Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Beste forumleden,

Sinds van de week ben ik trotse eigenaar van een honda magna 700 uit 1984.
Het blokje loopt goed en hij schakelt prima. Echter zijn er nog wel wat aandachts puntjes:

- Door gerotte uitlaat
- Roest op de tank, op de plek waar het zadel tegen aan komt.
- Lekkende voorvork keerring
- uiteraard moet die een grote beurt hebben, spullen zijn besteld en onderweg.
- Nieuwe achterband

Het is voor mij voor het eerst dat ik zelf een motor ga onderhouden/opknappen. Gelukkig heb ik wel wat hulp als het nodig is van iemand die meer ervaring heeft. Ik vind het een leuke uitdaging en ik heb er zeker zin in!
 
Ik heb een mooie en goede Supermagna, rijdt als een droom op wielen, maar ik zoek er nog een voor mijn dochter.

Ik zoek een goede en nette SM, zo origineel mogelijk en ik ben niet op zoek naar een project. De kilometerstand mag ook niet absurd hoog zijn. Er staat er een te koop op Speurders met meer dan 90.000 km en die hoef ik niet.
 
Goedemorgen heren, dames,

Ben zelf sinds half maart ook trotse eigenaar van een knalgele honda Magna! Rijdt als een zonnetje, wat een fantastische motor!

zal van het weekend even een fotootje toevoegen :)
 
Goedemorgen,

Ik ben opzoek naar een balanspot/collector voor mijn honda magna vf 700 uit 1984.
Weet iemand misschien of er bijvoorbeeld ook een balanspot van een 750 onder past? Of zijn dit allemaal andere maten?
Heeft iemand misschien nog een Balanspot te koop? De rest van de uitlaat lijkt nog in orde.
 
Ik heb een mooie en goede Supermagna, rijdt als een droom op wielen, maar ik zoek er nog een voor mijn dochter.

Ik zoek een goede en nette SM, zo origineel mogelijk en ik ben niet op zoek naar een project. De kilometerstand mag ook niet absurd hoog zijn. Er staat er een te koop op Speurders met meer dan 90.000 km en die hoef ik niet.

Ik heb er een gevonden:

32597041_2419681348049344_5067699846048120832_n.jpg


Heel erg nette SM met 13.000 mijl, helemaal origineel en hij rijdt heerlijk, nieuwe banden en nieuwe accu. Komt van een oudere man die niet meer durft.

Maar nu wil ik op de andere SM nieuwe banden monteren en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Er wordt weinig mee gereden en zeker niet in de regen als het ff kan. De banden die er nu op zitten zijn nog lang niet versleten, maar wel verdroogd. Ik hoor graag jullie adviezen.
 
Goedemorgen heren, dames,

Ben zelf sinds half maart ook trotse eigenaar van een knalgele honda Magna! Rijdt als een zonnetje, wat een fantastische motor!

zal van het weekend even een fotootje toevoegen :)

Knalgeel rijd altijd als een zonnetje! Goede keuze.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik rij zelf met Bridgestone exedra Max. Fijne band die niet bijzonder snel slijt maar wel vertrouwen geeft. Kies voor achter een 150/85, dat stuurt net wat fijner dan de standaard 150/80.
 
Ik rij zelf met Bridgestone exedra Max. Fijne band die niet bijzonder snel slijt maar wel vertrouwen geeft. Kies voor achter een 150/85, dat stuurt net wat fijner dan de standaard 150/80.

Ik heb nu Bridgestone commander2 die zijn 150/90 ipv 85 standaard op de vf750c. Die 5mm extra hoogte zorgt ook weer voor aanzienlijk meer grondspeling. Ze zijn zeer stabiel en veel grip maar net iets minder lichtvoetig dan de dunlop K555.
 
Ik heb nu Bridgestone commander2 die zijn 150/90 ipv 85 standaard op de vf750c. Die 5mm extra hoogte zorgt ook weer voor aanzienlijk meer grondspeling. Ze zijn zeer stabiel en veel grip maar net iets minder lichtvoetig dan de dunlop K555.
Zat met sportmaat /55 in mijn hoofd, dus kwam ik op 85 uit, goeiemorgen. Heb even gecheckt maar inderdaad het is een 150/90. Desalniettemin veel fijner dan een standaard 150/80. :]
 
Was jij die geluksvogel... eind februari stond die voor 1500 op marktplaats was zo weg natuurlijk... veel plezier ervan!

Hij stond op MP voor 2500 euro en ik heb hem vorige week vrijdag opgehaald. De andere SM kocht ik een paar jaar geleden voor 950 euro, mankeert ook niets maar is niet zo netjes als deze.
 
Zat met sportmaat /55 in mijn hoofd, dus kwam ik op 85 uit, goeiemorgen. Heb even gecheckt maar inderdaad het is een 150/90. Desalniettemin veel fijner dan een standaard 150/80. :]

Ik heb op de eerste SM een Metzeler 150-90 en op de tweede SM een Metzeler 150-80. Die 90 past precies tussen de vork, zit een paar mm ruimte en eigenlijk merk ik weinig verschil. De banden op de SM twee zijn nagelnieuw en ik denk dat de ingenieurs van Honda heel bewust kozen voor de 80 band.

Die 90 oogt wel ff dikker, staat niet verkeerd, maar ik zie het grote voordeel niet. Ik denk dat er veel grotere verschillen zijn tussen de diverse andere merken banden onderling. Ik wil maximale grip, want verslijten zullen ze nauwelijks omdat er weinig kilometers worden gemaakt.
 
Een hogere band is wat ronder wat fijner stuurt vergeleken een lagere vlakkere band.
Denk dat het vooral gemak is dat er standaard die maat onder zit. Die bestaat ook uit minder rubber dus iets goedkoper de fabriek uit te rollen. 🤷‍♂️
 
Die paar millimeter extra grondspeling is ook leuk als je voorheen je stepjes en uitlaatbochten over het asfalt schuurde merk je dat dit nu waarschijnlijk bijna niet meer gaat. Hij heeft zeker nu de grondspeling van een gemiddelde sportieve toermotor dat is oa. wat de Magna nog steeds de best sturende cruiser maakt ooit naar mijn ervaring.

Toch heb ik spijt van die Commander 2 omdat blijkbaar Continental nu ook banden heeft voor cruisers en de kleine maat achtervelg. Conti’s zijn echt koploper in superwendbaar stuurgedrag.
 
Laatst bewerkt:
Dag allen,

Even een paar korte vragen m.b.t. de Magna v65 vf1100c.

Volgens de specificaties zou de vf1100c rond de 120PK moeten hebben, toch?

Op o.a. Marktplaats zetten adverteerders in de specificaties van de Magna dat de vf1100c ook rond de 120PK zit maar wanneer ik bij het RDW een kentekencheck uitvoer dan zitten de v65 vf1100c Magna's allemaal op 100PK.

Dit klopt dan toch niet en het is in mijn ogen misleidend.

Kan het zijn dat de magna v65 in twee versies (100pk en 120pk) rond rijden en zijn de adverteerders dan zelf niet op de hoogte van het pk verschil, vraag ik me dan af.
 
Laatst bewerkt:
De vf 1100 C of magna v65 wordt met verschillende vermogens opgegeven idd. Van 100 pk tot 125 pk.
De verschillen kunnen zitten voor wat de vf1100c betreft waar de info vandaan komt.
Duitsland en Frankrijk hanteerden max 100 pk machines op de markt terwijl alle andere landen 121-125 pk hanteerden.
Daarnaast zou het ook nog zo kunnen zijn dat men 100 pk aan het achterwiel bedoelde..
Kortom.. onduidelijkheid allover wat dat betreft.
De mijne hadden alle 100 pk op het achterwiel mits goed afgesteld!!
Mijn laatste met dynokit enzo tikte 118 pk op het achterwiel aan.. Die loopt werkelijk als vergif en zijdezacht bij lagere touren omdat de koppelkromme op mijn wens aangepast is.
Minder in het laag en meer in het hoog. Dat maakt de berijdbaarheid in slecht weer en bochten stukken aangenamer.
 
:^ wat Jaap zegt, met nog als aanvulling dat de VF1100C nooit officieel door Honda in NL geleverd is, alle V65's die hier rondrijden zijn dus grijze import, wat de betrouwbaarheid van opgegeven vermogens nou niet bepaald verbeterd. Ik ben er tegenwoordig niet meer zo in bezig, maar de officiële fabrieksopgave in 83 voor de VS was 116 krukas-PK's. Het was toendertijd in '83 de meest krachtige productiemotor. Cycle magazine heeft 'm toendertijd op de dyno gezet en 105 achterwiel-PK's gemeten.
Hoe dan ook, het zijn heerlijke beesten van machines.
 
De Supermagna is hier toch ook nooit geleverd, komt toch ook allemaal uit Amerika en Canada?
 
Terug
Bovenaan Onderaan