Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Dat zou niet uit moeten maken. Als je soepel in elke versnelling kunt komen, zou vrij ook gewoon moeten werken. Heb je ook de koppelingsvloeistof ververst/ontlucht? Het enige wat ik zo kan bedenken is dat hier nog een beetje lucht in zit en je daardoor niet de volledige slag haalt/compleet ontkoppelt.
Ik kan me voorstellen dat je dit als eerste merkt met in vrij schakelen, omdat dit "tussen 2 versnellingen zit" om het zo maar te omschrijven.
 
Dat zou niet uit moeten maken. Als je soepel in elke versnelling kunt komen, zou vrij ook gewoon moeten werken. Heb je ook de koppelingsvloeistof ververst/ontlucht? Het enige wat ik zo kan bedenken is dat hier nog een beetje lucht in zit en je daardoor niet de volledige slag haalt/compleet ontkoppelt.
Ik kan me voorstellen dat je dit als eerste merkt met in vrij schakelen, omdat dit "tussen 2 versnellingen zit" om het zo maar te omschrijven.



Ik denk ook in die richting ,omdat de oude veren minder tegendruk gaven als de nieuwe veren had je eerst geen last van de iets mindere druk die de hydraulische koppeling leverde maar nu wel.

Groeten Magnamannetje.
 
ik heb de dot 4 vervangen in de remleiding en koppeling, maar hij blijft met draaiende motor niet in zijn vrij gaan.
de enige oplossing die ik nu kan bedenken is de veren terug vervangen voor de originele.
of heeft iemand nog een ander idee?
Ik heb geen originele clutch cylinder meer maar een aftermarket.
maar die zit er al 5 jaar op zonder problemen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb de dot 4 vervangen in de remleiding en koppeling, maar hij blijft met draaiende motor niet in zijn vrij gaan.
de enige oplossing die ik nu kan bedenken is de veren terug vervangen voor de originele.
of heeft iemand nog een ander idee?
Ik heb geen originele clutch cylinder meer maar een aftermarket.
maar die zit er al 5 jaar op zonder problemen.

Het enigste wat ik me kan bedenken waarom het aan de veren zou kunnen liggen is als de veren meer wikkelingen hebben en daardoor niet ingedrukt kunnen worden.
In ieder geval toch maar open maken dan, maar zou andere dingen wat je los gehad hebt ook meteen even extra checken.

Groeten Magnamannetje.
 
ik heb een hydraulische koppeling, ik merkte wel dat de veren langer waren en dus steviger.
Ik weet niet of dat het kan zijn?
Wat was de lengte van de originele veren, en was id de lengte van de veren die je nu er in hebt zitten?

Overigens is 'langer dus steviger' niet waar. Stuggere veren verkrijg je op een andere manier.
Zie ook reactie hiervoor: kan zijn dat de veerweg van de veren net te kort is. Zeker ivm nieuwe platen.

Ik maak wel eens mee dat bij aftermarket sets platen+veren er net het verkeerde type wordt meegezonden. Daarom ALTIJD meten voor montage. Zowel de platen afzonderlijk, het hele pakket en alle veren. Oude en nieuwe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De V 45 vorderd gestaag, de collector kan er voorlopig weer even tegen vergde wel het uiterste van m,n laskunsten maar blij met het resultaat.
Ben nu met de standaard dempers bezig, deze zijn nog redelijk mooi dus heb de binnendemper eruit gehaald en ga deze aanpassen voor wat beter geluid.


full


Het dunne eindpijpje ( die zit daar nog )vervang ik door een dikkere, deze las ik tussen de 3 dunne pijpjes in dan ruim ik de 3 ronde gaten ook nog iets.
Verder heel veel uitelkaar gehad, schoongemaakt gepoets en zonodig vervangen.
Verder komt er nog een ander stuur op en de achterkant wil ik een beetje gaan wijzigen, denk aan een ander achterlicht en nummerplaat boven de huidig plek van het achterlicht.
De kleur wordt waarsch paars/ lila iets in die trant vindt m,n vriendin mooi 8-)

Groeten Magnamannetje.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een setje achterdempers liggen voor een supermagna (showa) zien er nog prima uit.
Kunnen met een solo rijder nog wel een rondje mee.
Heeft iemand enig idee wat ik er nog voor vragen kan?
 
Ik heb nog een setje achterdempers liggen voor een supermagna (showa) zien er nog prima uit.
Kunnen met een solo rijder nog wel een rondje mee.
Heeft iemand enig idee wat ik er nog voor vragen kan?

Zet even een fotootje anders, kun je vast iemand blij mee maken. Prijs durf ik niet te zeggen..

Groeten Magnamannetje.
 
Heb de eerste binnendemper klaar, is geen schoonheid maar wel functioneel en wat zichtbaar is is netjes.
De binnendemper zat knap vast geroest dus het viel niet mee om hem eruit te krijgen, heb em weer in model gekregen en ben erg benieuwd hoe die klinkt. 8-)
Net als bij de VF 750c is de demperwerking hetzefde gebleven, alleen een stuk dikkere eindpijp erin.



Groeten Magnamannetje.

full
 
Hier nog een fotootje van de eerste demper die klaar is.
full






Iedereen een hele fijne kerst en een gezond 2016 met veel motorplezier *:) *:)



Groeten Magnamannetje.
 
Laatst bewerkt:
hey
vraagjes aan de experts hier
heb honda vf750 custom 1985
wil ander contacktslot wegens afbreken sleutel.
heb het slot eruit maar zijn zes draden op
als ik ga rondkijken online zijn het allemaal met 6 pins maar vijf draden op ?
zoek op honda vf750 custom 1985 rc09 maar telkens zijn het er maar met vijf draden aan
het slot dat ik er heb afgehaald is wel degelijk met zes draden aan
wie o wie kan mij helpen en waar bestellen of heeft er iemand nog een slot liggen voor deze moto
bij deze de beste wensen en gelukkig eindjaar gewenst aan iedereen van forum
mvg jos
 
hey
vraagjes aan de experts hier
heb honda vf750 custom 1985
wil ander contacktslot wegens afbreken sleutel.
heb het slot eruit maar zijn zes draden op
als ik ga rondkijken online zijn het allemaal met 6 pins maar vijf draden op ?
zoek op honda vf750 custom 1985 rc09 maar telkens zijn het er maar met vijf draden aan
het slot dat ik er heb afgehaald is wel degelijk met zes draden aan
wie o wie kan mij helpen en waar bestellen of heeft er iemand nog een slot liggen voor deze moto
bij deze de beste wensen en gelukkig eindjaar gewenst aan iedereen van forum
mvg jos

Dat is wel vreemd Joske, wat ik bedenk is dat je misch net een overgangsmodel hebt honda is daar super handig mee kijk eens nr een ouder type.
Ps heb je geen reservesleutel :? die afgebroken sleutel moet eruit te krijgen zijn.

Zet ook is ff een fotootje van dat ding neer hier.

Groeten Magnamannetje
 
dag magnamannetje

heb de sleutel er inderdaad uitgekregen maar krijg dat slot niet meer van stuurslot
wegens draaien en wringen viel het stuk sleutel eruit maar nu draait het slot niet meer rond begrijp je
ik denk dat het een amerikaan model is daarmee dat ik dat hier niet vind denk ik
het raarste is dat je bijna geen gegevens vind van model 1985 rc09 wel model oude van 1982 maar ook maar vijf draden inplaats van 6 draden
ja foto zal ik eens opzoeken
 
Plaats eens een foto van je magna Joske, daar kan ik meestal wel aan herkennen welk jaar deze precies is.
Als hij van '85 is, is het zeker geen amerikaan, in dat jaar waren ze nl. allemaal 700cc.
Het makkelijkste verschil om een 82/83 tegenover een 84-86 te herkennen is het zadel: 1-delig= 82/83, 2-delig = 84-86.
Maar om eerlijk te zijn ken ik alleen contactsloten met 5 aansluitingen op de magna.
 
~[edit]
Toch gevonden na wat zoekwerk, de '84 heeft blijkbaar 6 aansluitingen.
1984-1985%20700-750cc%20Magna%20Wiring%20Diagram.JPG


Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, zo te zien zitten na het stekkerblok de 2 bruine draden meteen weer verbonden. Je kunt dus ook gewoon een 5-polig contactslot aansluiten. Moet je alleen wel ff waarschijnlijk de stekker aanpassen of wat soldeerwerk doen.
 
dag magna
dis dus echt ne 1985 hondavf750ce rc09 zo staat het op de papieren gelijkvorming attest
en slot is zes draden en de stekker op de moto waar de stekker van het slot in moet is ook zes draden
?
hoe plaats je een foto hier kan ik het slot en de moto erop zetten
zal voor morgen zijn dan
 
dag magna
dis dus echt ne 1985 hondavf750ce rc09 zo staat het op de papieren gelijkvorming attest
en slot is zes draden en de stekker op de moto waar de stekker van het slot in moet is ook zes draden
?
hoe plaats je een foto hier kan ik het slot en de moto erop zetten
zal voor morgen zijn dan
[FAQ=,plaatje]Algemene FAQ: Hoe plaats ik een plaatje?[/FAQ]
 
Dit is een model '84 magna (RC09), te herkennen aan de "dubbele spaken" in de wielen en als ik het goed zie is het woordje "HONDA" op de tank recht en niet halfrond onder de vleugel geschreven. aan de uitlaat is het niet meer te zien, want deze is niet meer origineel.
Je zult zeer waarschijnlijk ook een chromen achterspatbord hebben en geen zwart?
Wellicht heeft hij wat langer in de showroom gestaan voor hij op kenteken kwam
een '84er:
2098.jpg



en '85er:
1336695.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan