Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Ja dat vond ik ook al, ben er ook erg blij mee. En dank voor de link. Denk dat je gelijk hebt en dat het een '88 is.
Even een algemene vraag: weet iemand hoe die sier dingen heten die op de uitlaten zitten en waar je die kan vinden? Mis er 1 en kan ze online niet vinden. Alvast bedankt!
 
Ik zat er even naast, van deze versie zijn er 3500 gemaakt en de 700 cc versie in totaal 16.000. Dus van de 700cc zijn er veel meer.

A total of 16,000 units were built for the 1987 model year, while only 3500 were built for 1988. (1987 starting SN JH2RC280*JA100001)

https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Magna
De 700 cc werd gebouwd in 1987 en de 750 cc in 1988 voorzover ik weet. De jouwe is waarschijnlijk in 1990 ingevoerd. Heb je een mijlenteller?
Bij jou staat er V45 op de deksels, zou er ' Magna' op staan, dan is het de 700 cc.

Veel plezier met deze prachtige motor, ik rijd er nu vijf jaar mee en ik vind hem fantastisch en hij is veel sneller dan je denkt hoor.
 
Dit was altijd al de motor waarvan ik zei: als ik later groot ben dan rij ik daarop. Het heeft even geduurd maar nu is het dan zover en ik kan niet wachten om er vele mooie ritten mee te maken.
Ik heb een mijlenteller dus ja, geïmporteerd.
 
Ja dat vond ik ook al, ben er ook erg blij mee. En dank voor de link. Denk dat je gelijk hebt en dat het een '88 is.
Even een algemene vraag: weet iemand hoe die sier dingen heten die op de uitlaten zitten en waar je die kan vinden? Mis er 1 en kan ze online niet vinden. Alvast bedankt!
Die uitlaten zijn zeer zeldzaam en de plaatjes ook, ik hoop dat je er een kan vinden.
 
Dit was altijd al de motor waarvan ik zei: als ik later groot ben dan rij ik daarop. Het heeft even geduurd maar nu is het dan zover en ik kan niet wachten om er vele mooie ritten mee te maken.
Ik heb een mijlenteller dus ja, geïmporteerd.
Volgens mij zijn ze allemaal geimporteerd en hier nooit nieuw verkocht. Ik heb er twee en ik zie in Amerika dat mensen ze gaan verzamelen, sommigen hebben er 15 en er zijn mensen die ze in onderdelen verkopen, brengt meer op dan de hele motor.
 

Bijlagen

  • 65393192_481299426031447_6067848062561157120_o.jpg
    65393192_481299426031447_6067848062561157120_o.jpg
    280,2 KB · Weergaven: 11
Mooie motoren! Dat paars is zo mooi en ze zien er als nieuw uit. Netjes hoor. Ja het zijn cult bikes en verzamel objecten geworden.
 
Hoe lang rijd je motor Martijn? Ik moest wel even wennen aan het gedrag van zo'n super, maar als je hem kent kun je er alles mee.
Het is natuurlijk geen supersport, maar hij gaat er heel rap vandoor en dmv tegensturen kun je ermee gooien en smijten.
 
Nog niet zo lang, ongeveer 9 maanden. Heb eerst een FJ1200 gehad maar dat was niet voor mij. Dat wennen snap ik, ben nog niet zover dat ik ermee kan gooien.
 
Hij is vrij lang en heeft een andere vorksprong dan een sportmotor, dus het stuurgedrag is ook anders.
Zoek maar eens op ' countersteering' , heb je met deze motor echt nodig en als je dat tot een automatisme maakt kun je er alles mee.

En denk er om, in de specs haalt hij de 100 km/u binnen 4 seconden en dan hoef je maar een keer te schakelen, want hij haalt 80 km/u in de eerste versnelling. Ik ging 200 km/u in de vijfde versnelling en dan heb je nog de zesde. :] :Y
 
Dank je voor het advies, ik ga het zeker opzoeken en het me eigen maken :Y
En dat ik hem niet moet onderschatten had ik al door
 
Oh echt? Geen idee of dat zo is maar dat zou dan wel bijzonder zijn. Ergens waar ik dat kan achterhalen, via frame nummer ofzo? En ik heb er 3000 voor betaald
Bij een Amerikaanse uitvoering staat het VIN-nummer en het bouwjaar op het balhoofd.
Volgens mij zie ik het plaatje al op de foto.
 
Ja, past gewoon. De boring van een 700 is iets kleiner, maar de buitenmaten van het blok zijn ongewijzigd.
Trouwens knap dat de vorige eigenaar 'm kon synchroniseren als ie stationair niet bleef lopen.................

tip: kijken hoe de nokken en nokvolgers er aan toe zijn. Bij behoorlijke pitting dan stop maar met opknappen, want dan wordt het duur.
Een magna sneller maken? Voor een cruiser heeft ie al een bult vermogen van ca 82 Pk. wil je sneller, dan moet je een 1100 kopen, maar ook een 700/750 die goed loopt krijg je op de 200 hoor. M'n 1e magna, een '83 750 liep een optimistische 225 op de teller. Ik schat dat het in werkelijkheid zo'n 200 was.
Altijd verbaasde gezichten dat "zo'n choppertje" zo hard ging.
Zonder dempers gaat ie niet echt beter lopen, zeker op top niet en het is eigenlijk gewoon een kolereherrie, geen mooie donkere roffel. Op m'n 1100 had ik de dempers gemonteerd van een Duc monster 900, dat vond ik zelf best goed staan en een mooie roffel geven.Bekijk bijlage 1500711
Bedankt ;)
De vorige eigenaar heeft er wel mee gereden en gesynchroniseerd etc, maar erna hem een jaar niet gebruikt.
Ik heb hem ook goedkoop kunnen overkopen. Deze week kan ik het frame, velgen en nog wat kleine delen bij de poedercoater gaan ophalen.
Die originele uitlaat vind ik saai klinken. Hij hoeft geen hard geluid te maken, maar een mooie roffel en een zwaar geluid dat mag wel. :]8-)


Zonder dempers is geen porem. Heb zelf open pijpen met decibelkillers erin en dat gaat al hard. Een keer zonder decibelkillers gereden, wat een tering herrie was dat


Heb je misschien een filmpje van hoe dat klinkt?
Ik had dit filmpje gezien:
Daarop vond ik het niet verkeerd klinken. Maar ik weet natuurlijk niet hoe dat rijdend klinkt.
 
Daar zit de collector nog onder, dus dan is het niet helemaal open.
Als je de originele collector erbij hebt kun je dit tzt heel simpel testen.
Ik vermoed dat rustig cruisen er niet echt meer bij is.

Wat je kunt overwegen is het maken van een 4-1 of een 2x 2-1. Zonder collector, maar met einddemper(s).
Uitlaat systemen voor een oude magna zijn in goede staat lastig te vinden, dus ik zou sowieso eerst de oude erbij houden.
 
Bedankt ;)
De vorige eigenaar heeft er wel mee gereden en gesynchroniseerd etc, maar erna hem een jaar niet gebruikt.
Ik heb hem ook goedkoop kunnen overkopen. Deze week kan ik het frame, velgen en nog wat kleine delen bij de poedercoater gaan ophalen.
Die originele uitlaat vind ik saai klinken. Hij hoeft geen hard geluid te maken, maar een mooie roffel en een zwaar geluid dat mag wel. :]8-)





Heb je misschien een filmpje van hoe dat klinkt?
Ik had dit filmpje gezien:
Daarop vond ik het niet verkeerd klinken. Maar ik weet natuurlijk niet hoe dat rijdend klinkt.

Ik heb geen filmpje zonder. Maar zo te horen zit er bij de bobber nog wel iets van demping in. Mijn super staat op het moment half gedemonteerd in de schuur dus starten zit er nu niet in. Als ie weer loopt zal ik hem wel eens laten brullen/schreeuwen zonder dempers
 
mijn bedoeling in 1e instantie is om de originele collector terug erop te zetten, ingepakt met uitlaatwrap. En als hij dan niet mooi klinkt ga ik natuurlijk opzoek naar geschikte dempers.
 
Daar zit de collector nog onder, dus dan is het niet helemaal open.
Als je de originele collector erbij hebt kun je dit tzt heel simpel testen.
Ik vermoed dat rustig cruisen er niet echt meer bij is.

Wat je kunt overwegen is het maken van een 4-1 of een 2x 2-1. Zonder collector, maar met einddemper(s).
Uitlaat systemen voor een oude magna zijn in goede staat lastig te vinden, dus ik zou sowieso eerst de oude erbij houden.


dat zou natuurlijk kunnen, maar dat kan ik zelf helaas niet.
goede systemen zijn inderdaad lastig te vinden.
 
Hallo iedereen.
Even snel voorstellen,
Alex Geertsema 39 jaar uit Stadskanaal.
Ook ik ben sinds een klein poosje een U.S.A VF750C SM eigenaar!
eerst nog als groot onderhoud project.
Carburateur kamer loopt er een van over...en nog wat kleine dingetjes.
Ik ben nog aan het lessen voor mijn A. maar eerder aangeschaft omdat ik er tegen aan liep en zo alles
helemaal weer fris en in orde heb als ik mijn A heb gehaald.

Ow mocht iemand Appie kennen van deze SM...

http://www.kabalis.com/SuperMagna/Appie/
Dan kun je hem nu vertellen dat hij in Stadskanaal staat :)
 
Laatst bewerkt:
Welkom!!! 8-) :]

Ik heb zelf net voor 300 euro aan spullen weer gekocht voor de magna.
Maar iemand een idee welke olie in de voorvork van vf700c 1985. heb al begrepen dat er rechts:545cc in moet en links:560cc.
Ik wilde eerst forkoil 20w van putoline ofzo nemen. Nou zie ik in de manual atf voorgeschreven. Maarja welke......
Daar zijn natuurlijk weer diverse soorten van.
En wat zijn jullie ervaring met banden? ik hoef geen whitewall en wil ook geen dweil op de weg.
Is de bridgestone exadra max iets voor de magna? Ik ben een sportieve rijder.

Ik heb afgelopen week alles teruggekregen van de poedercoater. Vandaag de kleppendeksel gespoten en die tussenring. Die gaan straks de oven in om te "curen"
 
De door Honda bedoelde atf komt ongeveer overeen met de 10. Zelf vond ik een zwaardere olie fijner rijden, de demping wordt dan wat stugger en niet meer zo 'zweverig', 20 is voor mij persoonlijk prima.
Wat banden betreft heb ik meestal met bt45 gereden, maar dat was 20_25 jaar geleden, inmiddels zullen er best betere banden zijn.
 
De door Honda bedoelde atf komt ongeveer overeen met de 10. Zelf vond ik een zwaardere olie fijner rijden, de demping wordt dan wat stugger en niet meer zo 'zweverig', 20 is voor mij persoonlijk prima.
Wat banden betreft heb ik meestal met bt45 gereden, maar dat was 20_25 jaar geleden, inmiddels zullen er best betere banden zijn.
De BT46 is de opvolger,maar de 45 is ook nog te koop,prima banden voor een klassieker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan