Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Goedemorgen iedereen ik Remco nieuwe hier en zins kort een supermagna bezitter die ik voor weinig heb kunnen krijgen maar er zit een tik in het blok naar mijn mening zit het in de voorste cillinder nou heb ik gelezen dat het vaker voor komt en het denk ik de ketting spanner is of een van de kleppen nou ben ik daar niet zo heel handig in om zoiets te vervangen en las dat magnamannetje het zelf gedaan heeft weet iemand wat zoiets gaat kosten als je het laat doen of is er iemand zo gek die mij daar mee kan helpen groetjes remco
 
Met alle respect, je geeft aan dat je niet handig bent, maar dat je wel denkt te weten wat het is.
Voordat iemand ook maar iets over onkosten kan zeggen, moet er eerst een duidelijke diagnose worden gesteld.

Een rammelende klep die wat te ruim staat is veel makkelijker op te verhelpen dan een kapotte kettingspanner.
 
Supergaaf handig ben ik wel en zou ook nog wel kunnen kijken of de afstelling van kleppen nog goed staat ben alleen bang dat het de spanner is zoiets heb ik nog niet eerder gedaan want hij moet nog wel optijd staan durf daar zelf niet aan te beginnen ik heb wel gelezen dat de spanner via de carter gedaan moet worden
 
Beste allemaal, ik heb een honda magna v45. De aansluiting van de benzineslang op de carburateur lekt. Waar de slang op aangesloten moet worden zit speling, bjj beweging begint of stopt de lekkage. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
 
lekt deze van de slang op het pijpje of waar het pijpje de carburateurs in gaat? En welk bouwjaar? er zit verschil in de constructie namelijk.
Als deze lekt op waar het pijpje de carburateurs in gaat is waarschijnlijk de afsluitende o-ring capot en moeten de carburateurs los van elkaar om deze te vervangen. Als je weinig/geen sleutelervaring hebt is dat geen klusje om zelf te doen.
 
lekt deze van de slang op het pijpje of waar het pijpje de carburateurs in gaat? En welk bouwjaar? er zit verschil in de constructie namelijk.
Als deze lekt op waar het pijpje de carburateurs in gaat is waarschijnlijk de afsluitende o-ring capot en moeten de carburateurs los van elkaar om deze te vervangen. Als je weinig/geen sleutelervaring hebt is dat geen klusje om zelf te doen.
Het is een geïmporteerde magna uit 1988. Het is volgs mij het pijpje dat de carburateur ingaat. Bij beweging van dat pijpje wordt het lekken meer of het stopt. Is het dan de o ring denk je?

Bedankt alvast
 
Ja, of het pijpje zelf is beschadigd. Dat kan ik op afstand niet zien ;) , maar een kapott/lekkende o-ring is het meest waarschijnlijke.
Ik heb zo even niet meer voor de geest of bij dit model het slangetje via een T-pijpje meteen 2 carburateurs in gaat of via de zijkand in 1 pijpje. in het eerste geval moeten de carburateurs echt los van elkaar om te repareren.
 
Volgens mij gaat er 1 pijpje de carburateur in. Na het vervangen van de slang dacht ik dat het over was maar dat leek waarschijnlijk doordat het pijpje bewogen was. Is 1 pijpje gunstiger?
 
Vorig jaar kocht ik een V65 die al een tijdje stilgestaan had, maar met relatief weinig km s en in goede staat. Na het schoonmaken en synchroon stellen loopt ie weer als nieuw. Tank en kappen mooi in 3kleuren candy red en nu is het alleen nog wachten op de nieuwe brandstofslang tussen beide tanks die wat scheurtjes had. Tijdelijk zitten er 2 adapters tussen van 19mm naar 8mm slang omdat een niet voorgelbogen 19mm slang teveel knikt door de beperkte ruimte. Komende weken km s maken en dan afwachten of het nog net zo bevalt als 20 jaar geleden. Anders verkoop ik em weer.
20190827_112929.jpg
 
Ik kom er niet uit, voor een magna uit 1985 mag je ws geen E10 in gooien maar wat kun je dan het beste tanken?
 
Jongens en meiden, ik heb een vraagje: ik zoek een nieuw dekje voor het zadel van een Supermagna, kan ik er eventueel zelf op beunen, maar ik heb ooit eens iets gezien van een ruilzadel. Weet iemand wie dat kan regelen?
 
Overigens: ik zie op facebook dat er mensen zijn die de Supermagna aan het verzamelen zijn en met name de 750 cc versie, waar er weinig van zijn gemaakt. Er zijn Amerikanen die ze opkopen en sommigen hebben er meer dan 15. Ik vrees dat ze over niet al te lange tijd duurder gaan worden en die mannen zien dat goed.
 
Jongens en meiden, ik heb een vraagje: ik zoek een nieuw dekje voor het zadel van een Supermagna, kan ik er eventueel zelf op beunen, maar ik heb ooit eens iets gezien van een ruilzadel. Weet iemand wie dat kan regelen?
Ik weet het wel, maar ik weet het niet meer:Z

Misschien dat het binnenkort nog weer bovenkomt in mijn geheugen.
Ik gok trouwens dat Magnamaniac dit (nog) wel weet (nog uit het voormalige Magnaforum).
PM hem anders even.
 
Overigens: ik zie op facebook dat er mensen zijn die de Supermagna aan het verzamelen zijn en met name de 750 cc versie, waar er weinig van zijn gemaakt. Er zijn Amerikanen die ze opkopen en sommigen hebben er meer dan 15. Ik vrees dat ze over niet al te lange tijd duurder gaan worden en die mannen zien dat goed.
Ik denk dat de waarde inderdaad omhoog gaat, maar wanneer echt drastisch ?

Is deze motor nu echt zo apart dat deze een cultstatus moet krijgen?
Dat heeft de V-Max ook, en de....
 
Als het op Facebook staat zal het wel waar zijn.

Er is op facebook een Supermagna owners group met veel kennis.

 
Er is op facebook een Supermagna owners group met veel kennis.

Zoek even de matzwarte van Mach VIIII, Todd Gonyer (Of zoiets) op? Wil je dat doen, ik heb geen vleesboek, en kan bij verschillende bestanden niet kijken omdat dat afgeschermd is. Zoals oa de Supermagna meets.
Dat is een mooi voorbeeld voor @stefan82 zijn nieuwe aanwinst.

Hij wil er een Ratbike van maken.
 
19453171_1598295006870658_2384134904061140688_o.jpg


Dit is de SM van Todd.

Op Mach VIIII vind ik niks.

Een zekere Brian Sanderson heeft deze:

59717710_10162040592045508_8585892357759565824_n.jpg


Verder zie ik daar weinig gepimpte SM's, een ander stuur of een ander kleurtje of een maf zadeltje, maar de meesten houden hem origineel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan