Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Het sturen met een motor is op zich niet zo ingewikkeld, maar in een echt moeilijke situatie kan wat vooraf genomen oefening je behoeden voor een valpartij of erger. Toen ik hem pas had kwam ik een paar keer bijna in de problemen met een korte haakse bocht. Het is een vrij zware motor, weegt 50 kg meer dan de oude Norton die ik heb en de Yamaha Radian, die ook heel makkelijk stuurt.

Maar na een paar middagen rijden had ik hem aardig door en dan heb je er een heel fijne motor aan die nog eenheel aardig sprintje kan trekken en een mooi geluidje produceert als hij flink op toeren komt.

Ik ben van plan om hem nog lekker even te blijven rijden, hoewel ik hem voor de handel had gekocht, maar hij bevalt me heel erg.
 
Het sturen met een motor is op zich niet zo ingewikkeld, maar in een echt moeilijke situatie kan wat vooraf genomen oefening je behoeden voor een valpartij of erger. Toen ik hem pas had kwam ik een paar keer bijna in de problemen met een korte haakse bocht. Het is een vrij zware motor, weegt 50 kg meer dan de oude Norton die ik heb en de Yamaha Radian, die ook heel makkelijk stuurt.

Maar na een paar middagen rijden had ik hem aardig door en dan heb je er een heel fijne motor aan die nog eenheel aardig sprintje kan trekken en een mooi geluidje produceert als hij flink op toeren komt.

Ik ben van plan om hem nog lekker even te blijven rijden, hoewel ik hem voor de handel had gekocht, maar hij bevalt me heel erg.

Helemaal mee eens. Ik heb de super er nog 4 jaar bij naast gehouden, toen ik een nieuwe kawa kocht.
Na het aanslingeren van het ding was het altijd even echt 3 kwartier wennen.
Daarna vroeg je je af waarom je eigenlijk een nieuwe motor had gekocht.
Ja, voor de brakke vering uit 1988, wat rauwe schakelen en aan de voorkant een extra remschijf.
 
Mooie berichten hier, heb ook wel eens kort nagedacht over wat anders maar na 100 meter op de Magna alweer uit m,n hoofd gezet 8-)

Nu de V 45 erbij en helemaal happy mee, het oude type is niet te vergelijken met het nieuwe type maar ik vindt em zeker zo gaaf als m,n VF 750c.
Vandaag flink aan het sleutelen,poetsen en smeren geweest heerlijke motor om aan te werken.

De kilometerteller was in de soep gelopen( binnenwerk was doorgedraaid) heb deze vandaag gedemonteerd om de kilometerstand te vinden en daar stond 32 d kilometer op,
Volgens de man waar ik em van kocht heeft hij na uitval hooguit nog 100 km gereden, hij kon er moeilijk afstand van doen maar ging niet meer vanwege rugproblemen.
Als iemand nog een teller weet, laat het even weten aub :)

Groeten Magnamannetje
 
Ik ben eerlijk gezegt niet al te tevreden over het optrekken. Moet de motor daarvoor maar eens nalopen wat de oorzaak is.
Zelf denk ik er aan er eerder een 2de bij te nemen dan de SM te vervangen voor een ander. Stiekem denk ik er wel aan om hem wat te lichtjes aan te passen maar daarbij wel zo veel mogelijk origineel laten zodat het wel weer 'standaard' gemaakt kan worden mocht het niet bevallen.
 
Een goede SM van 750 cc gaat binnen vier seconden van 0 tot 100 km/u. Op een filmpje dat iemand hier postte is dat te zien. Als je dus niet tevreden bent over de sprintcapaciteiten kan dat aan een paar dingen liggen: aan de motor of aan jezelf. In het laatste geval moet je misschien een V-Max kopen, maar of het allemaal zo belangrijk is?

Een Magna heeft een brede powerband en dus een heel breed gebied waar hij relatief veel van zijn maximale vermogen levert. Dat maakt hem een goede sprinter en waar sommige sportmotoren ergens boven de 6000 rpm eens hard beginnen te werken, doet de Magna dat al bij 2000 rpm en gaat door tot zo'n 10.000 rpm en dat is erg leuk.
 
Een goede SM van 750 cc gaat binnen vier seconden van 0 tot 100 km/u. Op een filmpje dat iemand hier postte is dat te zien. Als je dus niet tevreden bent over de sprintcapaciteiten kan dat aan een paar dingen liggen: aan de motor of aan jezelf. In het laatste geval moet je misschien een V-Max kopen, maar of het allemaal zo belangrijk is?

Een Magna heeft een brede powerband en dus een heel breed gebied waar hij relatief veel van zijn maximale vermogen levert. Dat maakt hem een goede sprinter en waar sommige sportmotoren ergens boven de 6000 rpm eens hard beginnen te werken, doet de Magna dat al bij 2000 rpm en gaat door tot zo'n 10.000 rpm en dat is erg leuk.

Ik heb geen SM maar laatste gen Magna. Binnen 4sec is wel heel optimistisch, zelf tel ik 4,3sec op een filmpje dat kan nog net ietsjepietje beter maar 100kmu op de teller is ook geen 100 echt. Dan heb ik ook nog een kortere vertanding en dynokit wat het veel makkelijker maakt die waarde te halen. Een SM heeft iets minder koppel, wel een 6bak echter heel veel korter is zijn 1 niet. Zeg 4,5sec voor een gezonde SM/laatste gen is mogelijk.

Voor mij kan het niet hard genoeg gaan, leuk dat je de vmax erbij haalt. Die heb ik dus gekocht om die reden want dat motorblok is werkelijk bizar en onmiddellijk wil je het hebben. Hoewel optrekken een van de leukste dingen is van motorrijden is het toch niet zaligmakend. De vf750c magna stuurt 10keer beter dan een welke Vmax dan ook en dat maakt hem voor mij gewoon de leukste motor. Bovendien is hij snel genoeg, alles went immers toch behalve de gekraakte ego's van finaal zoekgereden supersport korkies. Dat blijft lachen en haast niemand ken het hebben. _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik hou het wel bij mijn SM, ik vind een Vmax niet echt een mooie motor. Het is meer dat ik het gevoel het dat mijn SM zich een beetje inhoud op bepaalde punten.

Voor een motor die erbij komt zoek ik toch meer in de richting van sport. De SM is mijn eerste motor dus die blijft gewoon.
 
Op een ander forum is ook een motordiscussie tussen jongens die op het circuit rijden en dat is slim, want daar gaat als het goed is iedereen dezelfde kant op, er zijn geen kruisingen en er staan geen bomen langs de kant. Bovendien staan er geen agenten met laserguns.

Dat heb ik in een ver verleden ook gedaan, maar nu vind ik een heel andere kant van het motorrijden ook heel erg leuk. Op een zaterdagmiddag stap ik er op en ga de polder in. Af en toe even lekker het gas er op als er een stuk weg is zonder woningen en kruisingen en dan ga ik heel even veel te hard.

Maar dan gaan we weer gewoon netjes rijden en genieten van het gevoel dat niemand je kan uitleggen. Gewoon lekker normaal rijden en niet zo ver boven de max toegestane snelheid is ook heel erg fijn. Dat brute brok geweld daar letterlijk tussen je benen, waar jij de macht over hebt, het lekker in een bocht hangen, het geluid, de wind om je heen, nee, ik heb geen behoefte aan een V Max, de SM kan me zeer bevredigen en die is snel zat wat mij betreft.
 
Laatst bewerkt:
Van weekend weer verder sleutelen aan de V 45, olie en koelvloeistof vervangen en voorvorkolie en cardanolie is ook nog de bedoeling.
De koppeling werkt goed, maar denk dat ik de vloeistof ook maar vervang de remvloeistof van de voorrem leek wel koffie dus zal niet veel beter zijn.

Heb een mooie Kilometer/mijlen teller gevonden met prakties dezelfde stand als de kapotte teller 36000 mile en nog wat 8-) en dat in 31 jaar...
Net een nieuwe accu gevuld want de oude hield geen stroom meer, de spanningsregelaar werd warm zaterdag dus die lijkt nog goed te werken.
Zaterdag even meten hoe het met de laadstroom is, want dat kon afgelopen zaterdag even niet omdat ik em even op een autoaccu had laten lopen.
Zadeldek is nog goed zit alleen los maar m,n buurvrouw gaat die prima in orde maken voor ons, begin....ben een beetje verliefd geworden op de oermagna :P

Groeten Magnamannetje.
 
En ik heb bij gebrek aan een shinko 777 een pirelli route gemonteerd...
Wat een rukband, wheelspin tot en met, uitbreken in iedere bocht...
Snel oproken dat ding.
 
Dunlopp K555 vind ik een superband op de magna. Alleen met regen moet je niet willen rijden, verder nog nooit iets verkeerds gedaan en met schurende voetsteps vertrouwen tot op het randje. Zit aan mn 3e setje in 14000km en zal er nooit een andere op willen doen.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn niet veel betere banden voor zwaardere motorfietsen met flink wat vermogen.

Het blijft een uitruil tussen grip en duurzaamheid.
 
Powerpiep bandjes uitkiezen om met een chopper een wheely te maken. Dat kende gij alleen, Kan Caramba niet aan die shinko 777 komen?

martell??
 
Shinko 777, probeer en u zult versteld staan een burnout is er erg moeilijk mee aangezien dat rubbertje direct pakt, net met de pirelli een streepje op de straat gezet van ongeveer 30m, kan nog langer... Dat is ook leuk maar ik verkies toch een plakkertje :P
En shinko in de regen is amper voelbaar :) mijn vriendin kan getuigen :D
 
Dat grip/veiligheid niet gelijk oversteekt met duurzaamheid begrijp ik uit de reacties hierboven, maar wat kan ik er nou daadwerkelijk bij verwachten als je kijkt naar de te rijden kilometers?.

Bijvoorbeeld: veel grip, maar meer als 10.000km moet je niet van de band verwachten bij normaal rij gedrag?

weet iemand hier trouwens nog een goede set white wall banden aan te raden?

Met vriendelijke groet,
Brabbel
 
Ik heb de laatste jaren op de supermagna met Avom gereden. Beviel wel goed en met een mooi profiel. Hoe die het in de regen doet kan Ik niet echt zeggen, ben toch meer een mooi weer rijder.
Op supermagna.com zijn ze positief over deze band qua grip.
Ook over de Shinko trouwens.

Over Metzeler zijn ze minder positief. Goeie grip bij droog weer en een lange levensduur. Bij nat geen grip.

Weet je wat trouwens ook wonderen doet? Gare vering uit de jaren tachtig vervangen. Dan blijven de wielen beter aan de grond, ipv hobbel de bobbel.
 
Dat grip/veiligheid niet gelijk oversteekt met duurzaamheid begrijp ik uit de reacties hierboven, maar wat kan ik er nou daadwerkelijk bij verwachten als je kijkt naar de te rijden kilometers?.

Bijvoorbeeld: veel grip, maar meer als 10.000km moet je niet van de band verwachten bij normaal rij gedrag?

weet iemand hier trouwens nog een goede set white wall banden aan te raden?

Met vriendelijke groet,
Brabbel
whitewalls op een magna? Please, neeeeeeeeeeeeeeeeee
-O- -O-
 
Geen flauw idee van wie deze motor is, maar vind het toch wel erg gaaf staan:
magna.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan