Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Han S

MF veteraan
11 apr 2015
13.407
18.226
Ik heb even gemeten aan de SM: met de standaard achterband en op de jiffy heb ik tussen de band en het spatbord ongeveer 12 cm ruimte. Als ik met mijn 70 kg op de motor zit zakt hij 2 a 3 cm naar beneden, dus houd je een kleine 10 cm ruimte om in te veren.

Neem je iemand mee achterop, bijvoorbeeld je schoonmoeder van 165 kg, dan heb je die ruimte dik nodig. Ik zou hem geen 5 cm laten zakken en ik vraag me ook af waarom, want de Supermagna heeft een geringe zadelhoogte en je moet heel kort zijn wil je in de problemen komen.

Ik zou hem dan liever aan de voorkant iets laten zakken, dat is een simpele iingreep.

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
17.265
3.789
Ik heb even gemeten aan de SM: met de standaard achterband en op de jiffy heb ik tussen de band en het spatbord ongeveer 12 cm ruimte. Als ik met mijn 70 kg op de motor zit zakt hij 2 a 3 cm naar beneden, dus houd je een kleine 10 cm ruimte om in te veren.

Neem je iemand mee achterop, bijvoorbeeld je schoonmoeder van 165 kg, dan heb je die ruimte dik nodig. Ik zou hem geen 5 cm laten zakken en ik vraag me ook af waarom, want de Supermagna heeft een geringe zadelhoogte en je moet heel kort zijn wil je in de problemen komen.

Ik zou hem dan liever aan de voorkant iets laten zakken, dat is een simpele iingreep.
Buiten dat ga je ook de veerweg inkorten,best kans dat 5 cm niet eens gaat,dan hou je geen veerweg meer over,
plus dat het de rijeigenschappen van de motor negatief kan beïnvloeden.

magnamaniac

MF fossiel
25 jul 2002
26.866
973
tussen maas en waal
www.magnamaniac.com
Vraagje aan de magnakenners hier op het forum.
Ik ben op zoek naar nieuwe achterveren voor de supermagna (bj '87).
De huidige zitten er al op sinds aanschaf dus ik denk dat ze wel aan vervanging toe zijn, rechtsachter sist ook als de motor plots ingedrukt wordt.
Weet iemand wat de afstand moet zijn van oog tot oog voor een origineel en/of het mss mogelijk is om de achterkant wat te verlagen? (5 cm is voldoende)
Ik zelf heb mijn oog laten vallen op hagon, maar daar is heel veel keuze in veren voor de super en nu weet ik niet precies welke ik het beste kan kiezen.
Ik wil graag de achterveren hebben zoals de fat boy, volledig in chroom dat de veren zelf niet zichtbaar zijn.
Wie kan mij wat op weg helpen met het maken van de keuze. (het liefst de lagere versie, maar als het niet anders kan dan de ori).
Ik heb al zitten neuzen op het forum en ben al wat tegengekomen, maar niet met de getallen, afstanden, evt linkjes. (muv linkjes die niet meer werken)
Alvast een bedankt voor degene die reageren :)
neem ff contact op met @Dutch , hij kan je prima helpen waarschijnlijk. Hij is importeur en leverancier van diverse merken vering en heeft er een goede dosis verstand van

bjorn89

Die hard MF'er
4 jan 2017
309
21
31
Bocholtz
Ook ik was daarnaar nog aan het kijken. Ik ga eerst eens proberen als hij helemaal in elkaar zit, hoe de originele schokbrekers rijden.
Ik wilde hem in 1e instantie ook verlagen, maar ik wil ook graag een sportief karakter behouden en er flinke bochten mee kunnen pakken.

Iemand tips voor toch een ruig geluid maar niet TE. Ik was in 1e instantie van plan om na de collector niks meer te doen. Maar door alle ophef hier, misschien toch nog iets anders bedenken.

Weet iemand hoe ik kan vinden of mijn blok de "slechte" olie problemen heeft of dat het blok ooit is vernieuwd voor een andere?
RC21E-2105901
Maar aan de achterkant van het blok staat met witte stift iets geschreven. J= 176 staat erop met stift.
Ingedrukt nog origineel ABBB.

Kan iemand mij meer vertellen?

bjorn89

Die hard MF'er
4 jan 2017
309
21
31
Bocholtz
Laat eens wat foto's zien van jullie motor, UPGRADES, Uitlaat, modificaties. Leuke gadgets. Telefoon beugel op het stuur bijvoorbeeld welke.

Jammer dat het hier vrij stil is. :P

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
17.265
3.789
Ook ik was daarnaar nog aan het kijken. Ik ga eerst eens proberen als hij helemaal in elkaar zit, hoe de originele schokbrekers rijden.
Ik wilde hem in 1e instantie ook verlagen, maar ik wil ook graag een sportief karakter behouden en er flinke bochten mee kunnen pakken.

Iemand tips voor toch een ruig geluid maar niet TE. Ik was in 1e instantie van plan om na de collector niks meer te doen. Maar door alle ophef hier, misschien toch nog iets anders bedenken.

Weet iemand hoe ik kan vinden of mijn blok de "slechte" olie problemen heeft of dat het blok ooit is vernieuwd voor een andere?
RC21E-2105901
Maar aan de achterkant van het blok staat met witte stift iets geschreven. J= 176 staat erop met stift.
Ingedrukt nog origineel ABBB.

Kan iemand mij meer vertellen?
Linkje naar de bloknummers,het blok zou van 1984 moeten zijn,of die last heeft van het olieprobleem zal er aan liggen
of hij ooit gemodificeerd is,Honda heeft een aantal keren het spul gemodificeerd.

Laatst bewerkt:

Han S

MF veteraan
11 apr 2015
13.407
18.226
Ik heb twee SM's en deze heeft Faser uitlaten. Die zijn harder dan de originele uitlaten en mijn zwager vindt het geluid fantastisch. Ik heb er kleine dB killertjes in gemaakt en als je die verwijdert is het geluid nog een stukje feller.

Niettemin wil ik ze best wel ruilen voor een paar knappe originele uitlaten, mits er geen gaten in zijn geboord.

Bijlagen

• Like
Waarderingen: bjorn89

bjorn89

Die hard MF'er
4 jan 2017
309
21
31
Bocholtz
Ik heb twee SM's en deze heeft Faser uitlaten. Die zijn harder dan de originele uitlaten en mijn zwager vindt het geluid fantastisch. Ik heb er kleine dB killertjes in gemaakt en als je die verwijdert is het geluid nog een stukje feller.

Niettemin wil ik ze best wel ruilen voor een paar knappe originele uitlaten, mits er geen gaten in zijn geboord.
Ziet er goed uit. Ook de kleur. lijkt Midnightpurple te zijn. Metallic??? Dan is het een aparte kleur. Laatste nog midnightpurple voor op een Bandit gespoten.
Ik heb de VF700. totaal ander model qua uitlaten etc. of is de collector hetzelfde en zit die aansluiting gewoon anders?

bjorn89

Die hard MF'er
4 jan 2017
309
21
31
Bocholtz
ja daarom. Anders had ik meteen ja gezegd. ik zie wel mensen die een uitlaat mod hebben gedaan, maar ik zie niet precies wat ze hebben gedaan bij mijn uitlaat versie.
Ben vanwege de regelgeving etc aan het denken om toch die dempers er weer op te zetten, maar dan wel aangepast.

JPi

MF veteraan
13 mrt 2003
2.515
316
NH
Ik niet meer na 25 jaar. Sterker nog, ben de magna die ik aan het opknappen was aan het demonteren voor de onderdelenverkoop.
Het gaat dan wel nu om een V65.
Rij liever op mn Yamaha 8-)