Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Leuk ook die verbouwde Supers! Lijkt me altijd al leuk een idiote Magna erbij te hebben, helaas ooit twee zeer bijzondere moeten laten staan waar ik nog steeds van baal (stage7 getunede bigbore V65 met 140pk uitdraai en een Supermagna met V65 blok, ze moeten ergens rijden dus gek genoeg zijn die eigenaren niet liefhebber genoeg om ze op het net te delen)

En leuk dat de Supermagna van Westes en voorheen van mij nu eindelijk gaat leven ;)
 
Heb een michelin Commander 2 achterband besteld, ben benieuwd. Is 1cm hoger dan orgineel wat de motor betere handling kan geven. Zeker omdat ik een Corbin zadel erop heb en dus al 4cm lager en meer naar achteren zit, denk ik dat dit best weleens een verbetering kan zijn. Grondspeling wordt ook weer ietsje meer. Hopelijk gaan ze net iets langer mee dan de k555, die komen bij mij met geluk over de 5000km. Verder altijd een goede band geweest op m'n vliegend tapijt hoewel er geen spatje regen hoeft te vallen dat is net zeep voor die band.
 
Leuk ook die verbouwde Supers! Lijkt me altijd al leuk een idiote Magna erbij te hebben, helaas ooit twee zeer bijzondere moeten laten staan waar ik nog steeds van baal (stage7 getunede bigbore V65 met 140pk uitdraai en een Supermagna met V65 blok, ze moeten ergens rijden dus gek genoeg zijn die eigenaren niet liefhebber genoeg om ze op het net te delen)

En leuk dat de Supermagna van Westes en voorheen van mij nu eindelijk gaat leven ;)

In NL?
 
Leuk ook die verbouwde Supers! Lijkt me altijd al leuk een idiote Magna erbij te hebben, helaas ooit twee zeer bijzondere moeten laten staan waar ik nog steeds van baal (stage7 getunede bigbore V65 met 140pk uitdraai en een Supermagna met V65 blok, ze moeten ergens rijden dus gek genoeg zijn die eigenaren niet liefhebber genoeg om ze op het net te delen)

En leuk dat de Supermagna van Westes en voorheen van mij nu eindelijk gaat leven ;)

Die Super met een V65 was in de US (toch ?) veel over gelezen, toen :+
 
Leuk ook die verbouwde Supers! Lijkt me altijd al leuk een idiote Magna erbij te hebben, helaas ooit twee zeer bijzondere moeten laten staan waar ik nog steeds van baal (stage7 getunede bigbore V65 met 140pk uitdraai en een Supermagna met V65 blok, ze moeten ergens rijden dus gek genoeg zijn die eigenaren niet liefhebber genoeg om ze op het net te delen)

En leuk dat de Supermagna van Westes en voorheen van mij nu eindelijk gaat leven ;)

Ik kwam deze toevallig tegen https://www.marktplaats.nl/a/motore...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=25

Wel een nijdige prijs voor een project wat nog niet loopt....

Heeft de Super bij jou gelopen of kwam het er bij jou ook niet van af lopend te maken ?

Ik heb inmiddels heel veel uitgezocht en gesorteerd, heb er zin in.
Moet eerst de V 45 afmaken daar heb ik een achterbrug en wiel van een 1985 er ingezet, iets langere brug, bredere band en betere vering. Wat een wereld van verschil zeg rijdt 10x beter.
Nu de voorpartij nog vervangen, daar kot ook een vork in van de 85,er heeft dikkere poten.


Groeten Magnamannetje.
 
Laatst bewerkt:
Ja die zag ik ook staan, lijkt mij eerder een gestrand project. Zou niet weten wat je af moet maken als je op dit punt bent gekomen zou je denken dat dat nog een peulenschil is voor een vakman. Verklaart vast ook het gebrek aan informatie.

De Super zat in elkaar bij mij maar liep niet, heel even gelukt met wat explosiefs in de carbs spuiten. Had hem blij de plaatselijke scooterzaak vandaan daar stond hij als inruiler in de weg.
 
Ja die zag ik ook staan, lijkt mij eerder een gestrand project. Zou niet weten wat je af moet maken als je op dit punt bent gekomen zou je denken dat dat nog een peulenschil is voor een vakman. Verklaart vast ook het gebrek aan informatie.

De Super zat in elkaar bij mij maar liep niet, heel even gelukt met wat explosiefs in de carbs spuiten. Had hem blij de plaatselijke scooterzaak vandaan daar stond hij als inruiler in de weg.

Inderdaad en zit een prijskaartje aan vast voor iets wat goed zou moeten lopen....

En van de Super ga ik wat moois maken :)

Groeten Magnamannetje.
 
Zojuist de Michelin Commander 2 achterband erop gegaan en gelijk even ruw gereden. Absolute aanrader! Ten opzichte van de K555 een stuk meer grip zeker bij kouder en nat want dat was echt drama bij die band.

Stabieler, tractie beter, comfortabeler en de band is ca. 6mm hoger (150/90 ipv 80) dus de grondspeling wordt echt hilarisch! (Zeker met de voorband identiek, eigenlijk niet ideaal en je zit duidelijk meer naar voren gericht)

Nadeel is er ook altijd, de band is een stuk zwaarder dus net wat minder wendbaar. Echter de pluspunte maken dit ruimschoots de betere band.
 
Leuk ook die verbouwde Supers! Lijkt me altijd al leuk een idiote Magna erbij te hebben, helaas ooit twee zeer bijzondere moeten laten staan waar ik nog steeds van baal (stage7 getunede bigbore V65 met 140pk uitdraai en een Supermagna met V65 blok, ze moeten ergens rijden dus gek genoeg zijn die eigenaren niet liefhebber genoeg om ze op het net te delen)

En leuk dat de Supermagna van Westes en voorheen van mij nu eindelijk gaat leven ;)
Stage 7, meen je dat? Dan zit je toch aan maatwerk?
 
Stage 7, meen je dat? Dan zit je toch aan maatwerk?

Naar zijn zeggen was dat het echt, enige dat ik kon zien aan de foto’s dat er wel serieus aan getuned was door het handgemaakte 4-1 uitlaatsysteem. Hij was nog knalgeel ook. Stom dat ik niet op tijd ben gaan kijken toen, ik denk al zeker 5jaar terug hij vroeg €4000. Stuk orgineler dan een V-max.
 
Naar zijn zeggen was dat het echt, enige dat ik kon zien aan de foto’s dat er wel serieus aan getuned was door het handgemaakte 4-1 uitlaatsysteem. Hij was nog knalgeel ook. Stom dat ik niet op tijd ben gaan kijken toen, ik denk al zeker 5jaar terug hij vroeg €4000. Stuk orgineler dan een V-max.
Stage 1, 2 en 3 zijn standaard tuningsetjes. Serieuze tuning is maatwerk. Ik heb nog nooit van stage 7 gehoord.

Verstappen rijdt toch ook niet met c-klasse stage 27 motor? :)
 
Laatst bewerkt:
Stage 1, 2 en 3 zijn standaard tuningsetjes. Serieuze tuning is maatwerk. Ik heb nog nooit van stage 7 gehoord.

Verstappen rijdt toch ook niet met c-klasse stage 27 motor? :)

Ja zoiets zou je dan zeggen 🤣 als je alles stage noemt. Ik heb het bij vmaxen wel vaker gehoord wat dan de 7stages inhoud weet ik ook niet. Bij 3 stages worden echter ook al vaak meer dan 3 dingen veranderd.
 
Elke stage is een standaardsetje dat meerdere componenten kan bevatten. Maar de discussie loopt uit de hand. Een rode of zwarte vind ik wel chiquer dan een gele :) Maar ik geloof zeker dat het mooie motoren waren.

Een Super Magna vind ik met zijn lage chopper bouw toch een heel andere look hebben dan een V-MAX.

Mooi stukje techniek die V4 blokken van Honda zoals in de Suoer Magna. Zijn de nokkenassen daarvan ook tandwielaangedreven? En de gewone Magna heeft die hydraulische klepstoters?
 
Laatst bewerkt:
Heb hier een v65 met dynokit en 118 pk op het achterwiel.. Daar wordt je bang van boven de 6k als het gas open staat. Uiteraard is de vering én smering aangepast.
160 in de 4 en gaat nog op het achterwiel...
Maar loopt stukken beter en zuiniger dan origineel.
Nee kleppen worden niet hydraulisch bijgesteld bij de magna's
 
Laatst bewerkt:
Heb hier een v65 met dynokit en 118 pk op het achterwiel.. Daar wordt je bang van boven de 6k als het gas open staat. Uiteraard is de vering én smering aangepast.
160 in de 4 en gaat nog op het achterwiel...
Maar loopt stukken beter en zuiniger dan origineel.
Nee kleppen worden niet hydraulisch bijgesteld bij de magna's

Cool, wil nog steeds eens een goede V65 ervaren. Ooit alleen op een gaar ding gereden. Hoe ziet ie eruit van jou?
 
Heb hier een v65 met dynokit en 118 pk op het achterwiel.. Daar wordt je bang van boven de 6k als het gas open staat. Uiteraard is de vering én smering aangepast.
160 in de 4 en gaat nog op het achterwiel...
Maar loopt stukken beter en zuiniger dan origineel.
Nee kleppen worden niet hydraulisch bijgesteld bij de magna's
160 in 4 op achterwiel klinkt extreem, geen ervaring mee. Tegenwoordig is men niet onder de indruk van 118pk maar hij zal veel koppel hebben. Heb je er flatslides op zitten dat hij bij 160 in 4 op achterwiel gaat? Normaal heb je met cv carbs altijd een vertraging waardoor ze wel vermogen leveren maar niet zo giftig reageren. Is wel deels aan te passen door te boren in gasschuiven of lichtere of zelfs geen veren op membraan etc.


Ik doe het wel rustiger aan met mijn "choppertje" met volgens mij 70pk :)
 
Laatst bewerkt:
Met originele carbs maar andere sproeiers enzo he. Gaten zijn idd vergroot.
Bij 160 in de 4 zit je zowat op max vermogen of er tegenaan.. incl het verhoogde koppel.
En het is een chopper.. veel massa achter.
 
Laatst bewerkt:
Met originele carbs maar andere sproeiers enzo he. Gaten zijn idd vergroot.
Bij 160 in de 4 zit je zowat op max vermogen of er tegenaan.. incl het verhoogde koppel.
En het is een chopper.. veel massa achter.

Wat heb je voor vering erop gezet? Foto van je motor? Ik rij met Hagon shocks achter en Wilbers vorkveren die voldoen uitstekend. Ik zou ook absoluut de Michelin Commander2 banden aanraden.
 
Laatst bewerkt:
Ikon/koni achter en wp of wilbers voor. Het olievolume en viscositeit is ook aangepast.
Banden: een bridgestone 110/80 voor en metzeler 150/80 achter.
Foto wordt lastig want magna ligt deels uiteen om er wat anders van te gaan maken.
 
Ikon/koni achter en wp of wilbers voor. Het olievolume en viscositeit is ook aangepast.
Banden: een bridgestone 110/80 voor en metzeler 150/80 achter.
Foto wordt lastig want magna ligt deels uiteen om er wat anders van te gaan maken.
Wat wil je ervan gaan maken?
 
Hmm heb wat ideetjes doch eerst de haalbaarheid ervan maar eens laten bezinken. Heb al een survival-uitvoering (Swamp) gebouwd, dit nog eens dunnetjes overgedaan met een Yamaha Seca omdat Swamp ter ziele ging. Deze gebruik ik nu voor bezoekjes aan (Ratbike-)treffens.
Ik geen zin meer had om alles weer te herstellen na jaren van trouwe dienst + 130k op de klok. Had inmiddels een andere magna in gereedheid gebracht voor de lange reizen, dus met kofferset en dynokit enzo.
Wat het nu gaat worden? Ratbike? Bobber? Lowrider? Hardtailuitvoering met geveerd 1-persoonszitje?
Maar dat ie hard zal gaan is wel duidelijk. :Y
 
Goede avond :W

Heeft iemand toevallig interesse in een mooie sissybar?

23167563_1499741930117115_2571408968706531050_n.jpg


meer foto's staan hier:
≥ Marktplaats - De plek om nieuwe en tweedehands spullen te kopen en verkopen
 
Goedemorgen,

Ben op zoek naar een specialist om een 750 Super Magna uit 1988 na te laten kijken!
Zou gaan om reiniging carbs, nazien koelsysteem, kleppen nazien/stellen, startmotor die tot vervelens toe niet meteen aangrijpt...
Heeft iemand van jullie een idee voor een goed adres? (zag dat de zaak in Hillegom gestopt is, dus die valt af erg jammer want die was gespecialiseerd) Het liefst in de regio Drechtsteden..
 
Goedemorgen,

Ben op zoek naar een specialist om een 750 Super Magna uit 1988 na te laten kijken!
Zou gaan om reiniging carbs, nazien koelsysteem, kleppen nazien/stellen, startmotor die tot vervelens toe niet meteen aangrijpt...
Heeft iemand van jullie een idee voor een goed adres? (zag dat de zaak in Hillegom gestopt is, dus die valt af erg jammer want die was gespecialiseerd) Het liefst in de regio Drechtsteden..
Daar heb je geen magna specialist voor nodig.
Gewoon een goede motorfietsmonteur.
 
Ik ben inmiddels begonnen aan de supermagna, de achterbrug compleet kaal gemaakt en in meerdere lagen coating gezet, de collector/verbindingsstukken van de uitlaat in een industrieele coating gezet die 750 graden kan weerstaan.
Het blok ligt op de werkbank, kleppendeksels gedemonteerd en daaronder ziet het er allemaal briljant uit :) koelleidingen zijn flink aangetast die ga ik vervangen en onderwijl aan het poetsen.
Binnenkort wat fotoos 8-)

Groeten Magnamannetje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan