Wie rijden er allemaal een Honda Magna ? deel 3

Wees heel voorzichtig met kopen via Facebook, er zijn daar heel veel oplichters actief, verkopen alles maar je krijgt niets.

En voor zo'n bedrag zou ik mijn Super Magna misschien ook nog wel verkopen, ook die is nog helemaal origineel.
 
Vandaag weer een lekker stukje gereden. Van Alkmaar naar Den Haag en via de kust terug
 

Bijlagen

  • WhatsApp Video 2021-04-20 at 14.46.52.mp4
    1,4 MB
Magna rijders.
Heeft er iemand van jullie ooit in het verleden gereden met een aanhangertje???
Ik heb nu een freebird motoraanhanger van MP afgehaald (met werk) en nu wilde ik deze achter mijn super hangen. Ik ben al bezig om te kijken hoe en wat de beste/mooiste manier is, maar als er mensen zijn die al wat ervaring hebben dan hoor ik het graag.
freebird 1.jpg


freebird 2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb idd diverse aanhangers gehad, maar vrijwel altijd 2-wielers. Ik vind het een stuk stabieler rijden. Echt een mooi bevestigingspunt maken gaat niet naar mijn mening. Het stevigste is zo kort mogelijk bij de bovenste bevestigingspunten van de achterschokbrekers.
 
ik ben reeds begonnen met opknappen van de freebird motoraanhanger.
hier een foto dat hij geschuurd en in de primer zit.
freebird 3.jpg


en hier de foto waar de bovenkant inmiddels de kleur heeft van de super. de onderkant krijgt nog de silver kleur van het motorblok en de uitlaten.
volgende week weer verder in het weekeinde met kleuren en lakken.
freebird 4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,
Nu de vrouw steeds vaker mee gaat rijden hadden we besloten dat het wel makkelijk was om een sissybar voor haar aan te schaffen. Zit ze toch net wat makkelijker. Nu heb ik er een binnen maar zit met het volgende: het past niet. Ik zou de knipperlichten eraf moeten halen maar krijg dat niet voor elkaar. Het rubber zit om 2 pinnen die aan elkaar vast gelast zitten. Iemand enige ervaring hiermee want ik snap het niet meer
 

Bijlagen

  • IMG_20210609_163050.jpg
    IMG_20210609_163050.jpg
    243,9 KB · Weergaven: 28
  • IMG_20210609_163046.jpg
    IMG_20210609_163046.jpg
    203,2 KB · Weergaven: 28
Whoeaa. Ik wéét het niet precies meer maar het rubber van het knipperlicht ziet er wel heel raar uit op de foto.
Volgens mij zit het het knipperlicht aan de achterkant vast met één moer.
Het lijkt erop dat je wat gesloopt hebt?

Door het ene gat gaat het draadstangetje waar de moer op komt, door het andere gat de stroomdraden.
 
Tomtedom🥴
Ik meen mij te herinneren dat die chromen graprail erafgesleuteld moet worden.
Waar het knipperlicht tegenaan zit. Aan de onderkant zitten 2 kleine boutjes??
 
Zal nog een betere foto maken van hoe het zit. Moet nu helaas zo naar een wake dus even geen tijd voor het leuke. Maar bedankt voor je reactie
 
Goedemiddag,
Nu de vrouw steeds vaker mee gaat rijden hadden we besloten dat het wel makkelijk was om een sissybar voor haar aan te schaffen. Zit ze toch net wat makkelijker. Nu heb ik er een binnen maar zit met het volgende: het past niet. Ik zou de knipperlichten eraf moeten halen maar krijg dat niet voor elkaar. Het rubber zit om 2 pinnen die aan elkaar vast gelast zitten. Iemand enige ervaring hiermee want ik snap het niet meer
ehhhhh, die pennen horen vast gevulkaniseerd te zijn aan het rubber deel van de knipperlichten :X
Aan de binnenzijde van je achterspatbord zit een moer die je knipperlicht bevestigd. deze moet je lossen, dan komt die holle bout waar je bedrading door loopt los. De bedrading verder volgen naar het stekkertje, deze losmaken en dan kun je het knipperlicht verwijderen.
En als je het zadel verwijderd (2 boutjes onder de "riem") kun je bij het voorste bevestigingspunt van de chromen grabrail.
honda-vf700c-supermagna-1987-h-usa-california-seat_bighu0312n227a_af38.gif

honda-vf700c-supermagna-1987-h-usa-california-turn-signal_bighu0312n012_3c77.gif

honda-vf700c-supermagna-1987-h-usa-california-rear-fender_bighu0312n011_bff2.gif
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Oh echt?? Dat wist ik niet. Maar ik kon het rubber er weer terug op schuiven en nu zit het weer zoals het eerst was. Meer geluk dan wijsheid zal ik maar zeggen. Maar bedankt voor de uitleg hoe ik ze, op de juiste manier, los krijg
 
goedemorgen
weer een update over de freebird aanhanger.
tweede kleur zit erop, zilvergrijs aan de onderkant en de verlichting met kentekenplaat.
nu nog aansluiten met de stroomfuncties van de supermagna en checken of alles het doet zoals het moet.
.freebird 5.jpg
freebird 6.jpg
freebird 7.jpg
freebird 8.jpg

wordt vervolgd.
 
199196474_1012699909558060_3796184022780584409_n.jpg


Hij staat er weer klaar voor, maar het is me nu te warm om een motorpak aan te trekken.

196284426_1007721570055894_2547369031371320035_n.jpg


Vorige week de andere nieuwe bandjes gegeven en die rijdt ook heerlijk, beter kan het voor deze oude knar niet worden.
 
Maar daar lopen ze gelukkig niet minder om.
Was grapje maar Han reageert niet.
Ik heb er zelf ook 1 gehad maar daar is in 2005 het lager van de uitgaande as kapot gelopen.
Ook vrij veel speling op de aluminium lageringen van de nokkenassen, misschien door die lagerdeeltjes, dus ik heb er voor de zekerheid een ander tweedehands blok ingezet van €900. Dit blok liep hardstikke mooi maar ik had op de één of andere manier het zin een beetje van deze motor af, en heb in 2008 een nieuwe Kawa Z750 gekocht.
De Honda stond voornamelijk te verstoffen en toen heb ik hem in 2012 te goedkoop weggedaan.

Toch nog steeds een beetje spijt van maar hij stond ook in de weg.
Het eerste wat ik trouwens in 1997 deed was nieuwe dure chroomen sierdoppen aanschaffen, want die dingen missen altijd. Net als de sierkapjes op het eind van de uitlaten.
 
En weer een update. Het is woensdag en heb een dagje vrij gepakt.
Reflecterende bies erop geplakt, een 12 volt stekker er in voor de koelbox (om de 0.0% heinnies fris te laten zijn) en belangrijkste de bak staat op het frame.67F5E106-6C1A-407C-AF97-42FB2ADFAFB4.jpeg68932E77-1E34-446D-BCEF-CFEE6C542C18.jpegD3C1E9B9-1FDE-4134-A07E-278D2646EF37.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan