Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Ik heb even gemeten aan de SM: met de standaard achterband en op de jiffy heb ik tussen de band en het spatbord ongeveer 12 cm ruimte. Als ik met mijn 70 kg op de motor zit zakt hij 2 a 3 cm naar beneden, dus houd je een kleine 10 cm ruimte om in te veren.

Neem je iemand mee achterop, bijvoorbeeld je schoonmoeder van 165 kg, dan heb je die ruimte dik nodig. Ik zou hem geen 5 cm laten zakken en ik vraag me ook af waarom, want de Supermagna heeft een geringe zadelhoogte en je moet heel kort zijn wil je in de problemen komen.

Ik zou hem dan liever aan de voorkant iets laten zakken, dat is een simpele iingreep.
 
Ik heb even gemeten aan de SM: met de standaard achterband en op de jiffy heb ik tussen de band en het spatbord ongeveer 12 cm ruimte. Als ik met mijn 70 kg op de motor zit zakt hij 2 a 3 cm naar beneden, dus houd je een kleine 10 cm ruimte om in te veren.

Neem je iemand mee achterop, bijvoorbeeld je schoonmoeder van 165 kg, dan heb je die ruimte dik nodig. Ik zou hem geen 5 cm laten zakken en ik vraag me ook af waarom, want de Supermagna heeft een geringe zadelhoogte en je moet heel kort zijn wil je in de problemen komen.

Ik zou hem dan liever aan de voorkant iets laten zakken, dat is een simpele iingreep.
Buiten dat ga je ook de veerweg inkorten,best kans dat 5 cm niet eens gaat,dan hou je geen veerweg meer over,
plus dat het de rijeigenschappen van de motor negatief kan beïnvloeden.
 
Vraagje aan de magnakenners hier op het forum.
Ik ben op zoek naar nieuwe achterveren voor de supermagna (bj '87).
De huidige zitten er al op sinds aanschaf dus ik denk dat ze wel aan vervanging toe zijn, rechtsachter sist ook als de motor plots ingedrukt wordt.
Weet iemand wat de afstand moet zijn van oog tot oog voor een origineel en/of het mss mogelijk is om de achterkant wat te verlagen? (5 cm is voldoende)
Ik zelf heb mijn oog laten vallen op hagon, maar daar is heel veel keuze in veren voor de super en nu weet ik niet precies welke ik het beste kan kiezen.
Ik wil graag de achterveren hebben zoals de fat boy, volledig in chroom dat de veren zelf niet zichtbaar zijn.
Wie kan mij wat op weg helpen met het maken van de keuze. (het liefst de lagere versie, maar als het niet anders kan dan de ori).
Ik heb al zitten neuzen op het forum en ben al wat tegengekomen, maar niet met de getallen, afstanden, evt linkjes. (muv linkjes die niet meer werken)
Alvast een bedankt voor degene die reageren :)
neem ff contact op met @Dutch , hij kan je prima helpen waarschijnlijk. Hij is importeur en leverancier van diverse merken vering en heeft er een goede dosis verstand van
 
Ook ik was daarnaar nog aan het kijken. Ik ga eerst eens proberen als hij helemaal in elkaar zit, hoe de originele schokbrekers rijden.
Ik wilde hem in 1e instantie ook verlagen, maar ik wil ook graag een sportief karakter behouden en er flinke bochten mee kunnen pakken.

Iemand tips voor toch een ruig geluid maar niet TE. Ik was in 1e instantie van plan om na de collector niks meer te doen. Maar door alle ophef hier, misschien toch nog iets anders bedenken.

Weet iemand hoe ik kan vinden of mijn blok de "slechte" olie problemen heeft of dat het blok ooit is vernieuwd voor een andere?
RC21E-2105901
Maar aan de achterkant van het blok staat met witte stift iets geschreven. J= 176 staat erop met stift.
Ingedrukt nog origineel ABBB.

Kan iemand mij meer vertellen?
 
Laat eens wat foto's zien van jullie motor, UPGRADES, Uitlaat, modificaties. Leuke gadgets. Telefoon beugel op het stuur bijvoorbeeld welke.

Jammer dat het hier vrij stil is. :P
 
Ook ik was daarnaar nog aan het kijken. Ik ga eerst eens proberen als hij helemaal in elkaar zit, hoe de originele schokbrekers rijden.
Ik wilde hem in 1e instantie ook verlagen, maar ik wil ook graag een sportief karakter behouden en er flinke bochten mee kunnen pakken.

Iemand tips voor toch een ruig geluid maar niet TE. Ik was in 1e instantie van plan om na de collector niks meer te doen. Maar door alle ophef hier, misschien toch nog iets anders bedenken.

Weet iemand hoe ik kan vinden of mijn blok de "slechte" olie problemen heeft of dat het blok ooit is vernieuwd voor een andere?
RC21E-2105901
Maar aan de achterkant van het blok staat met witte stift iets geschreven. J= 176 staat erop met stift.
Ingedrukt nog origineel ABBB.

Kan iemand mij meer vertellen?
Linkje naar de bloknummers,het blok zou van 1984 moeten zijn,of die last heeft van het olieprobleem zal er aan liggen
of hij ooit gemodificeerd is,Honda heeft een aantal keren het spul gemodificeerd.
 
Laatst bewerkt:
Iemand tips voor toch een ruig geluid maar niet TE. Ik was in 1e instantie van plan om na de collector niks meer te doen. Maar door alle ophef hier, misschien toch nog iets anders bedenken.

Ik heb twee SM's en deze heeft Faser uitlaten. Die zijn harder dan de originele uitlaten en mijn zwager vindt het geluid fantastisch. Ik heb er kleine dB killertjes in gemaakt en als je die verwijdert is het geluid nog een stukje feller.

Niettemin wil ik ze best wel ruilen voor een paar knappe originele uitlaten, mits er geen gaten in zijn geboord.
 

Bijlagen

  • SDC11438.JPG
    SDC11438.JPG
    1,8 MB · Weergaven: 17
Ik heb twee SM's en deze heeft Faser uitlaten. Die zijn harder dan de originele uitlaten en mijn zwager vindt het geluid fantastisch. Ik heb er kleine dB killertjes in gemaakt en als je die verwijdert is het geluid nog een stukje feller.

Niettemin wil ik ze best wel ruilen voor een paar knappe originele uitlaten, mits er geen gaten in zijn geboord.

Ziet er goed uit. Ook de kleur. lijkt Midnightpurple te zijn. Metallic??? Dan is het een aparte kleur. Laatste nog midnightpurple voor op een Bandit gespoten.
Ik heb de VF700. totaal ander model qua uitlaten etc. of is de collector hetzelfde en zit die aansluiting gewoon anders?
 
ja daarom. Anders had ik meteen ja gezegd. ik zie wel mensen die een uitlaat mod hebben gedaan, maar ik zie niet precies wat ze hebben gedaan bij mijn uitlaat versie.
Ben vanwege de regelgeving etc aan het denken om toch die dempers er weer op te zetten, maar dan wel aangepast.
 
Ik niet meer na 25 jaar. Sterker nog, ben de magna die ik aan het opknappen was aan het demonteren voor de onderdelenverkoop.
Het gaat dan wel nu om een V65.
Rij liever op mn Yamaha 8-)
 
Bonjour,

Ik wil als startende motorrijder een cruiser.. ik ben ook al op leeftijd dus een snelheidsmonsters is geen eis van me.

Betrouwbaarheid en zitcomfort wel.

Zou de Magna een goede keuze zijn?
En zo ja, zouden jullie me dan een 500, 700 of 700 SM adviseren?

Als dit niet het juiste topic is, excuseert U me.


Gr
 
De Magna is een oudere motor, maar met name de 700 en 750 cc versies zijn bepaald geen doetjes en de 1100cc V65 was indertijd een heel snelle motor.

De kracht zit hem in het zeer brede toerengebied met relatief veel vermogen. Waar je bij sommige sportmotoren onder de 6000 toeren niet zoveel beleeft, gaat een Magna er al bij 2500 toeren als een speer vandoor en vliegt zo over de 10.000 toeren heen.

Volgens de specificaties gaat een V45 Supermagna in 3.6 seconden 100 km/u en hij gaat 80 km/u in de eerste versnelling, 115 km/u in de tweede en 200 km/u in de vijfde en dan heb je nog een zesde.

In vergelijking met de zware sportmotoren is hij niet snel, maar wat mij betreft is hij ruimschoots snel genoeg en er zijn motoren met de dubbele cilinderinhoud die hem niet kunnen bijbenen.
 
En ook de 230 km/h is met deze heel goed te halen en ook nog wel meer, mits goed afgesteld.
Ik vind het leuk speelgoed waar menigeen van schrikt.
 
De Magna is een oudere motor, maar met name de 700 en 750 cc versies zijn bepaald geen doetjes en de 1100cc V65 was indertijd een heel snelle motor.

De kracht zit hem in het zeer brede toerengebied met relatief veel vermogen. Waar je bij sommige sportmotoren onder de 6000 toeren niet zoveel beleeft, gaat een Magna er al bij 2500 toeren als een speer vandoor en vliegt zo over de 10.000 toeren heen.

Volgens de specificaties gaat een V45 Supermagna in 3.6 seconden 100 km/u en hij gaat 80 km/u in de eerste versnelling, 115 km/u in de tweede en 200 km/u in de vijfde en dan heb je nog een zesde.

In vergelijking met de zware sportmotoren is hij niet snel, maar wat mij betreft is hij ruimschoots snel genoeg en er zijn motoren met de dubbele cilinderinhoud die hem niet kunnen bijbenen.
Jaja wrijf het maar weer in ;) V65 is een levensgevaarlijk apparaat als je ook maar iets te sportief rijd,ben er bijna mee tegen
de vangrails geknald, hij begon onbeheersbaar te deinen in een snelle bocht en ging zo richting de vangrail ,vlak voor de vangrail
kreeg ik de motor gelukkig weer onder controle,maar het angstzweet brak me wel uit.😧De SM is stukken beter in alle opzichten.
 
Jaja wrijf het maar weer in ;) V65 is een levensgevaarlijk apparaat als je ook maar iets te sportief rijd,ben er bijna mee tegen
de vangrails geknald, hij begon onbeheersbaar te deinen in een snelle bocht en ging zo richting de vangrail ,vlak voor de vangrail
kreeg ik de motor gelukkig weer onder controle,maar het angstzweet brak me wel uit.😧De SM is stukken beter in alle opzichten.
Originele vering nog zeker?ik had er voor wp veren in zitten met dikkere olie en achter hagons, welke afgestemd waren op duo gebruik. Menig maal sportmotoren achter me gelaten in de Eifel. Het leukste was dan nog om in linker bochten even de hand uit te steken en over de grond te 'aaien'
 
Groep,

Ik ben dus aan het orienteren voor de aanschaf van een Magna.
Deze hieronder is in zilvergrijs, maar ik kan nergens bevestigd zien dat deze kleur ook ooit af fabriek geleverd is.
Honda - Vf 750 C Supermagna

Ik vind hm er wel erg mooi uitzien, is dit Motorhuis in Goes goed aangeschreven?

Wil wel met mijn 50jaar lekker probleemloos kunnen zoeven..
 
Dit is om te beginnen geen supermagna, maar een 3e generatie Magna. En nee, hij is origineel niet in zilver geleverd. Niet dat dat een probleem hoeft te zijn, maar is wel een reden om extra naar sporen van eventuele schade te kijken.
De 3e generatie is kwalitatief wel de beste vf750.
Dit is een supermagna:
honda-vf-700-c-supermagna-1315489.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan