de stoters

De tik blijft. Iemand anders nog een suggestie?

Als alles goed is, dan lijkt het mij een klep?

Ik kan mij vaag iets herinneren dat aanbevolen werd om de klepspeling 2 honderdste groter te nemen.
En voor welke jaartallen dat dat dan geld?

De nokkenassen zijn vanaf 1987 wel lijngeboort.
Daarvoor dus niet. Met een waarschijnlijke kans dat de aluminium lagering voor de nokkenas niet exact in lijn ligt, met kans op vreten en uitlubberen.
Misschien dat de nokkenas te veel speling heeft in de lagering.
 
Heb een klepspeling aangehouden van 0,15 in/ex. Tik klinkt mij veel te hard voor iets te ruime kleppen. Heb zelf een keer een losgetrild moertje van de klep gehad en dat was een soortgelijk geluid. Maar toen was ie echt los zeg maar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan