Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Dat zal de schatkist zijn geweest
Pb130072.jpg
 
Uitlaat bevestigingspunt, dat is vrij standaard bij montage van een trekhaak op een motor. Boven zit dit op de achterste punten van de sissybar/grabrails geloof ik (al lang geleden)
 
Solo of duo?
Of je hangt er een aanhangertje achter
solo.
samen met een maat ook op een magna (v65).
waren niet van plan veel mee te nemen.
tentje, matje, slaapzak, 2 onderbroeken, bermuda, slippertjes, pannetje + brandertje. Hoogst nodige. We gaan om te toeren in limburg en de ardennen en vertrek en aankomst is op de camping. (tentje)
 
Laatst bewerkt:
solo.
waren niet van plan veel mee te nemen.
tentje, matje, slaapzak, 2 onderbroeken, bermuda, slippertjes, pannetje + brandertje. Hoogst nodige.
Dit alles kan makkelijk achterop op de duozit of bagagedrager.
Koop een waterdichte bagagezak van ongeveer € 10,00, daar past alles in en hoef je maar één ding vast te zetten.
 
Hey magna drivers goeie avond !👌alles goed met jullie 💪 ik heb sinds vorige week ook een magna 750 cc v45 uit 1995 !😍 na wat opzoekwerk kwam ik jullie forum tegen daarom ook aangemeld . Hoop hier wat extra meer plezier en informatie te vinden over dit mooie beestje !💪 ik was al zot van zen uiterlijk (zeker de 4 uitlaten )😍maar nog meer van zen power als chopper !!🔥🔥🔥zal in begin wel effe wennen zijn want is men 1ste chopper (wel af en toe is met 1ne van een maat van mij gereden ) maar eigenlijk dagelijks altijd met een honda racer gereden .
 
149101655_5002559543147377_6485962048655430014_n.jpg


Ik heb al een tijdje het idee dat de prijzen van de SM stijgen. Gisteren postte iemand bovenstaande foto van de SM die hij kocht voor 3500 euro en dit is een 700.

Ik heb zo'n SM, maar 750 en zeker in dezelfde staat en gaf daar een paar jaar geleden 1500 voor.

En ik zie meer pas aangekochte SM's op facebook met prijzen van in de 3000.
 
Na komend weekend hoop ook ik me te kunnen scharen onder de Honda Magna rijders. Vrijdag ophalen, moet nog wat aan gedaan worden en dan lekker toeren met dit mooie voorjaarsweer.

Misschien mag ik meteen jullie kennis testen ;-)
Volgens RDW is de Handelsbenaming van de door mij te kopen motor: VF 750 S uit 1982. (toegelaten in Nl in 1991)
Ik kan echter nergens wat vinden over een Magna S variant, wel de C variant. Qua uiterlijk lijkt het niet de Supermagna, qua datum lijkt dat ook niet logisch.
Misschien dat iemand mij hierin op weg kan helpen, het maakt het zoeken naar onderdelen ook stukje makkelijker :-).
 
Na komend weekend hoop ook ik me te kunnen scharen onder de Honda Magna rijders. Vrijdag ophalen, moet nog wat aan gedaan worden en dan lekker toeren met dit mooie voorjaarsweer.

Misschien mag ik meteen jullie kennis testen ;-)
Volgens RDW is de Handelsbenaming van de door mij te kopen motor: VF 750 S uit 1982. (toegelaten in Nl in 1991)
Ik kan echter nergens wat vinden over een Magna S variant, wel de C variant. Qua uiterlijk lijkt het niet de Supermagna, qua datum lijkt dat ook niet logisch.
Misschien dat iemand mij hierin op weg kan helpen, het maakt het zoeken naar onderdelen ook stukje makkelijker :-).

Heb je toevallig een Sabre gekocht?
Een foto zegt natuurlijk veel meer!
 
$_84.jpg


Begin te vermoeden dat het een Magna 750C is die bij registratie/import foutief geregistreerd is.
 
De kans is aanwezig dat ie verkeerd ingetikt is bij het invoeren, maar ik zou voor de zekerheid het framenummer controleren, rechts op het balhoofd. Gewoon om zeker te zijn dat ie niet omgekat is.
En als het framenummer niet overeenkomt met het kenteken (bewijs) lekker laten staan en geen enkele smoes accepteren.
Al hoop ik van harte natuurlijk dat het een tikfout is.
 
De kans is aanwezig dat ie verkeerd ingetikt is bij het invoeren, maar ik zou voor de zekerheid het framenummer controleren, rechts op het balhoofd. Gewoon om zeker te zijn dat ie niet omgekat is.
En als het framenummer niet overeenkomt met het kenteken (bewijs) lekker laten staan en geen enkele smoes accepteren.
Al hoop ik van harte natuurlijk dat het een tikfout is.
Goede tip @magnamaniac
Op basis van het telefonisch en app contact vermoed ik niet dat verkoper te kwader trouw is maar wel goed om ff dat framenummer te checken.👍
 
Hebben die C types geen emissie tankje onder bij oliefilter zitten? Die motoren zijn ingevoerd uit Californie en daar zijn die verplicht.
Ik ben met een Magna (`84) van de buurman bezig met een onderhoudsbeurtje en daar zit zo`n emissie tankje aan voorzijde gemonteerd.
En deze heeft ook nog de originele trompet uitlaten.
 
Hebben die C types geen emissie tankje onder bij oliefilter zitten? Die motoren zijn ingevoerd uit Californie en daar zijn die verplicht.
Ik ben met een Magna (`84) van de buurman bezig met een onderhoudsbeurtje en daar zit zo`n emissie tankje aan voorzijde gemonteerd.
En deze heeft ook nog de originele trompet uitlaten.
Zoals je al zelf zegt, dat zijn enkel de californie types. De C stond voor Custom, de S stond voor Sport. al zie ik er niks sportiefs in, maar ja.
Het uiterlijk van de uitlaten is afhankelijk van het bouwjaar, 85 en 86 hadden een ander model. En natuurlijk kan er in bijna 40 jaar best een aftermarket demper op zijn gekomen, met een afwijkend uiterlijk.
Sommige jaren (en landen) hadden Magna op de zijkappen staan, sommige jaren V45 en sommige jaren/landen stond er weer Custom op.
In de jaren dat het model gevoerd is (82-86) zijn er best wel een aantal verschillen in de uitvoeringen. Zelfs de frames zijn wat gewijzigd in deze periode.
 
Beste allen,
het frame nummer kwam netjes overeen met het nummer zoals geregistreerd op het kenteken. Dus de motor is binnen.
Volgende week ga ik de carburateur eronder weghalen en ultrasoon reinigen. Kijken of die daarna wil lopen.
 
Beste allen,
het frame nummer kwam netjes overeen met het nummer zoals geregistreerd op het kenteken. Dus de motor is binnen.
Volgende week ga ik de carburateur eronder weghalen en ultrasoon reinigen. Kijken of die daarna wil lopen.
Helemaal top.
Heb je een werkplaatshandboek? Da's wel handig bij deze motoren: Honda V45 MAGNA-VF750C 1982 Manuals | ManualsLib
Alvast wat tips voor het demonteren (in random order):
Aluminium deel van het luchtfilterhuis pas van de carbs loshalen NA je het geheel uit de motor hebt gehaald, anders mag je veertjes gaan zoeken.
Onderdelen van de carburateurs per carb apart houden, er zit verschil in de onderdelen tussen de voorste en achterste.
Zoek hier in het topic even naar tips voor het weer terug monteren, iig de rubbers warm maken en en insmeren met wat vaseline.
Als je een wphb gebruikt: de carburateurs kunnen er ook uit zonder de radiator te verwijderen.
 
Nieuw hier;
Zal meteen even een foto dumpen van mijn oude pareltje.
105022250_3356279337716086_2788200987750966397_n.jpg


Een Super Magna 750 uit 1988.
Ondertussen gedaan, naast regulier onderhoud:
- Highway-steps toegevoegd
- Hoofdkoppelingscylinder gereviseerd, want die was lek als n mandje.
- Andere spiegels (motor helaas in de schuur bijna gevallen, waarbij de spiegel achter een fiets bleef hangen en er af gescheurd werd)

Nog te doen:
- Gevlochten leidingen
- Nieuwe vering (voor/achter)
- Sissybar er af halen (de bekabeling van de knipperlichten loopt er door heen, maar die zit vast/geklemd in het subframe)
 
Ja die van mij is nu ook 3 weken in mijn bezit!!👌 een nieuw lakske en airbrush opgezet 👊 en heb al lekker 300 miles er mee kunnen rijden !! Zalig machien man !!Super blij mee. Alleen wel veel zuipen moet ik zeggen !!🙈🤣 kan ook aan mijn rijstijl liggen natuurlijk 🥶🤣🤣👊
 
Ja die van mij is nu ook 3 weken in mijn bezit!!👌 een nieuw lakske en airbrush opgezet 👊 en heb al lekker 300 miles er mee kunnen rijden !! Zalig machien man !!Super blij mee. Alleen wel veel zuipen moet ik zeggen !!🙈🤣 kan ook aan mijn rijstijl liggen natuurlijk 🥶🤣🤣👊
Ik rijd er niet voorzichtig mee en doe ongeveer 1 op 16.
 
Terug
Bovenaan Onderaan