Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

GVD, iemand biedt op fuckboek een mooie Supermagna te koop aan voor 800 euro met nieuwe banden en nieuwe accu. Ik reageer en vraag of hij in orde is, goed loopt en goed schakelt. Krijg snel antwoord, maar dat hij al is verkocht.

Ja, dat snap ik, want ik had hem vanavond nog opgehaald.

82534142_2476217332652181_390584961553399808_n.jpg



Hij had 150 reacties gekregen, snap je zo'n man nou?
 
Groen uitgeslagen van het buiten staan?

Hij zei dat de motor al verkocht was, dus hij heeft toch niets meer gezegt over de technische staat?

De dagwaarde voor de verzekering is denk ik wel maximaal 800€?
En waarschijnlijk nog minder.
 
Groen uitgeslagen van het buiten staan?

Hij zei dat de motor al verkocht was, dus hij heeft toch niets meer gezegt over de technische staat?

De dagwaarde voor de verzekering is denk ik wel maximaal 800€?
En waarschijnlijk nog minder.

Hij zegt dat hij prima in orde is en hij had hem al 20 jaar, maar heeft een andere motor.
 
Ik heb hem gevraagd waarom hij er zo weinig voor vroeg, niet om hem te frustreren, dat heb ik er uitdrukkelijk bij gezegd. Want in onderdelen brengt zo'n motor meer op. Een stel nette originele uitlaten is bijna onvindbaar, de tank brengt een leuk bedrag op, de twee zijschilden zijn erg gezocht, het motorblok, indien goed lopend is wel wat waard en dan heb je de wielen met nieuwe banden.

Ik heb nog wel contact met hem en mogelijk kom ik er achter.
 
Ik heb hem gevraagd waarom hij er zo weinig voor vroeg, niet om hem te frustreren, dat heb ik er uitdrukkelijk bij gezegd. Want in onderdelen brengt zo'n motor meer op. Een stel nette originele uitlaten is bijna onvindbaar, de tank brengt een leuk bedrag op, de twee zijschilden zijn erg gezocht, het motorblok, indien goed lopend is wel wat waard en dan heb je de wielen met nieuwe banden.

Ik heb nog wel contact met hem en mogelijk kom ik er achter.
Waarschijnlijk dus niet de kennis die jij en ik hebben.
Inderdaad, de uitlaat zonder roest zou al gauw honderden euro's kunnen doen. Een goed blok met weinig km 500€ minimaal.
Zijschilden zijn weer nieuw verkrijgbaar via een Amerikaanse Aziaat. Voor 140$ per stuk, maar moet nog wel in kleur gespoten worden.
Tank ja, en de andere onderdelen.

Ik heb er bij de mijne over gedacht. Maar het was zwaar cricis in 2012, en ik vond het zonde als liefhebber.
En in onderdelen heb je dan een hoop heisa.
Nu op dit moment zou losse onderdelen verkopen wel aardig lopen denk ik ja.

Vooral de eerst genoemde onderdelen.
 
Het is trouwens ook een VF750C, bouwjaar 1988 waar er maar 3300 van zijn geproduceerd.
Dat kun je zien aan V45 op het zwarte kapje.
Een 87 heeft er geloof ik toch Magna erop staan.

Het zou eventueel ook een Canadees kunnen zijn.
Of UK. Daarnaast zijn er ook in Frankrijk en Italië Supermagna' s verkocht door dealers.
Maar de Italianen hadden afwijkende benamingen, zoals Lenticolare.

Edit: de onderspoiler is ook in kleur, da's ook bouwjaar 88.
87 heeft voor alle kleuren zwart.
Waarschijnlijk is het gewoon een Amerikaan met nog de orginele gele/rode bougie kabels en doppen.
Het zou dus zomaar kunnen dat de eigenaar wel liegt, en dat de motor slecht ronddraait.
Bijv rotte bougie kabels., slechte vonk.
Carbs die een beurt nodig hebben.
Ik vind het raar, 800€.

Het is zo te zien wel in de tuin bij een simpel rijtjeshuis.
Weinig ruimte dus het zou eventueel kunnen dat het in de weg stond, en geen benul van waarde van een aantal onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
Het is trouwens ook een VF750C, bouwjaar 1988 waar er maar 3300 van zijn geproduceerd.
Dat kun je zien aan V45 op het zwarte kapje.
Een 87 heeft er geloof ik toch Magna erop staan.

Het zou eventueel ook een Canadees kunnen zijn.
Of UK. Daarnaast zijn er ook in Frankrijk en Italië Supermagna' s verkocht door dealers.
Maar de Italianen hadden afwijkende benamingen, zoals Lenticolare.

Edit: de onderspoiler is ook in kleur, da's ook bouwjaar 88.
87 heeft voor alle kleuren zwart.
Waarschijnlijk is het gewoon een Amerikaan met nog de orginele gele/rode bougie kabels en doppen.
Het zou dus zomaar kunnen dat de eigenaar wel liegt, en dat de motor slecht ronddraait.
Bijv rotte bougie kabels., slechte vonk.
Carbs die een beurt nodig hebben.
Ik vind het raar, 800€.

Het is zo te zien wel in de tuin bij een simpel rijtjeshuis.
Weinig ruimte dus het zou eventueel kunnen dat het in de weg stond, en geen benul van waarde van een aantal onderdelen.
Hij zegt ook dat hij in de weg stond en dat vind ik vreemd als je hem al 20 jaar hebt.
Bij de 700 staat er idd magna op de nep filterkapjes.

Ik heb er twee keer een gekocht die op drie cilinders liep en dus kon ik flink wat van de prijs af lullen en beide keren was het een bougie. Als het een bobine is loopt hij op twee cilinders.

Ik lad op een Amerikaanse SM clubsite dat er van de 750 nog ongeveer 700 exemplaren over zijn. Van de 700 zijn er vele malen meer geproduceerd, als ik me niet vergis zo'n 16.000.
 
Hij zegt ook dat hij in de weg stond en dat vind ik vreemd als je hem al 20 jaar hebt.
Bij de 700 staat er idd magna op de nep filterkapjes.

Ik heb er twee keer een gekocht die op drie cilinders liep en dus kon ik flink wat van de prijs af lullen en beide keren was het een bougie. Als het een bobine is loopt hij op twee cilinders.

Ik lad op een Amerikaanse SM clubsite dat er van de 750 nog ongeveer 700 exemplaren over zijn. Van de 700 zijn er vele malen meer geproduceerd, als ik me niet vergis zo'n 16.000.
Heb je dat laatste wel goed?
Van de 750 zijn er nog 700 over. Ik weet niet hoe je dat exact bedoeld?

Maar vooruit, de schattingen zijn dat er van de 700CC zo'n 16000 zijn geproduceerd.
700CC is puur Amerikaans omdat er weer eens een boycot was van boven de 700CC, om het merk Harley te beschermen.
Deze motoren werden wel gewoon in Amerika gebouwd. In Canada was het altijd al gewoon 750CC, ook met de Amerikaanse boycots. Daarom zijn er ook 750CC's uit het jaar 1987.
Ook in Engeland, Frankrijk, Italië en nog wat Europese landen zijn er Supermagna s verkocht, ook allemaal in 750CC.
En misschien zijn er ook wel Japanse met het rooie 100km/h lampje hier in Europa, maar van de Supermagna heb ik hier nooit wat over gehoord. Wel van andere modellen.

En let op, Voor bouwjaar 1988 zijn er waarschijnlijk zo'n kleine 3500 Supermagna's gebouwd, maar die waren allemaal wel in de standaard 750CC uitvoering, ook degene die in Amerika zelf gebouwd werden, want de boycot was van de baan.
Dus ik weet niet hoe die Amerikanen aan maximaal 750 motoren komen?
Lijkt mij sterk, ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt, ofzo.en misschien zijn er in 1988 wel meer van 750CC gebouwd en verkocht. Ik weet niet hoe het aantal verkochte geïnterpreteerd moet worden.
Puur 3500 in Amerika alleen, of bedoeld men wereldwijd?

En alle getallen zijn een gok omdat Honda de aantallen nooit prijs heeft gegeven.
Deze getallen zijn een gok naar gelang de nummers in de motorblokken en/Of VIN-nummer in het balhoofd.
Er hebben altijd wel lijsten gecirculeerd van Honda, met framenummer, motorbloknummer, en daar komen ongeveer die aantallen vandaan.

Ik heb ook wel zo'n lijst maar die heb jij volgens mij al een aantal keren gezien.
 
Ik zal op die club de vraag stellen hoeveel er naar schatting nog zijn van de 750.
 
Het zou natuurlijk na 30 jaar wel kunnen dat 4/5 van de straat/gesloopt is.

Het ligt er ook aan of behalve Amerika, de rest van de wereld ook meegeteld is in die 3500 verkochte 750CC.
 
Ik ga binnenkort beginnen met het opknappen van mijn Magna V30 uit '85.
Heeft er toevallig iemand nog een sissy bar liggen? Of weet iemand of die van een VF700/750c ook past op een V30?

Zit al ff te zoeken, maar kan niet echt goede hits vinden...
 
Ik ga binnenkort beginnen met het opknappen van mijn Magna V30 uit '85.
Heeft er toevallig iemand nog een sissy bar liggen? Of weet iemand of die van een VF700/750c ook past op een V30?

Zit al ff te zoeken, maar kan niet echt goede hits vinden...
Je weet dat het frame anders is hè. Kettting vs cardan.

Maar alles is pas te maken, natuurlijk.
 
Zie mijn reactie in het VF-topic.
(niet cross-posten svp btw)

Oke, gezien dank je wel. En cross post zal niet meer gebeuren mijn excuses.

Ik heb waarsch een rugsteun te pakken, ga er morgenavond naar kijken.
Denk echter dat het geen originele is, maar dat maakt in principe niet zoveel uit.
 
Rot op oma!

Jongens en meiden, heeft een van jullie enig idee waar ik die rubbertjes kan vinden waarmee de zijschildjes van de Supermagna vast worden gehouden aan het frame?

Alvast erg bedankt.
 
Haha, het interesseert me geen ene k*t wat ze kosten. Een side cover verliezen is stukken duurder.
Ach er zijn motorslopers die bijna de nieuwprijs durven vragen voor die originele rubbertjes in gebruikte staat,en
meer dan de goedkope versie bij cmsnl. 😬
 
Terug
Bovenaan Onderaan