Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Voor degenen met een Supermagna uit 1987-88, en die deze site nog niet kennen:
SuperMagna

Véél info met een gebruikershandleiding én een werkplaatshandboek.
Veel info hieruit kun je ook gebruiken voor andere bouwjaren uit de jaren tachtig.
 
Ik denk er over om een windscherm op mijn SM te zetten, hij is van 1988. Heeft iemand ervaring met een goed scherm?
Ik heb wel een foto van de mijne met scherm.
Maar het is ook een persoonlijke smaak, en jij bent groter dan ik ben.
Dus misschien vang jij dan wel alsnog te veel wind.

Ik had vind ik zelf, een iets meer raciër scherm, maar er zijn ook van die mega Harley schermen, formaat etalageruit?
 
Ik wil niet zo'n groot scherm, gewoon een schermpje om de ergste wind wat af te leiden.
 
Ik wil niet zo'n groot scherm, gewoon een schermpje om de ergste wind wat af te leiden.
Dat functioneert ook goed. Ik kon over het scherm heenkijken en heb de schuinte nog 2 keer versteld om turbulentie te verminderen.

Met mijn nakend met heel klein ruitje is de Max top 140.
Bij mijn Supermagna was dat 160.
(Top is de te harden turbulentie op kruissnelheid)
 
Mooi, ik ga wel eens rijbewijs kwijt snelheid en dan zit je echt in een orkaan zonder ruitje.
 
Op de beginpagina staan al een aantal voorbeelden, waaronder de mijne.
Zo te zien ook allemaal hetzelfde formaat hoofdzakelijk.
Ik zie transparante maar ook smoked zoals de mijne, dat past wat beter bij een zwarte motor vind ik.

Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Ik zou gewoon naar een motorzaak gaan, dan word het meestal wel bestellen uit de folder.
Je zou ook bijv naar een MLM-parts: Motor Onderdelen en Accessoires kunnen gaan.
Ik weet niet meer zeker of ik bij deze ben geweest, daar kon ik uitzoeken, dat ding er gelijk op sleutelen, proefrijden, betalen en wegwezen (Voor mijn Kawa, die van de super kwam van de gewone motorzaak)
 
Hemel, da's een hele boterham. Ik heb inderdaad ook het kabeltje voor verwarmde vest verwijderd, dat zekeringetje was door en de massaklem van de batterij zat inderdaad niet goed vast..
Bedankt voor de tips, eerstvolgende zal ik de tankbeluchting testen en dan verder kijken als er nog wat hapert.
 
full


Dit is de jouwe? Dat is een mooi ruitje, is dat van lexan?
 
J
full


Dit is de jouwe? Dat is een mooi ruitje, is dat van lexan?
Janee, ik weet het even niet meer. Schiet me wel weer te binnen denk ik.
Volgens mij was het een Canadese fabrikant.
De eerste bij een motorzaak gekocht totdat ik er een duif vol op kreeg.
Toen alleen het ruitje gehaald bij een andere motorzaak.
Dus ik denk wel een vrij gangbaar model.

Dit is trouwens niet de mooiste foto. Het ging om de zelfgemaakte sissybar.
 
Geweldige motor, ontzettend veel sleutelpezier.
Toch een nieuwe Kawa gekocht in 2008 en de Supermagna verkocht in 2012, omdat ie ergens anders gestald stond en ik er bíjna nooit meer op reed.

En toch nog steeds heimwee:?:Y


1397546



Op weg naar Bella Italia🤗
 
Beste Magnaten, ik wil de fan schakelaar vervangen voor een ander type. De huidige schakelt pas bij 100 gr. Nu lees ik op internet dat er M16x1,5 draad op zou zitten. Maar ik heb met een schuifmaatje gemeten, en dan meet ik ongeveer 14 mm. En zeker geen 16 mm.
Verder ziet de sensor er wel precies zo uit. Kan het zijn dat mijn Supermagna `87 VF700C een ander type heeft.
Voor nog geen 4 euro toch het type M16x1,5 besteld in China. Vandaag binnengekomen en eerst maar eens in een pannetje met heet water gelegd. Toen er belletjes ontstonden onder in de pan kon ik meten dat de schakelaar contact maakte. Dus zo`n 85 gr klopt wel. De oude eruit gedraaid en vergeleken met de bestaande. Het blijkt toch prima te passen, nu alleen nog stukje rijden en kijken of de fan ook gaat draaien.
 
Prachtige motor, had je moeten houden. Ik hoop dat je die kleine meid wel hebt gehouden. 😛
Ehhhhh.

Je hebt inderdaad gelijk, eigenlijk had ik deze motor niet weg moeten doen.
Maarja, jou is hetzelfde overkomen met de Norton.

En de kleine meid is nu groot en nog net zo schattig en lief als op de foto.
 
Ja, daar zeg je wat. Maar ik verkocht hem in 1970 en toen was dat spul weinig waard. Ik kocht een 500cc AJS voor 150 gulden.

En hoe oud is je dochter nu?
 
65443972_481308869363836_8160853872932290560_o.jpg


Vanmiddag de paarse opgehaald, welke bij mijn dochter stond die er mee kon rijden, maar die nu in Ierland zit en daar voorlopig blijft.

Ik schat dat hij acht a negen maanden niet heeft gelopen, dus moest hij even sabbelen om de vlotterkamers vol te krijgen. Maar toen liep hij ook meteen goed en hij rijdt echt heerlijk. Ik kan nu weer kiezen met welke ik ga rijden, ze lopen beiden prachtig en rijden ook niet verschillend, heb je wel eens met dezelfde motoren. :]
 
Sinds een paar weken ook een tevreden Magna-rijder......weliswaar de lichtste uitvoering die er bestaat maar dat mag de pret echt niet drukken.......😏 rijdt echt heerlijk!

Afgelopen jaar zo'n beetje alles aan vervangen, rijdt echt weer als nieuw.

20190705_222104.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn windscherm gedemonteerd, om de 1 of andere reden had ik continu wervelingen rond mijn helm.....vind het nu een stuk beter rijden. Mocht iemand interesse hebben in een scherm incl. bevestigingsmaterialen kom maar halen.......

20190717_154619.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het is een universeel scherm, zou moeten passen, zit er zo op om te proberen mocht je twijfelen......

Regio Den Bosch, wil je best een stukje tegemoet komen.......en dat slecht voor de prijs van een volle tank.......is gelukkig maar 14 liter......😉
 
Beste mensen,

Sinds gisteren blije eigenaar van een SM750 '88.
Inmiddels sissybar gekocht. Nu hopen op mooi wat kilometers 📈

EdEdEnEddy
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan