Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

^
^
^
De halve maantjes ter plaatse van de nokkenassen willen nogal eens zweten.

Ik denk dat dealers daar nogal eens vloeibare pakking aansmeren.
Bij sommige merken/modellen is dat geloof ik standaard, omdat dat bekend is.
 
Maar je moet dan wel vloeibare pakking gebruiken die plastisch blijft. Ik heb de kleppen gesteld en de pakking hergebruikt en hij zweet nergens.
 
^
^
^
:t

In pricipe zijn de pakkingen inderdaad altijd herbruikbaar.

Of het moet wezen dat het rubber keihard is geworden, of de verkeerde vloeibare pakking is gebruikt.
 
Hee een magna topic. Leuk om te volgen. Nu alweer ruim twee jaar geleden voor de €500 challenge een Magna 750C aangeschaft. Echter door omstandigheden nog geen meter in de challenge mee gereden en met het virus dat ronddoolt zal het ook nog wel even duren voordat het zover is. Niet getreurd, ik rijd dus alweer twee jaar mee en ben erg gecharmeerd van het koppel dat in de motor zit. Hier nog even een plaatje van een paar weken geleden. (ook in mijn topic te zien)
IMG_20201204_170435.jpg


:W :W :W
 
hallo hallo

Ik heb dan toch eindelijk een adresje gevonden waar nog klepdekselpakkingen te krijgen zijn.
Ik moet het wel uit Texas halen voor $100 incl verschepen en belasting.
flinke reis voor wat rubber :)
Maar wat ik lees uit de reacties zal het goed kunnen zijn dat na 33 jaar trouwe afdichtdienst de beide pakkingen weer te hergebruiken zijn?
Het spul zit nu goed en zweet en lekt nergens, maar alles ligt nu toch open en bloot voor het winteronderhoud dan leek het mij een goed moment om de klepspeling te controleren.
Als ik de bestelling doe kan het na een twee a drie weken binnen zijn dus mss de gok wagen en alsnog de klepspeling controleren.
Mannen bedankt voor de reacties, geeft een mens weer moed :) :)
 
hallo hallo

Ik heb dan toch eindelijk een adresje gevonden waar nog klepdekselpakkingen te krijgen zijn.
Ik moet het wel uit Texas halen voor $100 incl verschepen en belasting.
flinke reis voor wat rubber :)
Maar wat ik lees uit de reacties zal het goed kunnen zijn dat na 33 jaar trouwe afdichtdienst de beide pakkingen weer te hergebruiken zijn?
Het spul zit nu goed en zweet en lekt nergens, maar alles ligt nu toch open en bloot voor het winteronderhoud dan leek het mij een goed moment om de klepspeling te controleren.
Als ik de bestelling doe kan het na een twee a drie weken binnen zijn dus mss de gok wagen en alsnog de klepspeling controleren.
Mannen bedankt voor de reacties, geeft een mens weer moed :) :)
Volgens mij zijn het 3 pakkingen?

De achterste 2 cilinders hebben een aluminium tussenstuk van ongeveer 30mm dik. Waarom weet ik zo gauw niet meer.
 
hey, dat is kud.
Kabalis Honda ligt eruit op internet. Geen toegang meer tot de onderhouds boeken en andere magna stuff.
Baluh.
 
hey, dat is kud.
Kabalis Honda ligt eruit op internet. Geen toegang meer tot de onderhouds boeken en andere magna stuff.
Baluh.
Het lijkt er inderdaad op dat er niet aan de betaling voldaan is, dus opgeheven.
Maar je weet het niet, misschien is de site volgende week weer in de lucht. (Maar ik ben er bang voor van niet)

Ik heb trouwens het originele werkplaatsboek nog wel digitaal.
 
Het lijkt er inderdaad op dat er niet aan de betaling voldaan is, dus opgeheven.
Maar je weet het niet, misschien is de site volgende week weer in de lucht. (Maar ik ben er bang voor van niet)

Ik heb trouwens het originele werkplaatsboek nog wel digitaal.
Ik zou ook wel graag een kopietje van dat digitale werkplaatshandboek ontvangen :)
 
Ik zou ook wel graag een kopietje van dat digitale werkplaatshandboek ontvangen :)
Het bestand is 48 MB groot. Hoe krijg ik dat het makkelijkste bij jou?
Ik gok dat het gewoon via de mail kan?

Ik heb ook de gebruikershandleiding van de 700 1987, en de 750 1988.
En andere Honda dingetjes met speciale dank aan @magnamaniac :

service en ownersmanual supermagna.jpg


honda algemeen.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goedendag forum leden

Zijn er supermagna rijders die foto's hebben van bepakte en bezakte supermagna's gereed voor een motorvakantie???
Tanktassen, Zadeltassen, Rollen, Throw-overs, enz, enz.
Ik weet dat de super zich niet volledig leent om als een echte vakantiemachine te fungeren, maar er zullen toch wel superrijders zijn met een flinke dosis adaptievermogen en originele uitvindingen/oplossingen om toch nog flink wat bagage mee te kunnen nemen met de super.
Mijn plannetje was om een weekje met de super door NL/BEL/LUX te toeren met voldoende bij om te kunnen overleven, maar hoe neem ik dit allemaal mee??? Alles is welkom als oplossing, het liefst met illustraties dan kan ik mij er ook een beeld van vormen. Misschien ook voor anderen een bron van inspiratie.
Laat maar zien ;)
 
Ik heb een flinke grote topkoffer op de plaats van de duozit, hier past al heel veel in.
Een 4 persoons iglotent, de slaapzak en de ligrol op het zadel tegen de koffer gebonden en klaar is kees.
Genoeg zitruimte omdat de koffer iets verder naar achter staat.
Allemaal heel goed te doen.
Helaas geen foto's hiervan maar wel met plezier gereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan