Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Ja hier vol doen dan doe ik ongeveer 40 miles en hij gaat al op reserve draaien 9 liter erdoorgedraaid !!🙊🙈🤣🤣🤣
Dat is 1 op 7 en dat klopt voor geen kant. Ik gooi hem vol en na 100 mijl ga ik weer tanken en dan ben ik nog niet aan reserve toe.

Kijk eens naar het luchtfilter en kijk of de choke pennetjes op de carbs goed tergkomen.
 
Dat is 1 op 7 en dat klopt voor geen kant. Ik gooi hem vol en na 100 mijl ga ik weer tanken en dan ben ik nog niet aan reserve toe.

Kijk eens naar het luchtfilter en kijk of de choke pennetjes op de carbs goed tergkomen.
Thanks man ja ik dacht al dat dat niet kon kloppen dat verbruik !!nu weet ik toch al iets meer man !!👌💪
 
Dit is mijn nieuw speelgoed man !👌💪😍
 

Bijlagen

  • 20210225_112650.jpg
    20210225_112650.jpg
    396 KB · Weergaven: 23
Ik hou altijd 120 mijl aan om te tanken en ook nog nooit de reserve nodig gehad. En kan niet zeggen dat ik een rustige rijstijl heb...
 
Ik rijd er niet voorzichtig mee en doe ongeveer 1 op 16.
Dit is ook vrij accuraat voor mij. Ik hou er wel van om met regelmaat lekker "op tempo" te rijden omdat de SM zo lekker door die bochten heel komt. 1 op 16 als ik fanatiek rijdt; 1 op 19/20 wanneer ik met n paar vrienden rustig n stukje toer.
 
Thanks voor de reactie man !👌dan moet ik hem is laten nakijken ja wat het probleem zou kunnen zijn ?
óf je hebt een lekkage; maar daar kom je snel genoeg achter als je straks een plasje onder je motor vind; of hij staat gewoon véél te rijk afgesteld. Zit er op die nieuwe Magna's nog een handmatige choke? Heb je die dicht? Zo ja, dan zou ik hem toch eens na laten kijken / zelf nakijken als je weet wat je doet..
 
óf je hebt een lekkage; maar daar kom je snel genoeg achter als je straks een plasje onder je motor vind; of hij staat gewoon véél te rijk afgesteld. Zit er op die nieuwe Magna's nog een handmatige choke? Heb je die dicht? Zo ja, dan zou ik hem toch eens na laten kijken / zelf nakijken als je weet wat je doet..
Gelukkig nog geen plasje onder gevonden 👌 ja deze heeft ook een handmatige choke.. hij is van 1995 💪zal hem het best is laten nakijken dan door de Honda garage waar ik altijd ging met mijn cbr !!👌!!want ben chef kok en geen motorgaragist !!🙈😂😂
 
Gelukkig nog geen plasje onder gevonden 👌 ja deze heeft ook een handmatige choke.. hij is van 1995 💪zal hem het best is laten nakijken dan door de Honda garage waar ik altijd ging met mijn cbr !!👌!!want ben chef kok en geen motorgaragist !!🙈😂😂
Ik denk dat er dan nog wel wat uit gaat komen; Was met mijn Honda ook; ik vond dat ie prima reed, liep mooi (voor zover ik dat kon beoordelen).
Kwam bij de de zaak aan, monteur start hem en zegt, hij loopt wel een beetje rijk. Hij stelt hem af, en het was een wereld van verschil!
 
Ik denk dat er dan nog wel wat uit gaat komen; Was met mijn Honda ook; ik vond dat ie prima reed, liep mooi (voor zover ik dat kon beoordelen).
Kwam bij de de zaak aan, monteur start hem en zegt, hij loopt wel een beetje rijk. Hij stelt hem af, en het was een wereld van verschil!
Hier het zelfde rijd lekker !!Zalig bollen en goed trekken 👌💪alleen zuipen als en gek !!🙈🥶🤣🤣
 
Mijn gek zuipt tussen de 1:15 en 1:17 en dat vind ik wel te doen, loopt verder als een tierelier.
Top !!👌die van mij zit op 1 :7 a 1:9 dus is wat veel denk ik dan !!🙈🥶🤣🤣 ook al heb ik er als chef kok niet veel verstand van maar kweet wel dat niet klopt !!🙈🤣🤣🤣 doe hem vandeweek of volgende week wel is binnen laat jullie zeker nog weten wat het is !👌 iedereen bedankt voor de info en reacties thanks 👊
 
Check of de juiste sproeiers er in zitten.
De naar voren gerichte inlaat bedienen cilinder 1 en 3. Die zijn van andere maatvoering dan de naar achter gerichte.
De naar achter gerichte inlaat bedienen cilinder 2 en 4.
 
Lange tijd afwezig geweest. Na een verbouwing en 2 kinderen eindelijk weer eens tijd om naar mijn ander kindje te kijken. Na ruim 4 jaar ga ik mijn super magna '87 weer klaar maken om te rijden.

Weet iemand of er nog ergens in het bijzonder naar gekeken moet worden?

Wat ik zowiezo van plan ben:
Schoonpoetsen
Nieuwe benzine en tank schoonmaken
Nieuwe olie en oliefilter
Remvloeistof vervangen
Cardan olie vervangen
Koelvloeistof vervangen
Bougies vervangen
Luchtfilter schoonmaken of desnoods vervangen

Vergeet ik nog iets? Toevoegingen zijn zeer welkom.

Nu al zin weer zin om te gaan rijden
 
Lange tijd afwezig geweest. Na een verbouwing en 2 kinderen eindelijk weer eens tijd om naar mijn ander kindje te kijken. Na ruim 4 jaar ga ik mijn super magna '87 weer klaar maken om te rijden.

Weet iemand of er nog ergens in het bijzonder naar gekeken moet worden?

Wat ik zowiezo van plan ben:
Schoonpoetsen
Nieuwe benzine en tank schoonmaken
Nieuwe olie en oliefilter
Remvloeistof vervangen
Cardan olie vervangen
Koelvloeistof vervangen
Bougies vervangen
Luchtfilter schoonmaken of desnoods vervangen

Vergeet ik nog iets? Toevoegingen zijn zeer welkom.

Nu al zin weer zin om te gaan rijden
Banden
 
ik zou de beide master cylinders voor rem en koppeling helemaal uitelkaar halen en schoonspoelen voordat je de olie vervangt.
grote kans dat er na 4 jaar niet gebruiken een geel/bruine vettigheid achterblijft.
funest voor de retouropening in de mastercylinders en de rubbers van de cubjes in de remklauw en het cubje in je slave koppelingcylinder.
ik weet niet hoelang de beide plunjers en rubbers al in die mastercylinders zitten anders zou ik die ook nog vernieuwen met een revsiesetje.
 
ik zou de beide master cylinders voor rem en koppeling helemaal uitelkaar halen en schoonspoelen voordat je de olie vervangt.
grote kans dat er na 4 jaar niet gebruiken een geel/bruine vettigheid achterblijft.
funest voor de retouropening in de mastercylinders en de rubbers van de cubjes in de remklauw en het cubje in je slave koppelingcylinder.
ik weet niet hoelang de beide plunjers en rubbers al in die mastercylinders zitten anders zou ik die ook nog vernieuwen met een revsiesetje.
Inderdaad een goed idee. Remvloeistof is 5 jaar geleden vervangen dus nu maar eens alles reviseren.

Zo logisch dat ik ze vergeet op te schriiven
 
Gratis, een (onder het stof) zwarte tank van een 84 magna 700/750, Anders gaat ie naar het oud ijzer. En ook nog een snelheidsmeter.
 

Bijlagen

  • IMG_20210410_123418011_HDR.jpg
    IMG_20210410_123418011_HDR.jpg
    334,5 KB · Weergaven: 12
Heb net een shitload V65 onderdelen verkocht *O*
Maar heb nog genoeg voor de liefhebber.
 
175016468_4227343620629165_4236511665761447587_n.jpg


Deze Supermagna staat op facebook te koop voor het geringe bedrag van 7500 dollar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan