Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

ja zit te wachten op mijn plaat en dan ritje doen
maar heb nu ontdekt als ik hem start doet hij direckt dat na afzetten van de choke hij stil valt ?

weet er iemand een goed adres in belgie waar ik deze kan binnen doen voor nazicht ?
ken niks van motoren en zou deze wil goed willen krijgen

wat doet hij na afzetten choke gaat naar 1000 toeren en gaat dan even op en neer en valt dan stil
als ik gas geef blijft hij draaien
kan ik produckt in de tank gooien voor te reigingen ? of moete de carberateurs uitgekuist worden ?

moest dit ergens anders staan dan in dit draadjesorry dan daar voor

mvg jos

ps iemand die mij kan helpen daarmee
 
Hoi Jos ,

Mooie motor :9~ en welkom hier !
Als de motor buiten staat en het wordt nu wat kouder dan heeft hij wel een poosje de choke nodig bij stationair lopen.
Dus nog even geen zorgen, als je daarlijk het kenteken hebt en n stukje gereden hebt eens kijken wat hij dan doet stationair.

Enneh je zit voor alle vragen helemaal goed hier, leuk dat je je aangemeld hebt *O*

Groeten Magnamannetje
 
Langzaam steeds een stukje verder met de V 45 , de hele achterzijde is nu toch gedemonteerd dus dacht pak gelijk de collector maar mee en even voorzien van een goede coating.
Er bleek helaas meer nodig te zijn...de rechterdemper zat vrij los ik dacht dat de pakking onder de klem eruit was maar er bleek meer aan de hand.
Hij is compleet afgebroken achter de ring, de rest van de collector is in goede staat dus ga er een nieuw pijpje aan lassen.




full
 
De collector er inmiddels onder vandaan, nijdig klusje maar gelukkig geen gebroken tapeinden of ellende :)



Groeten Magnamannetje.

full
 
Mocht het lassen niet lukken, heb ik er nog wel eentje voor je liggen :+ 8-)

Eeeh okee dat is niet verkeerd, als het lassen niet lukt neem ik em graag van je over.
Ik denk dat de afgebroken kant ooit een tik gehad heeft bij een valpartij, hij lijkt afgescheurd te zijn.

Hou je op de hoogte !

Groeten Kees.
 
gisteren plaat binnen gekregen dus daar juist ritje proberen te doen
na eventjes rijden ging het lichtje branden waar op stond od ??
weet er iemand wat dit is ?
dis ne honda vf750c van 1985
ben direckt gestopt maar ging ook weer direckt uit
nadien branden het niet meer in boekje vind ik terug dat het overdrive zou zijn ?
wat is dit ??
 
gisteren plaat binnen gekregen dus daar juist ritje proberen te doen
na eventjes rijden ging het lichtje branden waar op stond od ??
weet er iemand wat dit is ?
dis ne honda vf750c van 1985
ben direckt gestopt maar ging ook weer direckt uit
nadien branden het niet meer in boekje vind ik terug dat het overdrive zou zijn ?
wat is dit ??
overdrive

Dan weet je dat je in de hoogste versnelling zit.
 
thanks
moet zeggen rijd zalig
en eerlijk toch veel power vind ik

Lekker hé die power van de Magna 8-)

Het was m,n eerste motor en heb tussendoor al legio andere motoren voor de hobby gehad, maar de Magna blijft :]
Door het hoge koppel een rustig rijgedrag en trekkracht in een groot toerengebied, altijd genoeg vermogen als het even nodig is en een sprintje op zn tijd altijd leuk.

Groeten Magnamannetje.
 
Inmiddels aan een kant een pijpje aan de collector gelast, lastig maatje dus iets groter pijpje passend gemaakt.
Ga em nog verder rondom oplassen want tot aan de collector is alles erg dun.



full
 
Ik twijfelde nog even om de andere kant zo te laten maar soms zijn die felle ledlampjes wel handig :+ .
Dacht schijn er even in en kijken of ik ergens gaatjes zie, nou ik hoefde niet lang te twijfelen.

Hing ook nog aan een velletje dus :X

full
 
dus de collector van ... was geen succes :?

Mijn eerste Magna :)
Jammer dat die weg is (dat wel)

[afbeelding]

@Note, lees niet alles terug !

Nee dit is de collector die onder deze Magna vandaan kwam , heb goeie spulletjes gehad van Chevy maar ik probeer deze op te knappen.

Was idd een gave V 65 Wim :9~

Groeten Magnamannetje.
 
Het begint er weer langzaam op te lijken, een kant nu zo goed als klaar.
Was geen kwestie van even nieuw pijpje aanlassen, heb een flink stuk verder opgelast zodat ie er voorlopig weer even tegen kan.




full


Groeten Magnamannetje.
 
Laatst bewerkt:
mooi gedaan
ben volop bezig de mijne op te kuizen of opblinken
maar heb er ook nog wat werk aan
nieuwe remblokken voor en achter
cardan olie vervangen
olie verversen plus nieuwe olie filter plaatsen
voorvorken nieuwe keerringen plaatsen
maar alles op zen tijd
waar kopen jullie je spullen zoals remblokken enzo voor de honda vf750 custom 1985 die ik heb ?
blijf dees toch volgen ze magnamannetje werk dat je doet
 
Laatst bewerkt:
mooi gedaan
ben volop bezig de mijne op te kuizen of opblinken
maar heb er ook nog wat werk aan
nieuwe remblokken voor en achter
cardan olie vervangen
olie verversen plus nieuwe olie filter plaatsen
voorvorken nieuwe keerringen plaatsen
maar alles op zen tijd
waar kopen jullie je spullen zoals remblokken enzo voor de honda vf750 custom 1985 die ik heb ?
blijf dees toch volgen ze magnamannetje werk dat je doet

Ik bestel online wel eens wat bij cmsnl.com , maar de prijzen zijn meestal weinig minder als bij een goede motorzaak.
De betere motorzaak heeft het meeste vaak nog wel liggen in de schappen.

Groeten Magnamannetje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan