Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Heren, dames, ik heb nog een lopende Magna 750C bj83 staan. Heeft 35.000 gelopen. Aangezien ik er eigenlijk nauwelijks op rijdt, mag die wel weg.
In principe is die in een redelijk goeie staat. Geen roest op de chromen delen.
De nokkenas kettingspanner van de achterste cilinder is niet top meer. Maar dat zal niemand verwonderen... Verder is die, voor zover ik weet, prima in orde. Vorkkeerringen zijn vernieuw. Banden zijn als nieuw, maar aan de oude kant. Indien interesse, laat maar weten. Prijsindicatie. €500

IMG_3587.JPG
IMG_3588.JPG
 
Na jaren van afwezigheid ben ik vanmiddag even aan het buurten hier op het motorforum.
Toch even kijken of er ook een topic was van de Honda Magna en ja hoor.
Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Victor en woon in Zuidland.
12 jaar geleden eentje uit Friesland wezen halen en sindsdien helemaal gek op deze motoren.
Ik heb 2 jaar op een oranje gereden en toen moest die vanwege ruimte gebrek weg.
Bloed kruipt waar het niet gaan kan en dus dit najaar er toch maar weer eentje aangeschaft.
Ik ben de nieuwe eigenaar van de motor van motoRRmania en heb er voor het gemak maar meteen een tweede bijgekocht.
Die tweede is een zwarte met een afgezaagd voorspatbord. Ik heb via de sloop een tweedehandsje gekocht maar die is blauw. Heeft iemand de kleurcode van een zwarte uit 1996?
 
Na jaren van afwezigheid ben ik vanmiddag even aan het buurten hier op het motorforum.
Toch even kijken of er ook een topic was van de Honda Magna en ja hoor.
Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Victor en woon in Zuidland.
12 jaar geleden eentje uit Friesland wezen halen en sindsdien helemaal gek op deze motoren.
Ik heb 2 jaar op een oranje gereden en toen moest die vanwege ruimte gebrek weg.
Bloed kruipt waar het niet gaan kan en dus dit najaar er toch maar weer eentje aangeschaft.
Ik ben de nieuwe eigenaar van de motor van motoRRmania en heb er voor het gemak maar meteen een tweede bijgekocht.
Die tweede is een zwarte met een afgezaagd voorspatbord. Ik heb via de sloop een tweedehandsje gekocht maar die is blauw. Heeft iemand de kleurcode van een zwarte uit 1996?

Even langs Hempel in Spijkenisse, die heeft een lakscanner. Ben er net geweest toevallig... Enne hippe motoren heb je ;)
 
Nou zo zie je maar, ik heb mijn Magna weggedaan en niemand heeft het meer over Magna's. _O-

Het is een beetje de tijdsgeest, of hoe noemen ze dat?
Het Nederlandse Magna forum is al een tijdje ter ziele.
Alle modelgebonden forums zijn zo ongeveer ter ziele.

Zo rond 2000 deed de computer echt zijn intrede in de Nederlandse huiskamers.
De forums schoten als paddestoelen uit de grond.
Alles was opeens te vinden op internet.

En toen kwam de crisis...
 
Gisteren heerlijk gereden op de Supermagna, fijne motor. Vandaag even sleutelen want een voorvork keerring lekt.
 
Gisteren heerlijk gereden op de Supermagna, fijne motor. Vandaag even sleutelen want een voorvork keerring lekt.

Gelukkig is de Supermagna de meest simpele motor.
Geen anti-dive enz.

Gisteren ook nog een tijdje in Bad Bentheim geweest.
Koffie met apfel en het kasteel bekijken.
 
Meestal is geen nieuws goed nieuws toch? Iedereen rijdt fijn op de weg!

Mijn voorste kleppendeksel pakking is lek door, wat lijkt, steenslag. Binnenkort maar even onder handen nemen.
 
Meestal is geen nieuws goed nieuws toch? Iedereen rijdt fijn op de weg!

Mijn voorste kleppendeksel pakking is lek door, wat lijkt, steenslag. Binnenkort maar even onder handen nemen.


Pakking?
Dat is toch een rubber? Is nog wel vrij stevig spul, lijkt mij niet dat een steen dat red.
 
Ik heb de voorvork uit elkaar liggen en zoek naar de juiste oliekeerringen, maar ik vind allemaal ringen met de verkeerde maten, of ze vermelden de afmetingen gewoon niet. Ik moet een set ringen hebben van 52x38x11 mm. Weet iemand een adres die me daar aan kan helpen?
 
Ik heb de voorvork uit elkaar liggen en zoek naar de juiste oliekeerringen, maar ik vind allemaal ringen met de verkeerde maten, of ze vermelden de afmetingen gewoon niet. Ik moet een set ringen hebben van 52x38x11 mm. Weet iemand een adres die me daar aan kan helpen?
Als ik me goed herinner heeft de super 39mm poten, geen 38mm. Elke motorzaak moet je hier gewoon aan kunnen helpen.
 
Je hebt gelijk, de poten zijn 39, maar ik had met de schuifmaat de binnenkant van de keerring gemeten. Ik heb inmiddels een setje besteld bij Mparz.
 
Pakking?
Dat is toch een rubber? Is nog wel vrij stevig spul, lijkt mij niet dat een steen dat red.

Eindelijk tijd gevonden om het open te halen. Kan niet echt zien wat nou precies de oorzaak was. Iets heeft de pakking voorop in het midden naar binnen gedeukt...

Maar bij het opbouwen bleek dat de nieuwe pakking die ik had besteld verkeerd is. Ze hadden mij een tussenpakking gestuurd voor de achterste cilinderkop maar dan wel weer in een zakje met de voorste artikel nummer erop, wat een pech! Voorlopig even geen Magna rijden.
 
Die rubberen pakking is zo breed dat het in principe nóóit kan lekken.
Of hij moet helemaal vergaan zijn.

Enigste plaats waar ze normaal gaan lekken is bij de halve maantjes.
Daar gaat vaak wat vloeibare pakking op.
 
Ik heb een Clymer voor de 700-1100 sabre's en magna's over, deze kreeg ik bij de Magna die ik een tijdje geleden kocht. Heeft er iemand interesse in? Gratis Afhalen of tegen verzendkosten.(plaatje is van internet, de mijne is wat "meer gebruikt"
Honda-VF700-VF750-VF1100-Magna-Sabre-Clymer-service.jpg
 
Hoi mannen,

Naast mijn Yamaha Wildstar ben ik op zoek naar een tweede motor, om wat aan te knutselen en lekker rijden natuurlijk. Moet hoe dan ook een stoere motor worden.

Nu kom ik bij een handelaar deze V65 uit 83 tegen. Hij weet niet meer te vertellen dan dat de fiets motorisch 100% in orde is en fantastisch klinkt. Kent iemand deze motor en de vorige eigenaar? Ben toch wat huiverig gezien de leeftijd.

Groet, Fred.

honda-vf-1100-custom-1296606_1.jpg
 
Ik kan er niks over vertellen anders dan dat het wat pijn aan mijn ogen doet. Die zijdeksels zitten gevoelsmatig verkeerd om om, los van dat het lijkt alsof ze er maar wat tegenaan geplakt zitten. :/
 
zijn volgens mij kappen van de super, idd andersom gemonteerd. De uitlaten zijn volgens mij ook afkomstig van een super, Jama/Laser.
Op die kappen na en het ontbreken van enige afwerking bij de radoiator vind ik 'm eigenlijk niet verkeerd. Zal wel (erg) weinig confort hebben met zo weinig veerweg aan de achterkant.:+
En wat fantastisch klinken betyreft, Tja, als je van ongedempte blèrpijpen houdt zal het best fantastisch klinken ja :XB|
Mag ik vragen wat de handelaar er nog voor wil hebben?
 
€2400, maar dat ga ik er niet voor betalen. Heb al wel een optie, ik ga binnenkort kijken, vandaar dat ik wat info zoek. Ben nog geen handelaar tegen gekomen die zegt laat maar staan, hij is in slechte staat.
Comfort is in dit geval ondergeschikt aan looks, wil er een soort Mad-Max bike van maken. Mijn vorige verbouwde motoren heb ik overwegend hardtail gemaakt, en zelfs dat valt wel mee!
 
Mwah niet verkeerd eigenlijk muv de prijs dan.
Ben zelf ook nog met een 1100 magna bezig en hoop daar binnenkort weer meer zin in te hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan