Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Ik heb een 750 cc supermagna, houd van een sprintje trekken en ik tank bij 100 mile op de dagteller. Er gaat altijd rond de 10 liter bij, dus 1 op 16 is normaal voor een 750 en als je rustiger rijdt dan ik haal je denk ik met gemak 1 op 18.

Dat klopt denk Ik wel, rustig aan het gas 1:18 idd.
 
Wij verbruiken inderdaad ook 1:18 en dan zitten we er met zijn tweeën op
En alleen maar binnendoor dus veel optrekken en stilstaan
 
Wij verbruiken inderdaad ook 1:18 en dan zitten we er met zijn tweeën op
En alleen maar binnendoor dus veel optrekken en stilstaan

Van een zware rechterhand en hoge toeren gaat een magna wel zuipen. Dan werd het bij mij algauw 1:14, 1:15.

Ik denk dat je met zijn tweeën niet fel optrekt? Tenminste, een stuk minder vaak dan alleen.
 
Valt eigenlijk best mee, mag best wel graag een beetje vlot optrekken.
Maar rijdt dan verder inderdaad vrij rustig.
Het voordeligste verbruik ligt tussen de 3 en 4000 toeren maar boven de 5000 toeren lust de magna wel wat meer :)
 
Valt eigenlijk best mee, mag best wel graag een beetje vlot optrekken.
Maar rijdt dan verder inderdaad vrij rustig.
Het voordeligste verbruik ligt tussen de 3 en 4000 toeren maar boven de 5000 toeren lust de magna wel wat meer :)


Wel een beetje een vage Nickname voor iemand die in Dieren woont :? :+
 
Laatst bewerkt:
WOW hoop reacties in één dag. :)

Het is inderdaad een 750, ik had er niet op gelet dat in die aangehaalde post een V30 stond.
Afgelopen zomer heb ik de carbs er een keer afgehaald omdat er wat benzine lekte bij de carb linksvoor als ik de motor uitzette.
%$#@&* klus en het heeft niet geholpen, ik heb toen de verbindingspijpjes vervangen.
Was bakeliet nu Aluminium.
Heel goed mogelijk dat ik toen wat stelschroefjes verdraaid heb maar toch loopt hij wel goed.
Gisteren nog even de bougies bekeken......allemaal hetzelfde kleurtje, roodbruine centrale electrode grijze.....andere electrode.
Ik heb hem gekocht van een andere (amateur) sleutelaar daarom denk ik er ook aan de kleppen te stellen en meteen de timing te controleren..
In het handboek staat ook iets over de vervroeger van de ontstekeing, iemand daar ervaringen mee? (hij start prima en loopt in de lagere versnellingen door tot het rode gebied dus ik verwacht daar niet veel van.)
 
Bij mijn weten gaat de vervroeger volautomatisch door de elektronische ontsteking zelf. CDI.
 
Laatst bewerkt:
Ik schrik hier wel een beetje van.
Bij mijn Magna gaat het lampje voor z'n reserve branden bij 70 mijl (120km) dus ik heb het verbruik ook maar eens uitgerekend..........
10 liter is dan 1 op 12.......
Hij loopt op zich wel goed (optrekken enzo) alleen een enorme dip tussen 6000 en 7500 toeren in z'n zes.
Altijd gedacht dat dat kwam door een instelling voor overdrive in z'n zes.
Check ook andere dingen:
bandenspanning
wiellagers
remklauwen (op vastzitten)

Dan: carburateurs.
 
WOW hoop reacties in één dag. :)

Het is inderdaad een 750, ik had er niet op gelet dat in die aangehaalde post een V30 stond.
Afgelopen zomer heb ik de carbs er een keer afgehaald omdat er wat benzine lekte bij de carb linksvoor als ik de motor uitzette.
%$#@&* klus en het heeft niet geholpen, ik heb toen de verbindingspijpjes vervangen.
Was bakeliet nu Aluminium.
Heel goed mogelijk dat ik toen wat stelschroefjes verdraaid heb maar toch loopt hij wel goed.
Gisteren nog even de bougies bekeken......allemaal hetzelfde kleurtje, roodbruine centrale electrode grijze.....andere electrode.
Ik heb hem gekocht van een andere (amateur) sleutelaar daarom denk ik er ook aan de kleppen te stellen en meteen de timing te controleren..
In het handboek staat ook iets over de vervroeger van de ontstekeing, iemand daar ervaringen mee? (hij start prima en loopt in de lagere versnellingen door tot het rode gebied dus ik verwacht daar niet veel van.)

Dan is je timing prima :)
 
Ik rij bijna dagelijks woon werk ...60km heen en 60 terug.
Als ik relaxed rij, plm 90 tot 100km per uur rij ik erg goedkoop
Net getankt...5,2 liter over 120km......niet slecht terwijl ik vandaag konstant 100km per uur reed...
 
65 tot 80miles, 105-130km op reserve als ik dan onmiddellijk tank gaat er 9,5liter in dus 1:11 tot 1:13,5 rij ik met mijn Magna vf750c '95 met halfopen dempers, k&n, dynokit en -1+3tanden. Op originele Magna's reed ik 1:12 tot 1:15.
 
Het vage was met mijn supermagna, dat het oude blok met 50000km wat in de soep gelopen is, zuiniger liep dan het tweedehandse blok met 10000km op de teller?
 
Het lager van de uitgaande as. Ik dacht zelf eerst dat het Gakgakgak geluid van de koppeling kwam. Ik had al nieuwe platen in de garage liggen, maar het bleef mooi weer en ik was druk met werk dus lekker doorrijen :+

De alluminium lagering van de nokkenassen zag er niet echt lekker uit. Olie uit het carter gaat eerst via de oliepomp naar boven naar de nokkenassen, hierna word het eventuele ijzervijzel eruit gezeeft in het oliefilter :(
Het zeefje voor de oliepomp zat ook nog eens half verstopt met slierten vloeibare pakking dat iemand ruimhartig gebruikt had bij de kleppendekselpakking (hoogstwaarschijnlijk zo'n fucking American).
En meer dan de helft van de nokken had last van pitting. Ik had er eigenlijk geen vertrouwen meer in, denk dadelijk is ie weer klaar en dan klapt de 2de versnelling eruit en dan heb ik echt een probleem.

Ik zal nog wel een keer fotootjes plaatsen als je interesse hebt.
 
Laatst bewerkt:
De mengselschroeven moeten 2,5 turn uit volgens het wpb.
Maar is dat nou 2,5 x 180' of 2,5 x 360' ? :?
Ondertussen met een mazzeltje op marktplaats 4 vacuummeters gekocht.

Wordt vervolgd. *D
Zeker nou ik steeds lees dat 1:16 moet kunnen.
 
De mengselschroeven moeten 2,5 turn uit volgens het wpb.
Maar is dat nou 2,5 x 180' of 2,5 x 360' ? :?
Ondertussen met een mazzeltje op marktplaats 4 vacuummeters gekocht.

Wordt vervolgd. *D
Zeker nou ik steeds lees dat 1:16 moet kunnen.
360 graden, volledige draai, helemaal rondje vol = 1 slag of 1 turn
 
Ik kan een KTM1290 adventure toevoegen aan de verpletterde ego lijst, twee keer tot de 130km/u achter gebleven op een tweebaansweg dus hij deed zijn uiterste best. Ik blijf het zeggen, als je een chopper met 90pk niet eens met stoplichtsprints kan bijhouden met je supersonische pk monster apparaat mis je een hoop motorplezier met een motor die je niet kan temmen.
 
Ik heb gisteren nog iemand (klant) met een Magna laten huilen })

Die dacht "ikke Magna, dus altijd sneller 8-) "

Ach, we hebben er nog lekker een bakkie koffie op gepakt :)

(en hij gaat volgende week proefrit maken op mijn vmax)
 
De mengselschroeven moeten 2,5 turn uit volgens het wpb.
Maar is dat nou 2,5 x 180' of 2,5 x 360' ? :?
Ondertussen met een mazzeltje op marktplaats 4 vacuummeters gekocht.

Wordt vervolgd. *D
Zeker nou ik steeds lees dat 1:16 moet kunnen.


full



Mijn Clymer, het grote alwetende boek :} , zegt allemaal rare dingen, maar die heeft het wel vaker mis?
Bouwjaar en cilinderinhoud komen niet overeen.
En ik zie geen 2,5 uit, alleen 2 3/4 en 2.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren nog iemand (klant) met een Magna laten huilen })

Die dacht "ikke Magna, dus altijd sneller 8-) "

Ach, we hebben er nog lekker een bakkie koffie op gepakt :)

(en hij gaat volgende week proefrit maken op mijn vmax)

Over Vmax gesproken, een maat van me houd me niet bij op zijn Vmax tegen Magna. Het ligt niet aan de Vmax natuurlijk.

Nogmaals over vmax gesproken, ik heb vorige week ook op de Vmax1700 proefgereden maar ik heb besloten dat het mijn motor niet zal worden. Voor zn omvang stuurt hij aardig en is hij snel vooral in cijfers uitgedrukt want kwa beleving is bijvoorbeeld een oude vmax al sneller. Ook weer een voorbeeld van waanzinnige techniek welke door een computertje zwaar begrenst is in de vermogensafgifte. Buiten dat 1/6 tank leegrijden in 20minuten en misschien 15km toch wel extreem onzuinig. Daarbij de breedte bij de uitlaten van 81cm wordt lastig met mijn 83cm schuurdeur en 2,5meter steekruimte. Gaaf ding maar mij te onpraktisch. De SXR900 heeft mijn belangstelling nu.
 
Dit weekend was het te mooi weer om veel te sleutelen, de tuin moest wat aandacht hebben ook. ;(
Toch wel even de vacuum "gecontroleerd".................
Nou ja even.....dat controleren ging wel maar de regelschroeven is niet bij te komen, ik heb nou eenmaal geen kleine kinderhandjes. ;) deze week op zoek naar een pijpsleutel 6/7.
Die van de derde cylinder is nog redelijk te bereiken maar die andere twee.
Ik zie er zelfs maar één.
Volgend weekend (plannen hé) de tank eraf, kleppen en dan nog eens de vacuum meters erop.
Misschien kan ik van bovenaf de derde schroef zien. *D

De andere mengselregelschroeven stonden wel wat te ver uit, die heb ik nu op twee hele slagen uit.
Morgen er toch maar op te werk, kijken of hij al wat beter loopt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan