Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3



In principe zou een kleine verschil is visco er niet voor mogen zorgen dat de olie zich door de keerring heen duwt. En ik heb de juiste hoeveelheid olie aangehouden. Weet niet meer precies wat het was. Moet ik nakijken in het "wph". Maar toch zou ik mij er wel iets bij kunnen voorstellen omdat er wellicht meer druk ontstaat in de poot en op de keerring.

Ik heb in het weekend de klepdeksel bouten losgehad en er een dunne carosseriering onder gelegd. Daarna voorzichtig aangedraaid. Ik kon ze monteren zonder de radiator af te laten. (inbussleutel ingekort aan de korte kant). Ik heb hem wel nog zonder vloeibare pakking gemonteerd omdat ik daar normaal ook geen voorstander van ben om dat hele vlak dan met pakking in te smeren. Mocht het alsnog lekken dan doe ik dit natuurlijk alsnog.

De voorvork moet ik nog aan werken.
 
Snap ik, maar laten we uit gaan van niks buiten de onderhoudsbeurt zelf. (Betreft het laten doen bij een externe partij)
Ligt er aan , kleppen stellen(als het nodig is), olie en filter, luchtfilter, remvloeistof, bougies, alles controleren. Zal er ook
aan liggen waar je het laat doen , bij een merkdealer kost het al gauw meer dan bij een kleinere motorzaak.
Maar zo tussen de 350,- tot 450,- kan je wel op rekenen, met een 4 cilinder en als de kleppen gesteld moeten worden eerder het
laatste dan het eerste bedrag.
Ik weet niet waar je woont, maar kan je er wel 1 aanraden als ik dat weet. Ik heb meer dan 40jaar ervaring met motoren,
en heb ook als motorfietsmonteur gewerkt. Dus ik ken de meeste zaken wel.
 
Laatst bewerkt:
Ligt er aan , kleppen stellen(als het nodig is), olie en filter, luchtfilter, remvloeistof, bougies, alles controleren. Zal er ook
aan liggen waar je het laat doen , bij een merkdealer kost het al gauw meer dan bij een kleinere motorzaak.
Maar zo tussen de 350,- tot 450,- kan je wel op rekenen, met een 4 cilinder en als de kleppen gesteld moeten worden eerder het
laatste dan het eerste bedrag.
Ik weet niet waar je woont, maar kan je er wel 1 aanraden als ik dat weet. Ik heb meer dan 40jaar ervaring met motoren,
en heb ook als motorfietsmonteur gewerkt. Dus ik ken de meeste zaken wel.
Weet je er toevallig een omgeving westland/ den haag?
 
Laatst bewerkt:
Hallo Magna rijders!

Ik heb onlangs een super Magna over genomen. Zo goed en zo kwaad als het ging aan de praat gekregen en rij er regelmatig nu stukken mee. Opstarten sochtends vergt wat geduld maar als het loopt dan loopt het.
Plan is om na het seizoen wat meer aandacht hieraan te besteden.

Toen ik de super overnam zat er al een aftermarket km teller op met magneten op de velg. De km uitlezing klopt voor geen kant. Aangetroffen met 2 magneten gemonteerd. Op 12 uur, 20 over 12 en lijmsporen op een slordige 12:30. Nadat ik zelf een magneet geplakt heb op de lijntoestel werd het iets aannemelijker maar nog klopt de uitlezing niet.

Heeft iemand hier toevallig ervaring met dezelfde teller, en kennis over hoeveel magneten en in welke oriëntatie deze geplaats zijn?

Groeten!!
 

Bijlagen

  • 76DEBC76-023E-4706-8180-00532D4F2952.jpeg
    76DEBC76-023E-4706-8180-00532D4F2952.jpeg
    224,8 KB · Weergaven: 23
Hallo Magna rijders!

Ik heb onlangs een super Magna over genomen. Zo goed en zo kwaad als het ging aan de praat gekregen en rij er regelmatig nu stukken mee. Opstarten sochtends vergt wat geduld maar als het loopt dan loopt het.
Plan is om na het seizoen wat meer aandacht hieraan te besteden.

Toen ik de super overnam zat er al een aftermarket km teller op met magneten op de velg. De km uitlezing klopt voor geen kant. Aangetroffen met 2 magneten gemonteerd. Op 12 uur, 20 over 12 en lijmsporen op een slordige 12:30. Nadat ik zelf een magneet geplakt heb op de lijntoestel werd het iets aannemelijker maar nog klopt de uitlezing niet.

Heeft iemand hier toevallig ervaring met dezelfde teller, en kennis over hoeveel magneten en in welke oriëntatie deze geplaats zijn?

Groeten!!
Dat is geen snelheidsmeter, maar een toerenteller. De/een vorige eigenaar is dus erg creatief geweest
Beter kijken |(
Normaliter is maar 1 magneet en dan in de teller instellen wat de wielomtrek is.
Mijn logica zegt sowieso als meerdere magneten nodig zijn te altijd op gelijke afstanden moeten zitten, anders krijgt de teller een fluctuerend signaal
 
Bedankt voor jullie reacties!

@magnamaniac de koso heb ik er zelf op gezet. Heb geen indicatie of alermering en de fan gaat nog met een schakelaar voor nu. Beetje vinger op de pols in plaats van regelmatig een handje op de radiator 😋

Ik volg jouw logica helemaal met de gelijke afstanden. Dat er meerdere magneten nodig zouden zijn zou ik niet verbaasd van staan te kijken maar als ervaring zegt dat het er meestal 1 is ga ik dat voor de grap is proberen. Wie weet, ooit geleverd met een reserve magneet hoewel ik wel moet zeggen dat de snelheid met 3 stuks (niet op gelijke afstand) realistischer lijkt dan met 2. Althans tot ongeveer 60kmh.

Ik ga het is proberen met 1
 
ik zou de originele tellers er weer opzetten. Mss een verschil van kilometers, maar wel lekker analoog.
kiss (keep it stupid simple)
 
De originele teller is ooit verloren gegaan naar horen zeggen, en de opnemer is er ook niet meer. Volgens mij is hier een vulbus voor in de plaats gekomen. Moet ook wel zeggen dat het een mooi tellertje is icm de led koplamp!

Ik heb 1 magneet geprobeerd, reed wel erg langzaam. Volgens mij heeft de 2e op 6 uur het gedaan. Lijkt nu in orde 😎 alleen nog een keer dubbel checken met gps oid
 
Tijdje weg geweest voor werk maar ondertussen de km teller weer aan de praat. Was even goed rondneuzen op internet naar de verschillende instellingen en je kan dus kiezen voor 1, 2, 3 of 4 magneten. Wiel omtrek ook even goed ingesteld en nu klopt ie precies met Flitsmeister 😋.
 
366817315_250846031129332_2641767419341293211_n.jpg


366830604_250846074462661_619236153339335463_n.jpg


Dat heeft ie leuk gedaan, dubbele schijf voor en een schijf achter. Maar of hij wat aan de achtervork heeft gedaan? Want dat is een erg dikke band.
 
Beste mede Magna rijders,
Sinds een kleine 3weken ook in het bezit van een mooie kanarie gele Super Magna uit ‘87 (1e motor). Nu vroeg ik me een beetje af hoeveel jullie gemiddeld allemaal op een tank rijden? (Liefst in mijlen, heb een Amerikaan)
 
Beste mede Magna rijders,
Sinds een kleine 3weken ook in het bezit van een mooie kanarie gele Super Magna uit ‘87 (1e motor). Nu vroeg ik me een beetje af hoeveel jullie gemiddeld allemaal op een tank rijden? (Liefst in mijlen, heb een Amerikaan)
Ik zet na elke tankbeurt de dagteller op nul en ga tanken na zo'n 100 mijl.
 
200 tot 250 km dat is ongeveer 120 tot 155 miles.
Het ligt er helemaal aan hoe je tankt, als ik een rit ga rijden tank ik hem letterlijk en figuurlijk tot in de nok vol, +/- 15 ltr.
Super Magna van 1988, 750 cc, Canadees, dus teller in km/h.
 
Terug
Bovenaan Onderaan