Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

35 jaar geleden ben ik op een fietspad gecrasht met de brommer.
Voorpoten ook krom en mijn vader heeft ze rechtgemaakt met een brander. De keerringen lekten naderhand ook niet 👍

Maar ik weet niet of dit bij een motor verstandig is_O-
Niet van dat benauwde8)7 :+
 
Je kan ook zelf een pers aanschaffen,is goedkoper dan een setje vorkpoten,:Y
 
Laatst bewerkt:
Het hangt af van hoe krom ze zijn, maar aan de foto te zien valt het erg mee en als je ze op de goede plekken ondersteunt en je slaat op de goede plek met een zware hamer en een houten blok, liefst met hulp van iemand, dan sla je ze wel weer recht. Zouden ze krommer zijn dan ging ik voor nieuwe poten en heet stoken zou ik zeker niet doen omdat je de structuur van het metaal kan veranderen.
 
Het hangt af van hoe krom ze zijn, maar aan de foto te zien valt het erg mee en als je ze op de goede plekken ondersteunt en je slaat op de goede plek met een zware hamer en een houten blok, liefst met hulp van iemand, dan sla je ze wel weer recht. Zouden ze krommer zijn dan ging ik voor nieuwe poten en heet stoken zou ik zeker niet doen omdat je de structuur van het metaal kan veranderen.
Daar heb je gelijk in van dat heetstoken maar je moet wel weten waar je de poot moet ondersteunen, en waar je moet slaan. En hoe hard.

De meesten kunnen dat niet, ook al zeg je dat jij het wel kan.
Dis een zeer slechte raad, dadelijk zit er een S-bocht in :o :+
 
Misschien hebben jullie zo betere kijk erop.
lijkt wel dat de magna een tik van de zijkant heeft gehad. Want vork staat iets naar de frame toe. En meeste naar de zijkant
BFD0B6CF-00E0-46DF-A21F-166BE406B6AB.jpeg
 
Oewww, die zijn wel héél krom.
Weet je zeker dat dat bedrijf de bovenpoten nog wel kan richten? Ik denk niet dat de man deze foto gezien heeft?

En hopelijk hebben de onderpoten geen tik meegekregen.
 
Oewww, die zijn wel héél krom.
Weet je zeker dat dat bedrijf de bovenpoten nog wel kan richten? Ik denk niet dat de man deze foto gezien heeft?

En hopelijk hebben de onderpoten geen tik meegekregen.
Ik heb deze foto naar hem verzonden. En hij zegt dat die het kan repareren. Dus hopelijk komt het goed haha.
 
Ik zou het frame ook heel goed controleren, want dit is wel heel vreemd.
 
Ik vind het ook een vreemde schade. Met een aanrijding van opzij zouden de onderpoten ook beschadigd zijn lijkt mij.
In elk geval krassen en het zwarte eraf.

Het lijkt wel af dat ding van een hoge aanhanger gestuiterd is ofzo. Maar dan zou er bijna meer schade moeten zijn, behalve het kromme voetpedaal.
 
Ik vind het ook een vreemde schade. Met een aanrijding van opzij zouden de onderpoten ook beschadigd zijn lijkt mij.
In elk geval krassen en het zwarte eraf.

Het lijkt wel af dat ding van een hoge aanhanger gestuiterd is ofzo. Maar dan zou er bijna meer schade moeten zijn, behalve het kromme voetpedaal.
Het is ook zeker vreemd. Vind de schade ook erg meevallen. Weinig krassen enz.
wel een kromme koppelings hendel. Kromme voetsteun. Lamp kapje kapot van de knipperlicht. Her en der wat schrammen enz. Maar verder niks gevonden
 
Het is ook zeker vreemd. Vind de schade ook erg meevallen. Weinig krassen enz.
wel een kromme koppelings hendel. Kromme voetsteun. Lamp kapje kapot van de knipperlicht. Her en der wat schrammen enz. Maar verder niks gevonden
Ik gok toch dat het een greppel is geweest waar de magna ingestuiterd is. Vrij diep en breed, misschien net voor een bocht.

Ik kan me nog wel Jeroen herinneren, 20 jaar geleden.
Keek bij vertrek in Winterberg over zijn schouder naar zijn vrouwtje die meer naar achteren reed, en stuurde automatisch de berm en daarna de greppel in.
Sleutelbeen gebroken maar volgens mij ook niet zoveel schade.
De schade nadat de bergingsdienst de motor gerepatrieerd had naar Nederland was groter dan de val zelf, omdat ze de motor nog eens hadden laten vallen.
 
Ik gok toch dat het een greppel is geweest waar de magna ingestuiterd is. Vrij diep en breed, misschien net voor een bocht.

Ik kan me nog wel Jeroen herinneren, 20 jaar geleden.
Keek bij vertrek in Winterberg over zijn schouder naar zijn vrouwtje die meer naar achteren reed, en stuurde automatisch de berm en daarna de greppel in.
Sleutelbeen gebroken maar volgens mij ook niet zoveel schade.
De schade nadat de bergingsdienst de motor gerepatrieerd had naar Nederland was groter dan de val zelf, omdat ze de motor nog eens hadden laten vallen.
Ja kan van alles zijn haha. Je kan heel lang over blijven nadenken wat er allemaal gebeurt is. Maar enige wat ik hoop is dat schade mee valt. Maar we gaan het meemaken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan