Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Dit is om te beginnen geen supermagna, maar een 3e generatie Magna. En nee, hij is origineel niet in zilver geleverd. Niet dat dat een probleem hoeft te zijn, maar is wel een reden om extra naar sporen van eventuele schade te kijken.
De 3e generatie is kwalitatief wel de beste vf750.
Dit is een supermagna:
honda-vf-700-c-supermagna-1315489.jpg
Tanksticker lijkt ook niet op de juiste plaats te zitten,dus zal inderdaad wel overgespoten zijn.
 
Bonjour,

Ik wil als startende motorrijder een cruiser.. ik ben ook al op leeftijd dus een snelheidsmonsters is geen eis van me.

Betrouwbaarheid en zitcomfort wel.

Zou de Magna een goede keuze zijn?
En zo ja, zouden jullie me dan een 500, 700 of 700 SM adviseren?

Als dit niet het juiste topic is, excuseert U me.


Gr
Ik ben (ook) een startende motorrijder op leeftijd (oldtimer), ik heb dus onlangs een oldtimer motor gekocht (Magna V30 uit 1985). De "echte" motorrijder haalt zijn neus hiervoor op want "maar" 500 cc en hij wil niet harder dan ca. 200 km/u.
Maar ik ben er blij mee, hij rijdt als een naaimachientje, zit comfortabel, ziet er goed uit. En is niet duur in aanschaf en gebruik.
Ik heb er wel wat aan moeten sleutelen en er ligt al een actielijstje klaar voor de wintermaanden (banden, remmen), maar dat hoort er bij.
Wat mij betreft een aanrader!
 
De Supermagna en zeker de 750cc versie is zeldzaam aan het worden en de prijzen zullen stijgen. De Magna V30 van 500cc is ongeveer de enige met een ketting, de zwaardere versies hebben cardan.

Ik rijd nu 5 jaar met de Supermagna V45 en ik vind hem idd Super. Ik heb er twee en ze hebben beiden nog geen verkeerde klap gegeven. En het zijn behoorlijk snelle rakkers, ook wel leuk als je er van houdt.
 
Dit weekend een 3tal Magna's bekeken.
Een 88 Super Magna in rood, mooie machine
Een 94 Magna VF750C in zwart.. maar met modificaties zoals veel chroom vervangen door zwarte elementen, niet echt mijn ding.
Een 95 Magna VF750C in rood, erg mooie motorfiets met weinig km's maar ook de duurste van de drie.

Vraagje over het "model 94"
Met sissybar en windscherm lijkt ie op een chopper, maar zonder die twee meer op een powerbike / cruiser.
Welke looks ik het mooiste vind, ben ik nog steeds niet uit:-)

Maar is dat "tweede" zitgedeelte makkelijk te verwijderen?
Ik zie verschillende foto's op internet waarbij een enkele seat zit (al dan niet met koffers/tassen)
 
Waar kan ik aan eventuele kleine (gebruikte) Magna onderdelen komen zoals bv een radiatordop, knipperlicht of voetsteuntje?
Bestaat er zoiets als een Magna sloperij? Of is het Marktplaats of Ebay waar ik dan op af moet?
 
Niet alleen Woesthoff,andere sloperijen zoals Roukema,Boonstra,BOR en Motorparts online hebben ook zat Magna spul.
En voor nieuwe delen kan je oa bij CMSNL terecht ,of de Honda dealers.
 
Goedeavond. Momenteel heb ik lekkende kijkglazen bij de koppeling en de voorrem. Iemand een idee hoe ik de glazen kan vervangen en welke maat erin moet?
 
De kijkglazen zijn besteld en zal ik binnenkort gaan vervangen.
Een andere vraag. Is er iemand die tips voor de uitlaat heeft. ik heb nog het originele uitlaatsysteem van de vf700c. maar aan de linkerkant komt de oem demper ongeveer 5cm van de kentekenplaathouder af. De hete lucht wordt dus direct tegen de plaat gekaatst.
Iemand tips hiervoor of een idee qua passende uitlaatbocht en dan schuine dempers of iets dergelijks?
 
De kijkglazen zijn besteld en zal ik binnenkort gaan vervangen.
Een andere vraag. Is er iemand die tips voor de uitlaat heeft. ik heb nog het originele uitlaatsysteem van de vf700c. maar aan de linkerkant komt de oem demper ongeveer 5cm van de kentekenplaathouder af. De hete lucht wordt dus direct tegen de plaat gekaatst.
Iemand tips hiervoor of een idee qua passende uitlaatbocht en dan schuine dempers of iets dergelijks?

Heb je een foto van die opstelling?
Want ik vermoed dat jou kentekenplaat dan niet op de originele plek zit?
Als ik foto's vergelijk met jouw model en de uitlaat in verhouding/afstand tot de kentekenplaat zie, is dat geen 5 cm!
We horen wel. :W
 
Jammer dat hier eigenlijk niks meer gedaan wordt.
Tips en tricks en gekke dingen uitwisselen.
kennis vergaren. Niet overal vind je genoeg over de Magna's :)
 
Spambots zie je helaas overal. Ook het forum van mijn hobbyauto is opgedoekt door te weinig activiteit. Jammer zoiets. Stond heel veel kennis en tricks op
 
Terug
Bovenaan Onderaan